Hvad ville i gøre hvis det var jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.096 visninger
15 svar
0 synes godt om
12. december 2011

AnnaK89

Vi venter barn nr 2 og har i forvejen en datter, handicappet (hjerneskadet).
Det syndrom hun har rammer kun piger, drenge ville dø tidligt i graviditeten.
Og nu tænker vi sådan lidt om vi har lyst til at vide kønnet på baby.

Lægerne kan ikke teste om der er noget galt med baby, så det er selvfølgelig en bekymring i sig selv.

Egentlig har jeg ikke lyst til at vide kønnet, men tænker også bare at hvis det nu viser sig at være en dreng, så ville jeg ikke gå og være nervøs - men er det en pige, så er det jo klart at jeg bliver mere nervøs.

Lige nu når jeg ikke kender kønnet, er jeg jo stadig nervøs - ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre?
Chancen for at jeg kommer af med min bekymring er der jo hvis det er
en dreng, men chancen for at den bliver værre er der også hvis det bliver en pige

Hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

merethe

Profilbillede for merethe

hvis det er en pige du venter dig, er det så sikkert at hun også ville få det???

Jeg ville vide kønnet, men nok mest for at vide om det er en lille Nanna eller Nikolaj der var på vej.

Anmeld

12. december 2011

sandorff

AnnaKJ skriver:

Vi venter barn nr 2 og har i forvejen en datter, handicappet (hjerneskadet).
Det syndrom hun har rammer kun piger, drenge ville dø tidligt i graviditeten.
Og nu tænker vi sådan lidt om vi har lyst til at vide kønnet på baby.

Lægerne kan ikke teste om der er noget galt med baby, så det er selvfølgelig en bekymring i sig selv.

Egentlig har jeg ikke lyst til at vide kønnet, men tænker også bare at hvis det nu viser sig at være en dreng, så ville jeg ikke gå og være nervøs - men er det en pige, så er det jo klart at jeg bliver mere nervøs.

Lige nu når jeg ikke kender kønnet, er jeg jo stadig nervøs - ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre?
Chancen for at jeg kommer af med min bekymring er der jo hvis det er
en dreng, men chancen for at den bliver værre er der også hvis det bliver en pige

Hvad ville i gøre?

jeg ville vælge at få kønnet afvide - og så tage den derfra istedet for at gå og være bekymret i uendelig lang tid :

Anmeld

12. december 2011

AnnaK89

merethe skriver:

hvis det er en pige du venter dig, er det så sikkert at hun også ville få det???

Jeg ville vide kønnet, men nok mest for at vide om det er en lille Nanna eller Nikolaj der var på vej.

Nej slet ikke men der er jo altid en chance - ved godt at en dreng jo også kunne være syg, men vi bliver jo nød til at gå ud fra at han er rask - det bliver vi jo egentlig også nød til hvis det er en pige, men der vil bare altid være en bekymring knyttet til en pige.

Anmeld

12. december 2011

AnnaK89

sandorff skriver:

jeg ville vælge at få kønnet afvide - og så tage den derfra istedet for at gå og være bekymret i uendelig lang tid :

Okay. Min mand mener også vi skal få kønnet at vide, men synes bare det ødelægger al spænding af - men kan godt se at vi måske er "nød" til det i denne situation.

Anmeld

12. december 2011

Mother-love

Jeg synes også du skal få kønnet afvide. For du vil være nervøs uanset. Du er nervøs nu. Men vil også være det hvis det er en pige. Men hvis det nu er en dreng så kan du bedre nyde din graviditet. Og håber virkelig på jeres vegne at barnet er sund og rask.

Anmeld

12. december 2011

maria_wlt

Jeg ville selv have fundet ud af kønnet.. Og så taget den derfra

Anmeld

12. december 2011

AnnaK89

michelledam skriver:

Jeg synes også du skal få kønnet afvide. For du vil være nervøs uanset. Du er nervøs nu. Men vil også være det hvis det er en pige. Men hvis det nu er en dreng så kan du bedre nyde din graviditet. Og håber virkelig på jeres vegne at barnet er sund og rask.

Præcis - jeg vil nok være mere afslappet hvis det er en dreng. Ikke fordi at det ikke ville være dejligt med en pige, men hold da op en frygt der ville følge med.

Men må nok bøje mig for manden denne gang

Anmeld

12. december 2011

Mother-love

AnnaKJ skriver:

Præcis - jeg vil nok være mere afslappet hvis det er en dreng. Ikke fordi at det ikke ville være dejligt med en pige, men hold da op en frygt der ville følge med.

Men må nok bøje mig for manden denne gang

Jeg synes ihvertfald at det er en god ide. For så ville du også kunne gå og hygge dig med at købe nogle ting når du kender kønnet. Men tænker på om hvis det nu viser sig og være en pige du gemmer på. Om ikke det evt ville være en ide at få en prof at snakke med. Så du kan komme af med dine bekymringer og hvis det nu viser sig at barnet har samme lidelse så tror jeg også du vil være mere rustet til at gå tere dette. Jeg kender ikke sygdommen og aner ikke hvad det indebære. Men tænkte bare det kunne være en ide at gøre. For så er det også nemmere for dig at nyde graviditeten.

Anmeld

12. december 2011

AnnaK89

michelledam skriver:

Jeg synes ihvertfald at det er en god ide. For så ville du også kunne gå og hygge dig med at købe nogle ting når du kender kønnet. Men tænker på om hvis det nu viser sig og være en pige du gemmer på. Om ikke det evt ville være en ide at få en prof at snakke med. Så du kan komme af med dine bekymringer og hvis det nu viser sig at barnet har samme lidelse så tror jeg også du vil være mere rustet til at gå tere dette. Jeg kender ikke sygdommen og aner ikke hvad det indebære. Men tænkte bare det kunne være en ide at gøre. For så er det også nemmere for dig at nyde graviditeten.

Sygdomme indebære desværre mange alvorlige ting - vores datter er hjerneskadet, har epilepsi og stærkt nedsat levealder (ca 6 år gammel i følge statistikken), hun er idag 2 år og er måske 4 mdr i hovedet.

Vi skal selvfølgelig stadig følges tæt af en speciallæge og med nogle ekstra scanninger.

Håber inderligt at barnet er 100% rask, så vi bare kan nyde det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.