Første jordmoderbesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

603 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. december 2011

samantha1986

Jeg skal til første jordmoder besøg på tirsdag.

Hvordan foregår det?

På papiret står der hun vil mærke på maven og spørge indtil hvordan jeg har det. Er det bare det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

Chalala85

samantha1986 skriver:

Hvordan foregår det?

På papiret står der hun vil mærke på maven og spørge indtil hvordan jeg har det. Er det bare det?

Der sker ikke så meget første gang. De spørger mere til hvordan man har det. om man har haft aborter eller tidligere fødsler. Madvaner osv.  Men det er rart at få set sin Jm :-) Jo de tjekker din urin.

Anmeld

9. december 2011

LouiseRH

Stortset ja min jordemoder fandt også babys hjertelyd

Anmeld

9. december 2011

samantha1986

Chalala85 skriver:

Der sker ikke så meget første gang. De spørger mere til hvordan man har det. om man har haft aborter eller tidligere fødsler. Madvaner osv.  Men det er rart at få set sin Jm :-) Jo de tjekker din urin.

Ja den med urin var jeg godt klar over. Tager selvfølgelig afsted, men havde måske troet der var lidt mere i det. Det er jo lidt som ved lægen så.. Så er scanninger da sjovere hi hi..

Anmeld

9. december 2011

samantha1986

bulderfiz skriver:

Stortset ja min jordemoder fandt også babys hjertelyd

Kan jeg håbe min også gør

Anmeld

9. december 2011

MissTas

samantha1986 skriver:

Hvordan foregår det?

det er meget forskelligt fra sted til sted hvor meget de tjekker 1. gang..

ved mit første jordemoderbesøg i uge 14, der havde vi kun en samtale om hvordan det gik, madvaner, generel trivsel og sådan. det var først ved 2. jordemoderbesøg at jeg fik lyttet hjertelyd, tjekket urinen, målt symfysemålet osv.

Anmeld

9. december 2011

Chalala85

samantha1986 skriver:

Ja den med urin var jeg godt klar over. Tager selvfølgelig afsted, men havde måske troet der var lidt mere i det. Det er jo lidt som ved lægen så.. Så er scanninger da sjovere hi hi..

Smiler.. jeg synes nu det var rart med det første besøg hos JM. Men ja de er lidt som hos lægen bare lidt længere. Men de kommende tider hos JM er mere spændene.

Anmeld

9. december 2011

samantha1986

MissTas skriver:

det er meget forskelligt fra sted til sted hvor meget de tjekker 1. gang..

ved mit første jordemoderbesøg i uge 14, der havde vi kun en samtale om hvordan det gik, madvaner, generel trivsel og sådan. det var først ved 2. jordemoderbesøg at jeg fik lyttet hjertelyd, tjekket urinen, målt symfysemålet osv.

Ja okay.. Så er det ikke til at vide. Ved lægen sagde de dog at jeg skulle have urin prøve med hver gang jeg skulle til jordmoder så det må jeg hellere.

Anmeld

9. december 2011

samantha1986

Chalala85 skriver:

Smiler.. jeg synes nu det var rart med det første besøg hos JM. Men ja de er lidt som hos lægen bare lidt længere. Men de kommende tider hos JM er mere spændene.

Okay så må jeg se frem til dem. for synes ikke lige det første besøg lød som det allermest spændende

Anmeld

9. december 2011

Chalala85

samantha1986 skriver:

Okay så må jeg se frem til dem. for synes ikke lige det første besøg lød som det allermest spændende

Ja gør det. Men håber du bliver glad for dit første besøg trods alt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.