Hvornår bagyndte I på baby-shopping?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

994 visninger
14 svar
0 synes godt om
13. december 2011

NNL

Hej Piger

Ja som overskriften lyder, kunne jeg godt tænke mig at høre hvornår I begyndte at købe udstyr osv til den kommende baby?

Jeg er selv 19+0 i dag og har lige fået nogle lækre ting af en kollega som ellers ville smide det ud (madras, puslepude og babysæde til stol), og så køber jeg en brugt skråstol i dag.

Sagen er bare den at jeg ikke har været til MD endnu, og ikke kan slippe tanken om HVIS der nu skulle være noget galt, så står jeg der med en masse udstyr og alligevel ingen baby. Skal lige sige at jeg mærker den sparke hver dag, og ikke har nogen tegn på at noget ikke er som det skal være

Vil gerne høre lidt erfaringer fra hvorfår I startede på baby-shopping??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Fru Aagaard

Vi begyndte i uge 8 Vi kunne bare ikke lade være, havde dog også været til scanning et par gange der, og alt så fint ud og hjertet hamret afsted, også er jeg nok bare en positiv person, som ikke vil tænke på det går galt...

Anmeld

13. december 2011

NJN

Jeg er ikke begyndt endnu.. Jeg har købt to bodyer, og det er det.. En i blå og en i lyserød..

Jeg kan simpelthen ikke shoppe ordentligt, før jeg kender kønnet på baby.. Fordi jeg syntes at næsten alle ting er pige eller drenge ting, og derfor begynder jeg først når jeg kender kønnet på baby. 

Nogle ville måske syntes det er mærkeligt, men det har jeg det bare bedst med.. 

Anmeld

13. december 2011

NNL

Fru Aagaard skriver:

Vi begyndte i uge 8 Vi kunne bare ikke lade være, havde dog også været til scanning et par gange der, og alt så fint ud og hjertet hamret afsted, også er jeg nok bare en positiv person, som ikke vil tænke på det går galt...

Det er da kun dejligt at du tænker positivt Jeg er nu også helt sikker på at jeg nok skal få min maj-baby, men føler mig nu alligevel mest tryg ved at vente til MD. Men nu har jeg det bedre med at bruge 75 kr på en skråstol i dag, hehe

Desuden har vi ryddet ud i det værelse som skal være børneværelse, det er jo i princippet ligeså "slemt"

Anmeld

13. december 2011

NNL

NJN skriver:

Jeg er ikke begyndt endnu.. Jeg har købt to bodyer, og det er det.. En i blå og en i lyserød..

Jeg kan simpelthen ikke shoppe ordentligt, før jeg kender kønnet på baby.. Fordi jeg syntes at næsten alle ting er pige eller drenge ting, og derfor begynder jeg først når jeg kender kønnet på baby. 

Nogle ville måske syntes det er mærkeligt, men det har jeg det bare bedst med.. 

Har det lidt ligesom dig. Synes også det er nemmere når vi kender kønnet, som de forhåbentligt kan se til MD scanning d. 23/12

Anmeld

13. december 2011

Fru Aagaard

NNL skriver:

Det er da kun dejligt at du tænker positivt Jeg er nu også helt sikker på at jeg nok skal få min maj-baby, men føler mig nu alligevel mest tryg ved at vente til MD. Men nu har jeg det bedre med at bruge 75 kr på en skråstol i dag, hehe

Desuden har vi ryddet ud i det værelse som skal være børneværelse, det er jo i princippet ligeså "slemt"

Man skal bare gøre som man føler for, i min verden kan det hele ende galt hbvornår det skal være, altså ikke negativt ment, men de kan jo dø under fødslen, eller sådan, og der er ALT jo klart.

Vi købte også kun neutrale ting, indtil MD. Såsom vugge, skråstol, badekar, badestol, badekarsstativ, tremmeseng, madras mv.

Anmeld

13. december 2011

NNL

Fru Aagaard skriver:

Man skal bare gøre som man føler for, i min verden kan det hele ende galt hbvornår det skal være, altså ikke negativt ment, men de kan jo dø under fødslen, eller sådan, og der er ALT jo klart.

Vi købte også kun neutrale ting, indtil MD. Såsom vugge, skråstol, badekar, badestol, badekarsstativ, tremmeseng, madras mv.

Lige præcis Har også selv tænkt at man jo ikke engang er sikker når man når til fødslen, selvom langt de fleste graviditeter jo går godt så snart man er ovre nakkefoldsscanningen

Nu vil jeg shoppe og nyde mine fund med god samvittighed så, TAK!

Anmeld

13. december 2011

Muffinmus

er begyndt:-)især nu efter MD tør jeg mere.

Anmeld

14. december 2011

NNL

MariaE skriver:

er begyndt:-)især nu efter MD tør jeg mere.

Det kan jeg sagtens følge dig i... Vi skal til MD d. 23 december, så frygter lidt for mit stakkels dankort til januar udsalg

Anmeld

14. december 2011

VNB

køb du roligt de ting kære kusine  

jeg synes det var rart og hyggeligt at gå og "samle" ting ind gennem hele graviditeten, for så føles det hele så virkelig og man hygger sig med at tænke på at ens baby inden længe skal benytte det hele 

lige en kommentar til det med at vide kønnet: du ved jo om nogen andre at vi intet problem havde med at finde fine ting selvom vi ikke kendte kønnet... jeg købte alle mulige farver  og jeg vil bruge det hele igen uanset køn næste gang. 

desuden kunne jeg aldrig finde på at have en pige der kun gik i lyserødt eller en dreng der kun gik i lyseblåt  

haha har du nogensinde set Viktor i lyseblåt? 

men nu vil i jo vide kønnet, så det er selvfølgelig ikke aktuelt med neutrale/multi farver. det var bare lige en lille bemærkning 

men nyd du roligt dit køb af stol og dine gaver fra kollega 

hvis det fuldstændige utænkelige skulle ske at der skete bebs noget, så ville i alligevel være i sorg uanset om i havde tingene eller ej... 

meeeen vær du blot rolig! du ved jo at vi laver SUPER babyer i vores familie! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.