Hvordan skal jeg forholde mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2011

Miss T

4xGreve skriver:

super... kan nemlig ikke helt bestemme mig om jeg skal føde via PKS evt. ansøge om det i uge 37+0 eller om jeg skal vælge at prøve at føde normalt, begge ting skræmmer mig fra vid og sans, har nemlig hørt at ved KS får barnet tit komplikationer pga. det ikke får presset vandet ud af lungerne + at det ikke får det der andralin sus på vej ud mm.

Men ved også at hvis du føder normalt ovenpå et tidliger KS er der en chance for at KS springer og dette kan være til stor fare for både mig og barnet + han kan få navlestrengen omkring halsen, jeg kan briste fra A-B mm.

så kan ikke helt bestemme mig men noget som er vigtigt for mig er at vi forhåbenligt ikke skal være indlagt i flere dage på sygehuset og at han har det godt når han kommer ud...

Det kan ske at de sluger vand og får det i lungerne, det er en risiko og så bliver de suget efterfølgende. begge mine gjorde det ikke og der var ingen problemer, hvis assistenten laver en ordentlig pressevee er der som regel ingen problemer.

Jeg tror ikke, at chancen for at arret springer er stor, men den er der. og hvis de kan fornemme at der er noget galt tager de jo barnet ud ved kejsersnit, jeg tænker på hvis hjerterytmen falder osv. Af hensyn til navlestrengen om halsen, så tror jeg ikke, at man skal gå og spekulere på det - for det kan baby jo i realiteten lige såvel have ved kejsersnit. Du skal i hvert fald ikke gå og bekymre dig unødigt for så bliver graviditeten ikke god.
Jeg havde samtale med lægen en måned eller to før det planlagte kejsersnit mener jeg, kan ikke helt huske det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2011

4xGreve

Miss T skriver:

Det kan ske at de sluger vand og får det i lungerne, det er en risiko og så bliver de suget efterfølgende. begge mine gjorde det ikke og der var ingen problemer, hvis assistenten laver en ordentlig pressevee er der som regel ingen problemer.

Jeg tror ikke, at chancen for at arret springer er stor, men den er der. og hvis de kan fornemme at der er noget galt tager de jo barnet ud ved kejsersnit, jeg tænker på hvis hjerterytmen falder osv. Af hensyn til navlestrengen om halsen, så tror jeg ikke, at man skal gå og spekulere på det - for det kan baby jo i realiteten lige såvel have ved kejsersnit. Du skal i hvert fald ikke gå og bekymre dig unødigt for så bliver graviditeten ikke god.
Jeg havde samtale med lægen en måned eller to før det planlagte kejsersnit mener jeg, kan ikke helt huske det.

jeg skal til en samtale med en fødsels læge her d. 23. 12 men vil gerne have en idé om hvad jeg selv gerne ville...

det er egentligt ikke noget jeg som sådan tænker meget over, men overvejer da for og imod...

Men er også meget smal og lille dernede og er derfor bange for at briste fra a til b og har hørt en del skræk historier om at man så får sådan en pose til at stikke ud af sine mave til at lave b i...

men tror da også jeg i princippet har det bedst med at få lov at føde naturligt men tanken skræmmer mig nu lidt..

Anmeld

11. december 2011

Miss T

4xGreve skriver:

jeg skal til en samtale med en fødsels læge her d. 23. 12 men vil gerne have en idé om hvad jeg selv gerne ville...

det er egentligt ikke noget jeg som sådan tænker meget over, men overvejer da for og imod...

Men er også meget smal og lille dernede og er derfor bange for at briste fra a til b og har hørt en del skræk historier om at man så får sådan en pose til at stikke ud af sine mave til at lave b i...

men tror da også jeg i princippet har det bedst med at få lov at føde naturligt men tanken skræmmer mig nu lidt..

Jeg tror, at tanken skræmmer de fleste uanset, hvor store de er.. Det skræmte også mig, men jeg gjorde forsøget, kunne bare ikke.. Men tal med lægen, han eller hun skal nok gennemgå dine tanker med dig...

