Stoppet med p-piller :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

685 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. december 2011

Karin1982

Hej alle.. Så er projekt baby skudt igang herhjemme.

Efter 14 år på p piller, møder jeg endelig ham jeg vil ha børn med 
Så nu er pillerne smidt, og kroppen prøver at finde sig selv, puha for en oplevelse - jeg har haft den ledeste kvalme og pletblødt en smule.

Andre end mig herinde der har taget p piller i så mange år, som har lyst til at dele deres erfaringer med mig?

Jeg ved ikke hvornår jeg har ÆL men det er heller ikke såå vigtigt endnu, vi tager det som det kommer

Mvh Karin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

Snuffler25

Stort tillykke - både med kærligheden og med projekt baby nu er igang

Jeg havde været på p-piller i 10 år, da jeg og min mand startede på projekt baby og det lykkedes os at blive gravide i 4 forsøg. Den første måned uden p-piller var min cyklus ligesom da jeg tog piller - 28 dage... men de efterfølgende måneder var den helt oppe på 32 og 43 dage - totalt forvirrende

Da det lykkedes i 4 forsøg tog jeg ægløsningstest for at finde ud af hvornår det var bedst at gøre det hehe - og det gjorde udslaget for os

Held og lykke

Anmeld

9. december 2011

SussieThyssen

Karin1982 skriver:

Så nu er pillerne smidt, og kroppen prøver at finde sig selv, puha for en oplevelse - jeg har haft den ledeste kvalme og pletblødt en smule.

Andre end mig herinde der har taget p piller i så mange år, som har lyst til at dele deres erfaringer med mig?

Jeg ved ikke hvornår jeg har ÆL men det er heller ikke såå vigtigt endnu, vi tager det som det kommer

Mvh Karin

Hejsa søde ven, og velkommen til

Tillykke med projektet..det bliver da rigtigt spændende.

Jeg krydser fingre for, at der snart er en lilel spire på vej til dig

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. december 2011

Pianisten

Karin1982 skriver:

Mvh Karin

Jeg droppede mine p-piller efter 6 år i sommers. Ikke fordi jeg ville have børn, men fordi jeg bare følte, at det var på tide jeg begyndte at lære min krop at kende - dens cyklus osv Startede på p-piller som 14-årig så følte ikke jeg kendte min krop "rigtigt".. Alle de der hormoner får den jo til at opføre sig lidt mærkeligt.

Der er op og nedture ved at have stoppet på p-piller, men fordelene vægter klart ulemperne synes jeg!

Den største ulempe ved at være stoppet synes jeg er, at jeg er kommet i puberteten igen. Får bumser OVERALT! Havde den pæneste hud mens jeg var på p-piller, og gjorde intet ved den. Nu døjer jeg med kæmpe ansamlinger på ryggen, og mange på hagen og i panden. Det er sgu træls!
En anden rigtig træls ulempe er at mit hår klasker sammen og bliver fedtet efter ingen tid nu Før var det også rigtig flot i lang tid, før det blev fedtet. Øv!

MEN! Fordelen der klart slår ulemperne hjem, er at jeg nu igen kan drikke mælk! Det er helt vildt underligt, og det stod ingen steder i brugsanvisningen som bivirkninger, men har lidt af forstoppelse ved indtagelse af mælk som barn og i alle mine teenage år, og det blev bare værre og værre. Til sidst, så sent som i sommers, kunne jeg ikke engang kigge på fløde eller mælk uden min mave snoede sig helt sammen Begyndte med alle de der "fortyndende" midler, men der var bare ikke rigtig noget af det der hjalp.. Så snart jeg fik gang i maven, gik der en uge, og så var den tilstoppet igen Øv.. Men så stoppede jeg på p-pillerne, og jeg har været af dem siden juli, og jeg har ikke haft ANTYDNINGEN af forstoppelse overhovedet! Har endda prøvet at drikke et glas mælk i ny og næ, og ingenting har der været  Det er bare for underligt! Men gud hvor jeg nyder at jeg ikke skal være helt ligeså bekymret mere Kunne selvfølgelig godt undvære bumserne og det fedtede hår, men det er skisme rart ikke at skulle tænke over om der nu er for meget mælk i en sovs osv

Anmeld

10. december 2011

Karin1982

Mange tak for jeres svar

Ja det bliver spændende og jeg er simpelthen så lykkelig, endelig har jeg mødt den rette fyr

Ja mit hår der bliver så også hurtigt fedtet, og der er begyndt at komme lidt bumser, men mon ikke det bare er for en periode? Du skriver at du ikke kunne tåle mælk mens du var på p piller, jeg har sjovt nok samme problem, men har ikke forsøgt efter jeg smed dem.

Håber i alle for en god jul

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.