til jer der har vugget i søvn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.842 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. december 2011

MariaJulie

hvornår og hvordan kom i ud af den cirkel?

jeg vugger min elias i søvn hver aften. jeg er begyndt at vugge han til han er faldet til ro, men ikke i søvn. så lægger jeg ham, og han falder i søvn. men vågner lidt efter. vokser de bare fra det eller??

hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

Palaja

Hvor gammel er han? Og ja, de vokser da som regel fra det

Vi vuggede også i søvn indtil Marie var 3 mdr ca, måske lidt ældre. Men herefter  der var da også en lang periode hvor vi vuggede hende en gang i mellem både om aftenen hvis hun havde brug for det og i barnevognen. Og vi har ingen problemer haft med putningen da hun blev større. Det er godnat sov godt, og så lægger hun sig til at sove (de fleste aftener )

Så tror ikke du behøver bekymre dig om det. Hvis han har brug for at blive vugget, så synes jeg du skal gøre det. Så kan du prøve en gang imellem om han vil sove uden at blive vugget, for der er jo selvfølgelig ingen grund til at fortsætte hvis han ikke behøver.

Synes det blev lidt rodet. Håber det gav mening  

Anmeld

8. december 2011

Bshizzle

Jeg tror min den ældste var omkring de 3 mdr da jeg stoppede med at vugger ham i søvn..
Han skreeeg som en stukken-gris hvis jeg stoppede.. men en dag sagde jeg stop og "Nej.. du skal sove nu skat.. godnat!".. hvor efter han lagde sig til ro og sov

Jeg har hørt sååååå mange gange at man ikke skal vugge ens barn i søvne, da det vil være en dårlig vane!
- Men jeg er ligeglad.. gør som jeg føler bedst for, og har ikke haft problemer med at få den store dreng til at acceptere at jeg stoppede

Hvis det stod til mig, så vuggede jeg gerne min 6 årige dreng i søvne om aften.. men tror han vil hade mig hvis jeg prøvede..  

Anmeld

8. december 2011

MariaJulie

Palaja skriver:

Hvor gammel er han? Og ja, de vokser da som regel fra det

Vi vuggede også i søvn indtil Marie var 3 mdr ca, måske lidt ældre. Men herefter  der var da også en lang periode hvor vi vuggede hende en gang i mellem både om aftenen hvis hun havde brug for det og i barnevognen. Og vi har ingen problemer haft med putningen da hun blev større. Det er godnat sov godt, og så lægger hun sig til at sove (de fleste aftener )

Så tror ikke du behøver bekymre dig om det. Hvis han har brug for at blive vugget, så synes jeg du skal gøre det. Så kan du prøve en gang imellem om han vil sove uden at blive vugget, for der er jo selvfølgelig ingen grund til at fortsætte hvis han ikke behøver.

Synes det blev lidt rodet. Håber det gav mening  

han er 14 uger jeg har et par gange været heldig at han var SÅ træt at jeg bare kunne lægge ham. stoppede i bare?

Anmeld

8. december 2011

Palaja

MariaJulie skriver:

han er 14 uger jeg har et par gange været heldig at han var SÅ træt at jeg bare kunne lægge ham. stoppede i bare?

Ja, så er han jo så lille endnu. Jeg ville ikke være nervøs for det. Og ja vi stoppede bare. Men ind imellem havde hun brug for at blive vugget, og så gjorde vi det. Vi havde sådan en stor gymnastilbold vi sad og hoppede på, og det virkede fantastisk 

Vi prøvede os lidt frem. Og gjorde også som du siger, det med at lægge over i sengen inden hun var faldet helt i søvn. Så kom der ligesom en naturlig udtrapning af alt det vuggeri...

Anmeld

8. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg vuggede min datter i søvn meget længe. Det sluttede første gang, da hun var ca 4 mdr, men da jeg blev skilt fra hendes far, da hun var 7 mdr, havde hun brug for den ekstra tryghed, det var, og det gav jeg hende gerne. Da hun var ca 10 mdr stoppede det igen.

Anmeld

8. december 2011

Frøken J.

MariaJulie skriver:

jeg vugger min elias i søvn hver aften. jeg er begyndt at vugge han til han er faldet til ro, men ikke i søvn. så lægger jeg ham, og han falder i søvn. men vågner lidt efter. vokser de bare fra det eller??

hjælp

Nu er min pige noget yngre end din dreng, men vuggede hende i søvn de første mange uger. Gør dt kke mere - Ligger hende i liften, lægger en hånd på hendes bryst og en finger på sutten indtil hun sover  

Anmeld

8. december 2011

Laura.

MariaJulie skriver:

hjælp

Min datter er snart 9 mdr. gammel og jeg gør det stadig en gang imellem.. I en periode gjorde jeg det stort set hver aften, men hun kom selv over det, hvis man kan sige det sådan...

Anmeld

9. december 2011

MariaJulie

Bshizzle skriver:

Jeg tror min den ældste var omkring de 3 mdr da jeg stoppede med at vugger ham i søvn..
Han skreeeg som en stukken-gris hvis jeg stoppede.. men en dag sagde jeg stop og "Nej.. du skal sove nu skat.. godnat!".. hvor efter han lagde sig til ro og sov

Jeg har hørt sååååå mange gange at man ikke skal vugge ens barn i søvne, da det vil være en dårlig vane!
- Men jeg er ligeglad.. gør som jeg føler bedst for, og har ikke haft problemer med at få den store dreng til at acceptere at jeg stoppede

Hvis det stod til mig, så vuggede jeg gerne min 6 årige dreng i søvne om aften.. men tror han vil hade mig hvis jeg prøvede..  

haha ja det kunne være et kønt syn

stoppede du bare og så faldt han i søvn?? så må du være en af de heldige. hvis jeg får NOK og jeg lægger ham, så ligger han og spræller og ryster hvorefter han bare skriger til jeg tager ham op igen. min sp siger at jeg skal lade ham græde og gå ind en gang imellem og berole ham. men han bliver først rolig når jeg tager ham op og vugger. hmm...

han er over 3 måneder og jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. jeg får ondt i ryggen af at sidde der hver aften og hoppe på sengen!

Anmeld

9. december 2011

MariaJulie

Palaja skriver:

Ja, så er han jo så lille endnu. Jeg ville ikke være nervøs for det. Og ja vi stoppede bare. Men ind imellem havde hun brug for at blive vugget, og så gjorde vi det. Vi havde sådan en stor gymnastilbold vi sad og hoppede på, og det virkede fantastisk 

Vi prøvede os lidt frem. Og gjorde også som du siger, det med at lægge over i sengen inden hun var faldet helt i søvn. Så kom der ligesom en naturlig udtrapning af alt det vuggeri...

smart med bolden jeg sidder på sengen og hopper!

nogle dage er jeg heldig at han falder i søvn efter jeg har lagt ham, og andre dage kan jeg vugge over en time og han skriger når jeg lægger ham.

håber snart jeg finder ud af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.