Felix har fået en tand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Skøøønt! SÅ fedt at I alligevel fik plads der! Hvor er hun sø hende Plads-Mette!

Og tillykke med tanden! Der har været stor forskel på, hvor hurtigt Johannes' er kommet op. De øverste kom nærmest fra den ene dag til den anden, og de nederste var spidser længe... Hvor længe længe er husker jeg ikke

Jeg er glad på Jeres vegne! 

Jeg blev også virkelig rørt over at hun havde husket os - det er bare så dejligt!

Tusind tak, du er så sød!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

Marco2

Dejligt med begge dele.

Vi er jo ved at køre lille bitte Smilla ind i vuggeren nu, og ja, hun er sgu lille i forhold til alle de andre kæmpe børn … synes moderen 

Men vores vugger er funktionsopdelt fremfor stueopdelt og det hjælper meget. Men det er hårdt at aflevere alligevel. Og det tror jeg er uanset om det er vugger eller dp.

Men tillykke med drømmepladsen og den første "bis"

Ag

Anmeld

8. december 2011

AnneBJ

Marco2 skriver:

Dejligt med begge dele.

Vi er jo ved at køre lille bitte Smilla ind i vuggeren nu, og ja, hun er sgu lille i forhold til alle de andre kæmpe børn … synes moderen 

Men vores vugger er funktionsopdelt fremfor stueopdelt og det hjælper meget. Men det er hårdt at aflevere alligevel. Og det tror jeg er uanset om det er vugger eller dp.

Men tillykke med drømmepladsen og den første "bis"

Ag

Tak!

Jeg har som studerende selv været med til at indkøre et barn i DP, hun var 8 mdr, og kunne hverken trille eller noget som helst, og føltes vildt lille! Alt personalet syntes dog det var fantastisk med sådan en baby og hun fik uden tvivl den omsorg hun havde brug for. Jeg er sikker på jeg også kommer til at synes Felix er lille, og der er SÅ mange børn (10) ifht. i Dp...

Hvad synes Smilla om det?

Anmeld

9. december 2011

DK

Næææ STORT tillykke!! Både med vuggestueplads og tand! Det må være SÅ fedt at have fået plads i drømmevugger, det går vi jo stadig og venter på her. (Til maj)

Og tand!! Jamen jeg synes at Richard har mest ondt/er mest pylret lige inden de kommer ud (når gummen er helt ild rød, men hvid der hvor tanden konstant presser mod huden) og så indtil tanden er kommet helt ud. Han piver ikke når de vokser når først tandkødet har flyttet sig i hele tandens brede (giver det mening?) Vi giver også flydende panodil de værste dage. Jeg har spurgt på apoteket og man skal have gumme-bedøvelse på recept hos lægen.

Når der først er hul til tanden synes jeg det plejer at gå hurtigt. Måske 2-3 dage? Tilgengæld synes jeg at de derefter er længe om at vokse ud i fuld længde!?!

Anmeld

9. december 2011

Rødhætte

AnneBJ skriver:

- og en vuggestueplads!!

Forleden dag ringede pladsanvisningsMette og startede med at undskylde at jeg ikke havde vore ønske opfyldt (vi havde ønsket en specifik dagplejemor) og at vi desuden skulle så langt væk. Jeg sagde at vi havde forståelse osv., men hun ville altså bare ringe fordi hun havde en ledig plads i drømmevuggeren... 

Og den ville hun gerne tilbyde Felix som et plaster på såret! Vi har endnu ikke haft opstartsmøde med DP moren så jeg skyndte mig at sige ja tak!! (Det havde jeg gjort trods opstartsmøde altså...) 

Som jeg var inde på i den anden tråd har jeg virkelig intet imod dp-mødre og jeg kan se VILDT mange fordele ved, at en 9 mdr. baby kommer i dp frem for vs. Men for mit studie, den daglige transport, børnehave på sigt og alt mulig andet kan jeg se fordele ved vs selvom man KUN er 9 mdr. (jo jo, jeg skriver selvfølgelig en update når jeg har afleveret min lillebitte baby blandt alle de STORE vuggger-børn, helt uden at hyle, og derfor er nødt til at gøre det lidt når jeg kommer alene hjem....)

Nåh ja, og så den tand der! Den poppede lige frem i fredags, men det er stadig kun en lillebitte spids! Altså hvor lang tid bruger de på at komme op, og har I erfaring med sådan noget "gumme-bedøvelse"?

EJ Anne nu bliver jeg altså grøn af misundelse!!  Her drømmer jeg om tænder OG en vuggestueplads.. Hvor er det dejlig for dig og Felix

Anmeld

9. december 2011

AnneBJ

DK skriver:

Næææ STORT tillykke!! Både med vuggestueplads og tand! Det må være SÅ fedt at have fået plads i drømmevugger, det går vi jo stadig og venter på her. (Til maj)

Og tand!! Jamen jeg synes at Richard har mest ondt/er mest pylret lige inden de kommer ud (når gummen er helt ild rød, men hvid der hvor tanden konstant presser mod huden) og så indtil tanden er kommet helt ud. Han piver ikke når de vokser når først tandkødet har flyttet sig i hele tandens brede (giver det mening?) Vi giver også flydende panodil de værste dage. Jeg har spurgt på apoteket og man skal have gumme-bedøvelse på recept hos lægen.

Når der først er hul til tanden synes jeg det plejer at gå hurtigt. Måske 2-3 dage? Tilgengæld synes jeg at de derefter er længe om at vokse ud i fuld længde!?!

Det er virkelig skønt! Også at slippe for at skulle flytte ham om 3 mdr fx.

Det giver god mening med tænderne, det er som om der er ro på igen nu, men jeg tror også den er oppe i hele sin bredde. Når jeg kommer på apoteket ved lejlighed kan jeg jo lige høre, men det bliver ikke i dag Nu har han jo ikke ondt længere, og panodil virker fint og han tager det (meget!) gerne!

Anmeld

9. december 2011

AnneBJ

Rødhætte skriver:

EJ Anne nu bliver jeg altså grøn af misundelse!!  Her drømmer jeg om tænder OG en vuggestueplads.. Hvor er det dejlig for dig og Felix

Ja, jeg er også ret glad! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.