Anmeld

11. december 2011

4xGreve

Miss T skriver:

Jeg tror, at tanken skræmmer de fleste uanset, hvor store de er.. Det skræmte også mig, men jeg gjorde forsøget, kunne bare ikke.. Men tal med lægen, han eller hun skal nok gennemgå dine tanker med dig...

mange tak for hjælpen og dine svar

Anmeld

11. december 2011

Miss T

4xGreve skriver:

mange tak for hjælpen og dine svar

Det var så lidt og rigtig god fødsel

Anmeld

11. december 2011

4xGreve

Miss T skriver:

Det var så lidt og rigtig god fødsel

mange tak ser meget frem til at få ham ud i vores arme og påbegynde vores nye hverdag med 2 børn

Anmeld

11. december 2011

vani10

4xGreve skriver:

Hej

Jeg er selv gravide med nr. 2 og går med de samme tænker som dig kan slet ik få det ud af hoved men jeg skal første til samtale i januar men jeg kan se du skal snart..

Så jeg tænkt på om vil du ikke fortælle mig hvordan forgik samtalen og hvad lægen siger?? det vil være rigtigt meget sødt af dig

jeg er sæt til i maj

knus

Anmeld

11. december 2011

Mor24

jeg fik også AKS ved mit første barn som er født feb 08. Da jeg blev gravid anden gang ( fødte okt 11) var jeg også meget i tvivl om hvad jeg skulle vælge, så jeg valgte til min 3 ekstra lægesamtale+scanning at ville prøve at føde selv med det forbehold at kunne vælge ks under hele forløbet.

Men jeg vil bare sige at det var da virkelige det vildeste at føde selv og er så glad for at jeg valgte det og det kunne lade sig gøre. Og ja det gjorde da skide ondt men det er VIRKELIG det hele værd og man glemmer smerten når man får barnet ud. Men tror jeg har haft alle de samme tanker som jer, om at sæt nu man går i stykker fra a-z og aret springer op og hvad nu hvis det hele gentager sig som sidst. Men det er jo også lidt for "nemt bare" at vælge det ks "bare" fordi man får det tilbudt når man tidligere har fået et.

Men syntes også at man skal tænke på at hvis nu man vælger at få det pks ved nr. 2 så får man ikke en chance for at få lov til at føde selv hvis man gerne vil ha flere børn. (eller jo nogen steder må man gerne men det er der jo bare endnu større risiko for at der er noget der går galt)

SÅ mit råd er at få lavet en god plan med hvordan fødslen gerne skulle gå og hvad der skal "gå galt" for at du må sige at nu vil du gerne ha det ks alligevel. 

Anmeld

11. december 2011

Kløver

Bondefruen skriver:

lliligligevævaværværeværetvtitilsårasam

Det kommer lidt an på nogle ting, hvor gammel er det første barn? Og har du haft komplikationer med kejsersnittet, ex. at det ikke ville gro ordentlig sammen?

Jeg fik selv AKS første gang og allerede 11 mdr senere kom nr. to, også ved AKS, jeg måtte under ingen omstændigheder føde selv, da der var så kort tid imellem mine, fik en tid til PKS, men da kejsersnittet fra den første sprang, ja så måtee han jo ud.

Mener de siger som hovedregel, at der ska være 15-18 mdr efter, så må du føde selv efter et KS.

Og tillykke

Jeg Har lige været til samtale og skal have pks da grænsen er 18 mdr og der vil blive 15 mdr mellem børnene :-)

Anmeld

12. december 2011

SussieThyssen

fairlady skriver:

Hej

Jeg er nu helt sikker på at jeg er gravid:-) Det er så dejligt, men så slår tanken mig:

Hvordan skal jeg forholde mig i forhold til min krop, da jeg fik kejsersnit med mit første barn?

Bør jeg træne bestemte øvelser eller skal lægen tjekke op på hvordan arret ser ud, eller skal jeg bare tage det helt roligt?

Håber du kan hjælpe mig.

Hilsen fairlady.

Min den ældste fik den første ved kejsersnit, men fødte selv de to næste.
Der er kun 13 mdr mellem de to første.

Men man gjorde det at man holdt godt øje med størrelsen på nr 2 og nr 3, og så blev hun sat i gang små 14 dage før termin, og alt gik glimrende.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.