OoLøjsoO skriver:
Uhhh nu er jeg 37+2. og fødselsen nærmer sig!
Jeg er på en måde skræmt fra vid og sans men på en måde hellere ikke, altså jeg har sat mig i hovedet at hvis andre kvinder kan føde, Kan jeg sku osse, men er alligvel bare usikker på det hele og fordi jeg ikke har prøvet det før, ved da det kommer til at gøre ondt, men hvor ondt?!
Er bare så usikker på det hele.
- Jeg havde bare lige brug for at komme ud med det..
Knus herfra.. & Glædelig Jul til jer alle sammen
.
ja det gør ondt at føde, men det går som med så meget andet over igen, og man "glemmer" hvor ondt det gjorde..
kan kun sige for mit eget vedkommende at jeg gerne gør det igen, er godt på vej da jeg er i 23 uge med bebs nr. 3..
fødsel 1 uge 36+6: vand gik hjemme kl. 18,30, prøvede at slappe af, veer kom, mand kom hjem fra arbejde, kørte på hospitalet, blev mærket på 3 cm, kurve kørte samtidig, gik en tur 1/2 time senere veer tog meget til, gik tilbage og blev mærket på 7 cm åben, vagtskift, 1/2 time senere igen, blev mærket på 10 cm måtte ikke presse på veerne(undskyld mig men der er sgu en grund til at det hedder en presseve) fik endelig lov at presse, 3 ve baby ude kl. 1,15.. dejlig lille pige 2690 g og 48 cm
fødsel 2 uge 38+1: vand gik hjemme kl. 10,45, slappede af i badekaret med datteren, veer kommer, afsted til hospital, kurve køres åben 3 cm, går tur 20 min tilbage, karret fyldes, veer tager til 8 cm, skal over i karret, på vej ned af briksen 1 presseve, kaster mig rundt og op over kanten på karret, næste ve baby ude kl.16,52.. fin lille dreng 3180 g og 50 cm.
meget nemme fødsler uden bedøvelse for det nåede jeg ikke, var på intet tidspunkt utryg for personalet ved hvad de laver og så længe du slapper af og arbejder MED din krop og ikke imod den så går det nemmere.. jeg havde endda "overskud" til at fyre jokes af imens jeg lå der har jeg fået at vide, kan ikke huske meget fra 1 fødsel da jeg følte det gik meget stærkt og jeg blev meget overvældet, der gik omkring 5-10 minutter før jeg opfattede at baby var lagt op til mig..
så slap af og nyd det, ja det gør ondt og du er på dit livs hårdeste job nogensinde, men det er det værd uanset..
knus og held og lykke