lussinge syge og gravid i 21 uge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.396 visninger
19 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. december 2011

Mor til Frederic og Freya

Oh skræk....

Så lige der lå en mail fra bh om at der er lussingesyge i udbrud ned i hans bh...

Har spurgt min mor ad, men har været i plejefamilie fra jeg 2½-6 år - så hun aner intet... Så aner ikke om jeg har haft det...

Lægen's tlf lukker her kl 12.

Suk... I efterår var der skoldkopper og hånd,- fod- og mund sygdom - men også der gik frederic fri...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

AnneH

Mor til Frederic skriver:

Oh skræk....

Så lige der lå en mail fra bh om at der er lussingesyge i udbrud ned i hans bh...

Har spurgt min mor ad, men har været i plejefamilie fra jeg 2½-6 år - så hun aner intet... Så aner ikke om jeg har haft det...

Suk... I efterår var der skoldkopper og hånd,- fod- og mund sygdom - men også der gik frederic fri...

Prøv at ringe til skadestuen, de kan nogen steder stille om til din læge, det kender jeg flere som har prøvet.

Jeg fik taget en blodprøve, da jeg blev gravid som viste at jeg ikke har haft det, det må de også kunne gøre hos dig.

for at han går fri.

Anmeld

13. december 2011

Leneur

Oh skræk....

Du må få fat på lægen og få taget en blodprøve, den kan nemlig vise om du har haft lussingesyge. Hvis ikke skal du passe meget på. Jeg har nemlig ikke haft og fik at vide at hvis det brød ud i den børnehave jeg arbejdede i mens jeg var gravid, så skulle jeg sygemeldes.

Anmeld

13. december 2011

AnneH skriver:

Prøv at ringe til skadestuen, de kan nogen steder stille om til din læge, det kender jeg flere som har prøvet.

Jeg fik taget en blodprøve, da jeg blev gravid som viste at jeg ikke har haft det, det må de også kunne gøre hos dig.

for at han går fri.

Ja som ofte tager de den blodprøve når man får lavet vandre journal....

Men kan jeg vente til i morgen tidlig og ringe til egen læge der? 

Håber også han går fri... Men denne gang hoster han, så ved ikke om hans imun er lidt nede pga det og evt mere modtagelig..

Anmeld

13. december 2011

bobbles

Oh skræk....

du skal virkelig holde dig langt væk fra børn med lussinge syge når du er gravid det fortalte min læge mig, det kan være rigtig farligt for din baby i maven

Anmeld

13. december 2011

AnneH

Ja som ofte tager de den blodprøve når man får lavet vandre journal....

Men kan jeg vente til i morgen tidlig og ringe til egen læge der? 

Håber også han går fri... Men denne gang hoster han, så ved ikke om hans imun er lidt nede pga det og evt mere modtagelig..

Tja.. det kan du vel godt, men personligt ville jeg holde mig langt væk fra BH og hvis det er muligt holde ham hjemme. Da jeg også fik at vide at det kan være farligt at blive smittet med det.

Anmeld

13. december 2011

Leneur skriver:

Du må få fat på lægen og få taget en blodprøve, den kan nemlig vise om du har haft lussingesyge. Hvis ikke skal du passe meget på. Jeg har nemlig ikke haft og fik at vide at hvis det brød ud i den børnehave jeg arbejdede i mens jeg var gravid, så skulle jeg sygemeldes.

Syntes bare at der i den der graviditets bog står at den blodprøve bliver taget sammen med de andre ved det aller første lægetjek...

Egen læge har lukket for tlf... Så kan først prøve igen i morgen tidlig.

Ingen i bh ved hvor længe det har været i bh, inden mail blev sendt..

Anmeld

13. december 2011

K&S

Oh skræk....

Jeg er helt sikker på at du har fået taget en blodprøve, da du fik oprettet vandrejournal, hvor de kunne se om du tidligere har haft det eller ej - står der ikke noget på din vandrejournal?

Anmeld

13. december 2011

Frøken Christiansen skriver:

du skal virkelig holde dig langt væk fra børn med lussinge syge når du er gravid det fortalte min læge mig, det kan være rigtig farligt for din baby i maven

Ja har lige læst herinde under sygdomme i graviditet hvad det kan gøre ved foster...

Har spurgt i bh om hvornår de havde opdaget det og evt hvor mange dage inden de fandt ud af det... Har jo været dernede hver evige dag...

Anmeld

13. december 2011

K&S

Oh skræk....

Den hedder også "Erythema infectiosum"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.