p-piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.105 visninger
15 svar
0 synes godt om
9. december 2011

Carina1977

Ja så er jeg kommet på p-piller efter en pause.

Jeg har haft nogle ret voldsomme blødningsforstyrrelser de sidste 5 måneder, og gynækologen mente at det skyldtes den MA jeg var udsat for i februar måned. På de 5 måneder har jeg max haft 10-12 dage uden blødninger. Så jeg er blevet pænt træt af at bløde nu 

Jeg er blevet scannet og der er heldigvis intet galt, andet end en meget tyk slimhinde, og min krop kan altså bare ikke finde ud af at regulere sig selv igen.

Så nu er jeg idag lige startet på en ny p-pille, og har så fået udleveret sådan et skema, hvor jeg hver dag skal notere om jeg bløder og hvor meget jeg bløder, og så skal jeg ind til kontrol igen om 4 mdr.

Hun sagde at det sagtens kunne tage lang tid for kroppen at regulere sig, også selvom jeg fik p-piller....hun nævnte 3 mdr. eller mere. Men nix du....jeg har bestemt at indenfor den næste uge, så stopper min blødning altså, og så bliver det helt normalt igen...basta bum 

Er der nogen herinde, der har haft blødningsforstyrrelser? Og hvor længe efter p-pille-start blev det hele normalt igen?

Åhh hvor jeg bare glæder mig til det her stopper igen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

Diana...

Åhh altså alt det blod det er så træls en alm mens er for meget også bløde så meget  kan GODT forstå du er godt træt af det  

Jeg har ikke prøvet det og har kun taget p-piller i max 40 dage hele mit liv da jeg begge gang tog voldsomt på inden for meget kort tid så de røg i spanden det fis gider jeg ikke he he. 

Håber det kan hjælpe dig de biller. 

KRAM 

Anmeld

9. december 2011

Carina1977

Diana... skriver:

Åhh altså alt det blod det er så træls en alm mens er for meget også bløde så meget  kan GODT forstå du er godt træt af det  

Jeg har ikke prøvet det og har kun taget p-piller i max 40 dage hele mit liv da jeg begge gang tog voldsomt på inden for meget kort tid så de røg i spanden det fis gider jeg ikke he he. 

Håber det kan hjælpe dig de biller. 

KRAM 

Biller har jeg ikke lyst til at sluge, men p-piller er ok, så længe de virker til formålet haha 

Men ja at bløde...føj jeg hader det, og har altid hadet det. førhen blødte jeg ca. 5 dage i måneden og havde en cyklus på 28 dage. Det har kørt fint på den måde i mange år også uden at bruge p-piller.....og så er det bare skide irriterende at sådan en MA skal gå ind og ødelægge det hele og sætte kuk i møget.

Jeg har brugt mange hundrede kroner på bind de sidste 5 mdr......det er meget billigere at bruge penge på p-piller. Så nu er jeg igang, og jeg er mægtig utålmodig. men det er der vel heller ikke noget at sige til, når min menstruation har varet i 5 mdr. haha 

Anmeld

9. december 2011

Diana...

Carina1977 skriver:

Biller har jeg ikke lyst til at sluge, men p-piller er ok, så længe de virker til formålet haha 

Men ja at bløde...føj jeg hader det, og har altid hadet det. førhen blødte jeg ca. 5 dage i måneden og havde en cyklus på 28 dage. Det har kørt fint på den måde i mange år også uden at bruge p-piller.....og så er det bare skide irriterende at sådan en MA skal gå ind og ødelægge det hele og sætte kuk i møget.

Jeg har brugt mange hundrede kroner på bind de sidste 5 mdr......det er meget billigere at bruge penge på p-piller. Så nu er jeg igang, og jeg er mægtig utålmodig. men det er der vel heller ikke noget at sige til, når min menstruation har varet i 5 mdr. haha 

Ha ha biller ja ja men de da gratis du skal bare selv ud og finde dem 

Anmeld

9. december 2011

Carina1977

Diana... skriver:

Ha ha biller ja ja men de da gratis du skal bare selv ud og finde dem 

Hmm kan man ikke avle sådan nogen? Jeg ved da min lillebror havde et skab fyldt med kakkelakker til hans øgler (eller hvad dælen det var for nogen dyr han havde) 

Så kunne jeg ha til et helt år ad gangen 

Ej hvor blev den her tråd pludselig meget meget ulækker   

Anmeld

9. december 2011

Diana...

