nf scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

l.kjoeller

merle2010 skriver:

95omemenvævavaromhogsåogsåhhegemmegemmgennegennemefofosførsførstså har vi været til nf scanning idag

den lille var så vild at det var svært at scanne, den spjættede med arme og ben og hele kroppen

jeg var ikke i 12 +3 som jeg havde regnet med, men blev sat frem så jeg er 13 +2

det risikoen var 1 : 575 hvilket hun syntes var rigtig flot..

hvad var jeres beregninger??

bare fordi jeg kiggede på dem fra min datter og der hed tallene 1: 20071

synes det er lidt mærkeligt hmmm

MIt var 1 til 95 men var også gennem fostervandsprøve. SYns det er et fint tal du fik. TIllykke med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Annana89

merle2010 skriver:

nåhr oki.. så er jeg mere rolig

kan heller ikke forstå hun ville sige at der var en meget lille risiko, hvis tallet var lavt..

hun sagde man ikke kunne sammenligne to forskellige børn og to forskellige graviditeter, da det altid ville være forskelligt..

men bliver da alligevel nervøs...

Fik os at vide at forskellen på folksberegning ikke betyder at fordi ens tal er lavere er ens Risiko højere. Man har lige gode ots så længe tallet er over 300! Men at det godt kunne ha en psykologiskeffekt hvis det lå i den lave ende! Derfor opfordrede de til at hvis man havde det sådan kunne man bede om når de lavedeudretningers at man bare fik svaret "det er fint, du ligger ude for risiko" eller " det er knapt så godt vi vil gerne tilbyde ekstra kontrol!". For så slap man for at tænke om ens tal er skidt eller godt nok når man sammenligner med andre eller tidligere graviditeter!

Anmeld

13. december 2011

merle2010

Vial skriver:

Synes du skal kontakte hospitalet og få en forklaring. Noget har da trukket ned. Måske du er længere henne?

Tænker, at du lige skal høre om blodprøve var god og om der var tydelig næseben. Du er jo på den rigtige side, men man tænker jo sit, når tallet er så lavt. Måske en fordel at man ikke fik tallet, men som nogle steder bare fik høj eller lav risiko. Så havde du ikke været bekymret i dag.

hun var meget usikker på hvor langt jeg var henne, da hun fik 2 forskellige længder på barnet

og ja, næsebenet kunne de ikke finde

men blodprøverne så fine ud...

de ville scanne efternæsebenet på en anden scanner og lave n flowscanning af hjertet.. men fik først en tid i januar

ej nu bliver jeg sku da nervøs..

barnet var meget svær  at scanne, da den var meget livlig...

Anmeld

13. december 2011

Vial

merle2010 skriver:

hun var meget usikker på hvor langt jeg var henne, da hun fik 2 forskellige længder på barnet

og ja, næsebenet kunne de ikke finde

men blodprøverne så fine ud...

de ville scanne efternæsebenet på en anden scanner og lave n flowscanning af hjertet.. men fik først en tid i januar

ej nu bliver jeg sku da nervøs..

barnet var meget svær  at scanne, da den var meget livlig...

Jamen, så har du forklaringen på det lave tal, når de ikke kunne finde næsebenet. Det er en af de ting, der tæller.

Heldigvis var blodprøve god, så du fik et flot tal efter omstændighederne. Kan godt forstå, du er nervøs. Ville jeg også være. Meeen husk på, at de altså har vurderet lav risiko!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.