Hvor langt er jeg så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.032 visninger
21 svar
0 synes godt om
8. december 2011

Anonym trådstarter

Skal man stole på sin læges beregninger eller på sine egne? Har haft styr på min cyklus osv indtil jeg blev gravid. Havde første sidste mens dag d. 18 okt og er nu 6+5.. Men så sir lægen 7+2? Hvorfor kan han få det til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

MissTas

Anonym skriver:

Skal man stole på sin læges beregninger eller på sine egne? Har haft styr på min cyklus osv indtil jeg blev gravid. Havde første sidste mens dag d. 18 okt og er nu 6+5.. Men så sir lægen 7+2? Hvorfor kan han få det til det?

fordi det ikke er første sidste mens dag man beregner fra, men sidste mens første dag

Anmeld

8. december 2011

Anonym trådstarter

MissTas skriver:

fordi det ikke er første sidste mens dag man beregner fra, men sidste mens første dag

Hov det er mig der skrev forkert. Mente selvfølgelig sidste mens første dag ... Så forstår det ikk helt ?

Anmeld

8. december 2011

LSM

Anonym skriver:

Fordi han beregner det udfra en cyklus på 28 dage, så passere det med at du vil være 7+2 idag

Men læge har gjort det samme, men da min cyklus er på 30-33 dage tror jeg ikke på det passer helt hva min læge siger

Anmeld

8. december 2011

MissTas

Anonym skriver:

Hov det er mig der skrev forkert. Mente selvfølgelig sidste mens første dag ... Så forstår det ikk helt ?

nå okay så tør jeg ikke svarer på hvorfor i får 2 forskellige terminer 

Anmeld

8. december 2011

Valle81

Anonym skriver:

Jeg vil sige det lægen siger:0)

Læger jordemødre osv regner altid med en standard cyklus på 28 dage ligegyldigt hvor meget styr man har på sin egen:0)

Til NF vil du få fastsat endlig termin og så regner de derfra:0)

Anmeld

8. december 2011

Anonym trådstarter

LSM skriver:

Fordi han beregner det udfra en cyklus på 28 dage, så passere det med at du vil være 7+2 idag

Men læge har gjort det samme, men da min cyklus er på 30-33 dage tror jeg ikke på det passer helt hva min læge siger

Jamen det er da underligt han gør det, når han lige har spurgt mig hvor lang detn er, hvorpå jeg svarer 32 dage.. og sagde også til ham at ifølge mine egne beregninger er 6+5.. Så prøvede han igen og sagde "Jo, den er go nok, 7+2" ...

Men tak

Anmeld

8. december 2011

Giraffen

Anonym skriver:

min læge regnede også med en 28-dage cyklus selvom jeg sagde min cyklus var 32 dage.... det resulterede så i en for tidlig blodprøve til doubletest så de sku ha blodprøver igen til NF... totalt dumt de ikke bare tog mit ord for det, jeg ka sagtens håndtere en ekstra blodprøve, men det er da spild af ressourcer hvis de gør det hver gang

Anmeld

8. december 2011

Pige2009

Valle81 skriver:

Jeg vil sige det lægen siger:0)

Læger jordemødre osv regner altid med en standard cyklus på 28 dage ligegyldigt hvor meget styr man har på sin egen:0)

Til NF vil du få fastsat endlig termin og så regner de derfra:0)

Min læge beregnede det ud fra min egen cyklus, hvilket også stemte overens med mine egne beregninger

Anmeld

8. december 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Hvorfor spørger du ham ikke, hvordan han har lavet udregningen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.