Hej igen,
jeg synes, du skal prøve at kæmpe lidt, så I får en nat på 11,5 timer - fra kl. 19 til kl. 6.30 - hvis han vågner omkring 5.30, så giv ham en godnat-remse: Godnat med dig - og sov nu godt - højt og bestemt, uden at lyde vred! Og giv ham den, inden han når at vågne rigtigt - altså før han rigtigt skruer op! Hvis han alligevel skruer op, lægger du ham til rette, giver et lille tryk og går ud, idet du remser igen -gentag gerne tilrettelægningen 2 - 3 gange, hvis der er behov for det. Falder han så stadig ikke til ro, tænder du for noget højt musik - gerne klassisk
) Og giver så en remse af og til i forbigående ;o) På den måde vil du kunne trække den lidt, så han først kommer op efter kl. 6 - og i løbet af en uges tid vil han helt sikkert sove længere!
Middagssøvnen ville jeg lægge ca. fra 12 til 14!
Skulle han indimellem få brug for en lille powernap, må han gerne ta' sig en mini-lur på 5 min (max 1x om formiddagen + 1x om eftermiddagen)
Hvis du overholder tiderne så nøjagtigt som overhovedet muligt, vil han have en rimelig fast rutine i løbet af en uges tid
Kærlig hilsen
Lone
Anmeld