Hvor langt er jeg så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2011

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

min læge regnede også med en 28-dage cyklus selvom jeg sagde min cyklus var 32 dage.... det resulterede så i en for tidlig blodprøve til doubletest så de sku ha blodprøver igen til NF... totalt dumt de ikke bare tog mit ord for det, jeg ka sagtens håndtere en ekstra blodprøve, men det er da spild af ressourcer hvis de gør det hver gang

Ej ok, det er da underligt de så overhovedet spørg hvor lang den er hvis de bare går udfra deres standard!

Mærkelige læger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

LSM

Giraffen skriver:

min læge regnede også med en 28-dage cyklus selvom jeg sagde min cyklus var 32 dage.... det resulterede så i en for tidlig blodprøve til doubletest så de sku ha blodprøver igen til NF... totalt dumt de ikke bare tog mit ord for det, jeg ka sagtens håndtere en ekstra blodprøve, men det er da spild af ressourcer hvis de gør det hver gang

Åh hvornår skal man have taget blodprøve til doubletest jeg skal til læge d. 20 december og have den taget og efter lægens beregning udfra cyklus 28 dage vil jeg være 8+3

Men efter min egen beregning har inden jeg blev gravid efter p-pillestop haft 2 cyklus på 30 og 1 på 33 så ved ikke helt hvad jeg skal gå efter men jeg vil altså d. 20 være endten 8+1 eller 7+5
er det for tidligt at få taget doubleteste hvis jeg kun er 7+5?

Anmeld

8. december 2011

LSM

Anonym skriver:

Jamen det er da underligt han gør det, når han lige har spurgt mig hvor lang detn er, hvorpå jeg svarer 32 dage.. og sagde også til ham at ifølge mine egne beregninger er 6+5.. Så prøvede han igen og sagde "Jo, den er go nok, 7+2" ...

Men tak

Ja det er da noget underligt noget, men kunne se en havde skrevet at læger og jordmødre altid går udfra en cyklus på 28 dage og man så til NF får fastsat termin, synes bare det virker underligt da hvis man har en cyklus på eks 35 dage er der en uges forskel hvilket vel godt kan have betydning for blodprøvetagning osv

Anmeld

8. december 2011

Giraffen

LSM skriver:

Åh hvornår skal man have taget blodprøve til doubletest jeg skal til læge d. 20 december og have den taget og efter lægens beregning udfra cyklus 28 dage vil jeg være 8+3

Men efter min egen beregning har inden jeg blev gravid efter p-pillestop haft 2 cyklus på 30 og 1 på 33 så ved ikke helt hvad jeg skal gå efter men jeg vil altså d. 20 være endten 8+1 eller 7+5
er det for tidligt at få taget doubleteste hvis jeg kun er 7+5?

jeg ka ikke helt huske det men mener faktisk du som minimum skal være 8+ ved blodprøven, prøv evt at google det

Anmeld

8. december 2011

Giraffen

Anonym skriver:

Ej ok, det er da underligt de så overhovedet spørg hvor lang den er hvis de bare går udfra deres standard!

Mærkelige læger

præcis ka være de tænker - skøre gravide dame der tror hun har styr på hendes cyklus

Anmeld

8. december 2011

Polarpigen

Hvis du har haft en regelmæssig cyklus, så ville jeg helt klart stole mest på dine egne beregninger. 

Anmeld

8. december 2011

Palaja

Læger regner med en cyklus på 28 dage. Min cyklus var, før jeg blev gravid, 34-35 dage, hvilket jeg fortalte lægen dengang, men hun ville stadig regne ud fra en standard cyklus på 28 dage, og hun mente at jeg var en uge længere hende end jeg selv gjord. Til NF blev jeg så sat 6 dage tilbage (så jeg fik ret ).

Anmeld

8. december 2011

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

præcis ka være de tænker - skøre gravide dame der tror hun har styr på hendes cyklus

Heheh ja... Det er vist dem der er skøre !

Anmeld

8. december 2011

Anonym trådstarter

Polarpigen skriver:

Hvis du har haft en regelmæssig cyklus, så ville jeg helt klart stole mest på dine egne beregninger. 

Anmeld

8. december 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Hvorfor spørger du ham ikke, hvordan han har lavet udregningen?

Jamen der var så meget og mange spørgsmål ..- og tænkte bare, han er lægen, han ved hvad han snakker om Såeh ja...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.