Rikke vuholm skriver:
Hej alle sammen.
Jeg har brug for nogle gode råd og det ved jeg i har. Jeg har ikke testet mig endnu men har de samme symptomer som jeg havde ved min første graviditet.
Nu har jeg så alle de her spørgsmål: Hvis nogen af jer har prøvet det her, hvordan klarede i det at økonomisk. Min kæreste er på kontanthjælp og jeg er social-og sundhedshjælper.
Hvad gør mit arbejde nu, hvor jeg måske er gravid igen?
Jeg får BArselsdagpenge nu men det er virkelig ikke noget vi kan leve af i særlig langtid.
Håber i forstår hvad jeg skriver og at i kan hjælpe mig lidt på vej
Hilsen Rikke
Du har ret til barsel med fuld løn 8 uger før og 26 uger efter du føder.... Det vil du også have hvis du er gravid igen, så skal du droppe barselsdagpengene og i stedet få den fulde løn fra din arbejdsplads....
Efter perioden med fuld løn, har du igen krav på dagpenge som nu, de resterende 20 uger (som evt kan strækkes over 8 eller 12 uger ekstra - men det bliver økonomien jo IKKE bedre af)...
Vi ville også have svært ved at klare os kun for dagpengene hvis vi fik en 2ér inden min barsel var slut... Så ville jeg holde begge børnene hjemme så længe som muligt og dermed spare daginstitution, og klare de øgede udgifter derved, samt ved at man jo så får børnepenge for 2 børn... det er da alligevel omkring 3000 pr mdr når man har 2 
Anmeld