4xGreve skriver:
super... kan nemlig ikke helt bestemme mig om jeg skal føde via PKS evt. ansøge om det i uge 37+0 eller om jeg skal vælge at prøve at føde normalt, begge ting skræmmer mig fra vid og sans, har nemlig hørt at ved KS får barnet tit komplikationer pga. det ikke får presset vandet ud af lungerne + at det ikke får det der andralin sus på vej ud mm.
Men ved også at hvis du føder normalt ovenpå et tidliger KS er der en chance for at KS springer og dette kan være til stor fare for både mig og barnet + han kan få navlestrengen omkring halsen, jeg kan briste fra A-B mm.
så kan ikke helt bestemme mig men noget som er vigtigt for mig er at vi forhåbenligt ikke skal være indlagt i flere dage på sygehuset og at han har det godt når han kommer ud...
Det kan ske at de sluger vand og får det i lungerne, det er en risiko og så bliver de suget efterfølgende. begge mine gjorde det ikke og der var ingen problemer, hvis assistenten laver en ordentlig pressevee er der som regel ingen problemer.
Jeg tror ikke, at chancen for at arret springer er stor, men den er der. og hvis de kan fornemme at der er noget galt tager de jo barnet ud ved kejsersnit, jeg tænker på hvis hjerterytmen falder osv. Af hensyn til navlestrengen om halsen, så tror jeg ikke, at man skal gå og spekulere på det - for det kan baby jo i realiteten lige såvel have ved kejsersnit. Du skal i hvert fald ikke gå og bekymre dig unødigt for så bliver graviditeten ikke god.
Jeg havde samtale med lægen en måned eller to før det planlagte kejsersnit mener jeg, kan ikke helt huske det.
Anmeld