min søster har spurgt efter en cowboyhat kage HILFE

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.724 visninger
14 svar
0 synes godt om
13. december 2011

Isabella_mor

hvordan kan jeg lave sådan en????

jeg har ALDRIG prøvet at bage en kage der skal ligne noget. og jeg har kun en springform..!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Isabella_mor

prøver lige at oppe den igen, for jeg er virkelig på bar bund..

Anmeld

13. december 2011

Zafir

Så er springformen vel et godt udgangspunkt
Så laver du en skygge udenom og en bule i...

Har du tænkt at der skal fyld i?

Anmeld

13. december 2011

Isabella_mor

Zafir skriver:

Der er andre der har tænkt tanken:

http://www.google.dk/search?tbm=isch&hl=da&amp ;source=hp&biw=1680&bih=881&q=cowboy+h at+cake&gbv=2&oq=cowboy+hat+cake&aq=f& amp;aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2106l1091 5l0l11478l21l19l2l5l5l0l275l2280l0.6.6l12l0

Måske en skålekage som udgangspunkt i stedet???

hvilken slags skål kan jeg bruge til det?? 

Anmeld

13. december 2011

Zafir

isabellamor skriver:

hvilken slags skål kan jeg bruge til det?? 

Måske en skål på 1½ liter eller noget i den stil.
(beklæd skålen med film!!!)
Beklæd den med kagebund, fyld den op med dejlig fyld evt. en kagebund i midten også og så en bund. Film på. Smæk den i køleskabet også vend den ud dagen efter.

Så kan du lave en bul i, eller på også en skygge Smart... og nemt!!!

Anmeld

13. december 2011

Isabella_mor

Zafir skriver:

Måske en skål på 1½ liter eller noget i den stil.
(beklæd skålen med film!!!)
Beklæd den med kagebund, fyld den op med dejlig fyld evt. en kagebund i midten også og så en bund. Film på. Smæk den i køleskabet også vend den ud dagen efter.

Så kan du lave en bul i, eller på også en skygge Smart... og nemt!!!

skal jeg lave kagen ligesom lagkagebunde.. og så komme fyld i.. ? 

det skal nemlig være chokoladekage... så det kunne da være sjovt med lidt fyld.. der skal nemlig ikke fondant på, for det kan jeg sgu ikke finde ud af at arbejde med.. så hellere marcipan.. kan det godt lade sig gøre?

Anmeld

13. december 2011

Zafir

isabellamor skriver:

skal jeg lave kagen ligesom lagkagebunde.. og så komme fyld i.. ? 

det skal nemlig være chokoladekage... så det kunne da være sjovt med lidt fyld.. der skal nemlig ikke fondant på, for det kan jeg sgu ikke finde ud af at arbejde med.. så hellere marcipan.. kan det godt lade sig gøre?

Ja sagtens. Så kan du jo lave en chokoladekage, så skære den lidt i skiver og beklæde skålen med. også lave en chokocreme inden i, eller noget helt andet. Bare husk at den skal være rimelig stiv i det, hvis du skal lave en skålekage

Også marcipanformet hat udenpå. Ingen problemer

Måske har du en skål der er ca hatteformet??? Det har jeg i hvertfald, men jeg bor jo sikkert liiiiidt langt væk fra dig.

Anmeld

13. december 2011

Isabella_mor

Zafir skriver:

Ja sagtens. Så kan du jo lave en chokoladekage, så skære den lidt i skiver og beklæde skålen med. også lave en chokocreme inden i, eller noget helt andet. Bare husk at den skal være rimelig stiv i det, hvis du skal lave en skålekage

Også marcipanformet hat udenpå. Ingen problemer

Måske har du en skål der er ca hatteformet??? Det har jeg i hvertfald, men jeg bor jo sikkert liiiiidt langt væk fra dig.

ja jeg har kun en rund margretheskål...  men jeg er heller ikke inde i det der kageunivers, jeg tør ikke rigtig bevæge mig ind i det selvom jeg går og drømmer om at kunne være god til det

Anmeld

13. december 2011

Zafir

isabellamor skriver:

ja jeg har kun en rund margretheskål...  men jeg er heller ikke inde i det der kageunivers, jeg tør ikke rigtig bevæge mig ind i det selvom jeg går og drømmer om at kunne være god til det

Altså det er en meeeeeeeeget nem en at starte med Så det skal du ikke være bange for. Og hvis du bruger marcipan, behøver du ikke at smøre den op. Det er måske bare en god idé, i forhold til at få det til at sidde fast.

Det jeg tænker, det er sådan en microvsskål, der er lidt kantet i det??? Har du sådan en? Ellers er det noget man kan få for en tier, i sådan en billig isenkrams forretning

Jeg kan næsten guide dig i det hele hehe... Vi kan bare tage den på msn, den dag du skal lave den
Husk du skal lave den dagen før, for fyldet skal have tid til at stivne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.