Frygter den kommende tid...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2011

Janni.

Marco2 skriver:

Kan virkelig heller ikke se hvorfor den flaske skal væk. Hvis ikke i må gi flaske hvordan skal i dog så komme op på ml. 500-750 ml mælkeprodukt om dagen? Her er hun slet ikke så god til kop at jeg kan få så meget i hende uden flaske. Og min SP har sagt at jeg skal fortsætte til 1 år...

Smilla er snart 11 mdr og hun får 2 om dagen for at være sikke på hun får nok. Nogle dage 3. Selv i vuggestuen vil de gi flaske for at følge sundheds"reglerne" med det antal ml. I døgnet...

Vores SP snakkede om 400 ml i døgnet, og ellers jerndråber som tilskud, som han iøvrigt også får. 

Jeg har det fint med han får en nat flaske, så den beholder vi endnu. Men bare tanken om at han skal undvære den, kan godt skræmme mig lidt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2011

Maja88

Janni. skriver:

Vores SP mener han er for gammel til at få flaske nu  Vi har nu ikke så travlt og lader ham beholde den sidste flaske endnu dog. 

aprilla er jo 9 måneder og får også  stadig flaske og fik at vide af sp jeg skulle fortsætte til 1 år

Anmeld

10. december 2011

AnneBJ

Maja88 skriver:

aprilla er jo 9 måneder og får også  stadig flaske og fik at vide af sp jeg skulle fortsætte til 1 år

Men så vidt jeg husker er Aprilla ikke så stor? MME feder måske unødigt, hvis barnet ellers er god til at spise almindeligt og har en fornuftig størrelse? Jeg ved bare at der er rigtig mange kcal i fx vælling, ås det er der måske også i MME..

Anmeld

10. december 2011

Janni.

AnneBJ skriver:

Men så vidt jeg husker er Aprilla ikke så stor? MME feder måske unødigt, hvis barnet ellers er god til at spise almindeligt og har en fornuftig størrelse? Jeg ved bare at der er rigtig mange kcal i fx vælling, ås det er der måske også i MME..

Silas er jo omkring 11 kg og 77 cm lang/høj så han er en pæn basse. Og han spiser rigtig godt af næsten alt alm mad. Måske er det derfor vi skal skære ned på flaskerne. 

Jeg ved det ikke 

Anmeld

10. december 2011

Janni.

Maja88 skriver:

Hmm ja jeg ved det ikke, jeg har indtryk af at alle de SP har næsten hver sin mening. Det er kun til at blive forvirret af 

Anmeld

10. december 2011

AnneBJ

Janni. skriver:

Silas er jo omkring 11 kg og 77 cm lang/høj så han er en pæn basse. Og han spiser rigtig godt af næsten alt alm mad. Måske er det derfor vi skal skære ned på flaskerne. 

Jeg ved det ikke 

Jeg tror ikke han som sådan er for stor Janni, så bare lad være med at stresse over de flasker Det var i forhold til Majas pige, som (så vidt jeg husker) stadig er et lille nips, at det er det måske meget godt at hun stadig får så meget flaske..

Anmeld

10. december 2011

Janni.

AnneBJ skriver:

Jeg tror ikke han som sådan er for stor Janni, så bare lad være med at stresse over de flasker Det var i forhold til Majas pige, som (så vidt jeg husker) stadig er et lille nips, at det er det måske meget godt at hun stadig får så meget flaske..

Jeg stresser heller ikke som sådan men frygter at fjerne den sidste flaske når tid er. 

Men han vil jo gerne have den flaske, så indtil videre får han lov til at få den. Han kan jo sagtens få nat flaske selvom han går i DP 

Anmeld

10. december 2011

Maja88

ja hun er en lille nips...8kg kun

men som en anden siger så skal i jo op på vildt meget mælk i maden og kop..

men Ja tror også hver sundhedspl. hver sin mening desværre

Anmeld

10. december 2011

Janni.

Maja88 skriver:

ja hun er en lille nips...8kg kun

men som en anden siger så skal i jo op på vildt meget mælk i maden og kop..

men Ja tror også hver sundhedspl. hver sin mening desværre

Silas er god til at drikke af kop og får mælk til hvert måltid hvis ikke der er i maden. Så vi er snildt oppe på det anbefalede, så det er ikke der i problemet er 

Anmeld

10. december 2011

Maja88

Janni. skriver:

Silas er god til at drikke af kop og får mælk til hvert måltid hvis ikke der er i maden. Så vi er snildt oppe på det anbefalede, så det er ikke der i problemet er 

nej ok.. men er jo også en tryghed for ham.. og hyggeligt at få den natflaske..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.