Barn nr. 3 - ikke planlagt, gode råd søges?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2011

TaAsJu

Vi venter nr 3 om puhaa ja 7 uger. Hun er helt planlagt, men den kærlighed der er pigerne i mellem er så fantastisk.. Vi har da også haft alt op og vende og jeg er som dig meget strukturet i min hverdag. Vi køre på vores rutiner og det er jo bare og få lavet en ny rutine..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2011

Anonym trådstarter

Mor til 2, snart 3 skriver:

Vi venter nr 3 om puhaa ja 7 uger. Hun er helt planlagt, men den kærlighed der er pigerne i mellem er så fantastisk.. Vi har da også haft alt op og vende og jeg er som dig meget strukturet i min hverdag. Vi køre på vores rutiner og det er jo bare og få lavet en ny rutine..

Ja, flere børn kræver meget struktur Jeg tager det hele med i mine overvejelser... Vil bare være helt sikker inden jeg tager min beslutning..

Anmeld

11. december 2011

nathja

Anonym skriver:

Som skrevet, er jeg blevet gravid med nr. 3, men vi er meget i tvivl om hvorvidt vi skal beholde barnet eller ej, jeg er generelt imod abort, men da vores to nuværende børn er små, overvejer vi både det økonomiske aspekt og det overskudsmæssige aspekt inden vi beslutter os. Vi snakker og tænker om og på det konstant og har svært ved at se, hvordan en hverdag med 3 bliver.

Så hvis der sidder nogle skønne mødre derude som enten står eller har været i samme situation som mig, må i meget gerne skrive gode råd, både omkring hvordan hverdagen ser ud, men også rent økonomisk?

Er der stor forskel på 2 og 3?

I det her tilfælde vil der være 1½ år mellem nr. 1+2 og 2 år mellem 2+3..

Ja, som sagt er vi lidt i tvivl, vi prøver både at se det positive og det knap så positive for at få alle vinkler med

På forhånd tak!

for cirka 20 uger siden stod jeg i samme situation, men på trods af dårlig økonomi og manglende arbejde på begge fronter har vi valgt at beholde baby er 23 uger henne nu..

har tasja fra november 08 og david fra maj 10.. der er 1 1/2 år mellem nr. 1 og nr. 2 og det bliver cirka 2 år mellem 2 og 3..

ingen af vores har været planlagt..

er selv imod abort, men har da fået 2, den første for 16 år siden, var ikke klar til at blive mor og få barn med en voldelig fyr og en i 09, den var død i maven men uden at kroppen gjorde noget ved det.. da jeg fandt ud af at jeg var gravid igen fik jeg et chok, men vi tog nogle dage hvor vi snakkede om det og nåede til det resultat at vi ikke kunne fravælge et barn mere, på trods af vores situation så må vi klare det på bedste vis. var meget i tvivl om det var forsvareligt men vi blev enige om at vi ikke ville kunne være os selv bekendt hvis vi fravalgte et barn nu for senere hen at prøve igen og vi har jo alligevel alt fremme.. derudover har vi jo fuld garderobe til begge køn..

Anmeld

11. december 2011

dpb

Vores ældste var ikke planlagt.... men bestemt ønsket.

Vores mellemste var planlagt, så absolut også ønsket

og vores dejlige nr 3 var heller ikke planlagt og ikke helt ønsket på det tidspunkt, da jeg regnede med at manden skulle overtales også, og at jeg derfor regnede med en efternølerMen nu elsker vi ham jo mindst ligeså højt som de andre 2

Da vi fandt ud af at jeg var gravid 3. gang, snakkede manden min lidt om hvorvidt vi skulle beholde eller ej... men for mig var der kun én løsning nemlig at beholde Jeg kunne jo se de to vidundere der var kommet ud af de sidste graviditeter, og er så gennemgribende imod abort at der næsten ingen gyldig grund er for at fjerne et rask barnDer er SÅ mange der har svært ved at få ønskebarnet, så ja.....
Undtagelser for mig er i forb. med hvis man har været voldtaget eller lign. scenarier....  
Ja, vi havde en stram økonomi, og har det også nu, men vi klarer os... Og jeg har absolut ikke fortrudt vores beslutning, og det har kæresten heller ikke ville ikke undvære min dejlige yngste trold

Der er forresten ca.1½år mellem vores 2 yngste

Men ja, I må finde ud af hvad I har det bedst med og hvad der passer jeres familie bedstfor den beslutning er der jo ingen andre der kan tage for jer.... men nu har du fået min historie også Og nej, jeg syntes ikke der har været den store forskel på at have 2 kontra 3.... men nu var vores ældste også noget ældre 

Held og lykke med beslutningen

Qnuz 

Anmeld

12. december 2011

TaAsJu

Anonym skriver:

Ja, flere børn kræver meget struktur Jeg tager det hele med i mine overvejelser... Vil bare være helt sikker inden jeg tager min beslutning..

Det e jo også en kæmpe beslutning og tage.. Håber i finder den helt rigtige for jer

Anmeld

13. december 2011

Anonym trådstarter

nathja skriver:

for cirka 20 uger siden stod jeg i samme situation, men på trods af dårlig økonomi og manglende arbejde på begge fronter har vi valgt at beholde baby er 23 uger henne nu..

har tasja fra november 08 og david fra maj 10.. der er 1 1/2 år mellem nr. 1 og nr. 2 og det bliver cirka 2 år mellem 2 og 3..

ingen af vores har været planlagt..

er selv imod abort, men har da fået 2, den første for 16 år siden, var ikke klar til at blive mor og få barn med en voldelig fyr og en i 09, den var død i maven men uden at kroppen gjorde noget ved det.. da jeg fandt ud af at jeg var gravid igen fik jeg et chok, men vi tog nogle dage hvor vi snakkede om det og nåede til det resultat at vi ikke kunne fravælge et barn mere, på trods af vores situation så må vi klare det på bedste vis. var meget i tvivl om det var forsvareligt men vi blev enige om at vi ikke ville kunne være os selv bekendt hvis vi fravalgte et barn nu for senere hen at prøve igen og vi har jo alligevel alt fremme.. derudover har vi jo fuld garderobe til begge køn..

Puha ja sikke en beslutning... Åhh jeg håber også at vi træffer det rigtige valg.. Har ikke tjekket det økonomiske endnu, lige p.t. kører den på det psykiske aspekt i at have 3 børn, er vildt forvirret... Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.