Carina1977 skriver:

Hmm kan man ikke avle sådan nogen? Jeg ved da min lillebror havde et skab fyldt med kakkelakker til hans øgler (eller hvad dælen det var for nogen dyr han havde) 

Så kunne jeg ha til et helt år ad gangen 

Ej hvor blev den her tråd pludselig meget meget ulækker   

Jo jo det tror jeg man kan avle så mange dyr så hvorfor ikke også biller! Altså biller skulle være sunde det har jeg selv set i Timun og pumba er det ikke det de hedder 

Anmeld

9. december 2011

Carina1977

Jo jo det tror jeg man kan avle så mange dyr så hvorfor ikke også biller! Altså biller skulle være sunde det har jeg selv set i Timun og pumba er det ikke det de hedder 

Jo det er vist nok det de hedder....det er mange år siden min søn så det  Man kan lære meget af at se tegnefilm 

Anmeld

9. december 2011

Pianisten

Jeg er født med blødningsforstyrrelser, men det var nu nærmere helt modsat af dig, jeg blødte næsten ikke, og så blødte jeg som vinden den blæste. DÉT blev jeg sindssyg over, for jeg kunne ikke planlægge at tage på weekend f.eks., for min menstruation skulle nok sørge for at komme lige den weekend! Det var altid når jeg skulle i svømmehallen og sådan nogen ting det begyndte

Begyndte på p-piller da jeg var 14, og var på det i 6 år. Tror der gik 2 mdrs tid indtil min krop begyndte at fatte hvornår den skulle bløde. Stoppede dog her i sommers, fordi jeg godt kunne tænke at lære min cyklus at kende - måske har p-pillerne indført noget regelmæssigt? Og måske ikke. We'll see! Der gik dog 3 mdr før jeg overhovedet fik menstruation igen, så den er nok i chok over de manglende hormoner

Anmeld

9. december 2011

Diana...

Carina1977 skriver:

Jo det er vist nok det de hedder....det er mange år siden min søn så det  Man kan lære meget af at se tegnefilm 

He he ja ja tegnefilm kan man lære rigtig meget af he he 

Anmeld

9. december 2011

Carina1977

Cheyana skriver:

Jeg er født med blødningsforstyrrelser, men det var nu nærmere helt modsat af dig, jeg blødte næsten ikke, og så blødte jeg som vinden den blæste. DÉT blev jeg sindssyg over, for jeg kunne ikke planlægge at tage på weekend f.eks., for min menstruation skulle nok sørge for at komme lige den weekend! Det var altid når jeg skulle i svømmehallen og sådan nogen ting det begyndte

Begyndte på p-piller da jeg var 14, og var på det i 6 år. Tror der gik 2 mdrs tid indtil min krop begyndte at fatte hvornår den skulle bløde. Stoppede dog her i sommers, fordi jeg godt kunne tænke at lære min cyklus at kende - måske har p-pillerne indført noget regelmæssigt? Og måske ikke. We'll see! Der gik dog 3 mdr før jeg overhovedet fik menstruation igen, så den er nok i chok over de manglende hormoner

Det må da også være enormt frustrerende....hvad så med børn? Har du fået børn eller har I planer om det snart? Får du overhovedet ægløsninger?

Jeg ved at jeg ikke har haft ægløsninger, for jeg er en af dem, der har sindsygt mange smerter under ægløsning, og det har jeg ikke haft i de her 5 mdr. Man kan nemt blive bekymret over, om man er gået i en tidlig overgangsalder. Men jeg fik at vide at overgangsalderen var det i hvert fald ikke....det var jeg for ung til, så det var meget usandsynligt. Meget betryggende, men jeg har nu heller ikke hedeture hehe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.