lussinge syge og gravid i 21 uge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Giraffen

Mor til Frederic skriver:

Oh skræk....

Så lige der lå en mail fra bh om at der er lussingesyge i udbrud ned i hans bh...

Har spurgt min mor ad, men har været i plejefamilie fra jeg 2½-6 år - så hun aner intet... Så aner ikke om jeg har haft det...

Lægen's tlf lukker her kl 12.

Suk... I efterår var der skoldkopper og hånd,- fod- og mund sygdom - men også der gik frederic fri...

det forstår jeg slet ikke, jeg fik taget blodprøve ved allerførste lægebesøg hvor de tjekkede op på det, kan næsten ikke forstå de ikke fik det testet dengang du ventede Frederic?

Det skulle gerne fremstå af doublestesten måske? de bør hvertfald have det registreret et sted... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Mor til Frederic og Freya

AnneH skriver:

Tja.. det kan du vel godt, men personligt ville jeg holde mig langt væk fra BH og hvis det er muligt holde ham hjemme. Da jeg også fik at vide at det kan være farligt at blive smittet med det.

Har ingen mulighed for at holde ham hjemme, da jeg via vagtplan har haft fri de her 2 dage og skal arbejde 8.30-19.00 resten af ugen... 

Og han er kommet afsted de her 2 dage, blot som korte dage - hvis bh havde sendt mail ud i fredags ville jeg have holdt ham hjemme de her 2 dage...

Aner ikke om han kan være smidtet, den store altså.. Har blot taget hans røde kinder med fedt crem, fordi de er meget udenfor i al slags vejr. Men ikke udbrud på krop som de siger... Han havde en smule feber i weekend - blot nogle timer, men han har også hostet de sidste mdr...

Anmeld

13. december 2011

th

Har ingen mulighed for at holde ham hjemme, da jeg via vagtplan har haft fri de her 2 dage og skal arbejde 8.30-19.00 resten af ugen... 

Og han er kommet afsted de her 2 dage, blot som korte dage - hvis bh havde sendt mail ud i fredags ville jeg have holdt ham hjemme de her 2 dage...

Aner ikke om han kan være smidtet, den store altså.. Har blot taget hans røde kinder med fedt crem, fordi de er meget udenfor i al slags vejr. Men ikke udbrud på krop som de siger... Han havde en smule feber i weekend - blot nogle timer, men han har også hostet de sidste mdr...

lussinge syge er farlig for dig og din baby.

jeg ville nok ringe til vagtlægen og snakke med dem, bare for en sikkerheds skyld

Anmeld

13. december 2011

TaAsJu

Det er ikke alle læger der tager den, for det er ikke noget de skal.

Har vært udsat for det samme, her var det så Anna-Sophie der havde det og jeg måtte ikke røre mit eget barn før jeg fik svar på min blodårøve der på grønland tog 5 dage.. Havde heldigvis selv haft det da jeg var lille.

Du må kunne ringe til en anden læge i nøds tilfælde og få taget en blodprøv der.. Ville mene det er meget vigtig

Anmeld

13. december 2011

Frøken Christiansen skriver:

du skal virkelig holde dig langt væk fra børn med lussinge syge når du er gravid det fortalte min læge mig, det kan være rigtig farligt for din baby i maven

Ingen ved om der allerede var udbrud i sidste uge og har været der alle dage... Så kan sagtens være blevet smidtet allerede? 

Et opkald til lægen i morgen og jeg ved forhåbenligt om jeg har haft det eller ej... 

Anmeld

13. december 2011

Giraffen skriver:

det forstår jeg slet ikke, jeg fik taget blodprøve ved allerførste lægebesøg hvor de tjekkede op på det, kan næsten ikke forstå de ikke fik det testet dengang du ventede Frederic?

Det skulle gerne fremstå af doublestesten måske? de bør hvertfald have det registreret et sted... 

Ved de tog en masse prøver den dag ved lægen, så håber da at svaret blot ligger i min journal... 

Men de skal vel ikke oplyse mig om jeg har haft de div børnesygdomme, med mindre jeg selv spørger ind til dem? 

Fik Frederic for over 3 år siden og er blevet en del hjerneceller fattigere... Ej, kan sagtens være de også der tog blodprøver for det. 

Men egen læge har lukket...

Anmeld

13. december 2011

Giraffen

Ved de tog en masse prøver den dag ved lægen, så håber da at svaret blot ligger i min journal... 

Men de skal vel ikke oplyse mig om jeg har haft de div børnesygdomme, med mindre jeg selv spørger ind til dem? 

Fik Frederic for over 3 år siden og er blevet en del hjerneceller fattigere... Ej, kan sagtens være de også der tog blodprøver for det. 

Men egen læge har lukket...

jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det er de enkelte steder, men her fortalte sygeplejersken specifikt om lussingesyge og at de testede for det og at jeg ikke skulle være så bekymret for at få det når ikke jeg havde børnahavebørn eller var omkring børn hele tiden.

jeg har lige tjekket min journal og der står det ikke at jeg er testet for lussingesyge så de må næsten bare have fortalt mig det eller sendt det i et andet brev

men sikke øv da men hvis man kan blive testet på skadestuen så er det da et forsøg værd

Anmeld

13. december 2011

malo

Oh skræk....

Så lige der lå en mail fra bh om at der er lussingesyge i udbrud ned i hans bh...

Har spurgt min mor ad, men har været i plejefamilie fra jeg 2½-6 år - så hun aner intet... Så aner ikke om jeg har haft det...

Lægen's tlf lukker her kl 12.

Suk... I efterår var der skoldkopper og hånd,- fod- og mund sygdom - men også der gik frederic fri...

Har ikke lige læst hele tråden. Men jeg fik taget blodprøve i min graviditet og den viste faktisk at jeg ikke havde haft det. Mener der gik et par dage fra blodprøven blev taget til resultatet kom, men måske kan du få det undersøgt hurtigere om du har haft det. Tror i øvrigt at det er standard at de tjekker om man har haft det.

Anmeld

13. december 2011

Trolde_mor

Jeg har ikke selv haft lussingesyge, min læge tjekkede det, som hos mange andre.

Og hvis man han ikke har haft det SKAL man holde sit barn hjemme fra DP/VG/BH. Da det er så farligt.

Lægen sagde også til mig, at de ikke kan gøre noget hvis først man har det, andet end krydse fingre

Så vil råde dig til ikke at komme i BH og holde din søn hjemme, da han kan have det eller være smittebærer.

Har du ikke nogen bedster der kan hjælpe?

Anmeld

13. december 2011

Fik et mobil nr til egen læge, så fik snakket med hende og kunne se at der stod +1 under parvovirus B19..

Så panik'en er afløst af lettelse, tror jeg da nok... For mens jeg var nede at hente frederic lå der et ubesvaret opkald med hemmeligt nr..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.