Bange!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.118 visninger
15 svar
0 synes godt om
7. december 2011

OoLøjsoO

Uhhh nu er jeg 37+2. og fødselsen nærmer sig!

Jeg er på en måde skræmt fra vid og sans men på en måde hellere ikke, altså jeg har sat mig i hovedet at hvis andre kvinder kan føde, Kan jeg sku osse, men er alligvel bare usikker på det hele og fordi jeg ikke har prøvet det før, ved da det kommer til at gøre ondt, men hvor ondt?!

Er bare så usikker på det hele.

- Jeg havde bare lige brug for at komme ud med det..

Knus herfra.. & Glædelig Jul til jer alle sammen .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Ka+Ma=Be

OoLøjsoO skriver:

Jeg er på en måde skræmt fra vid og sans men på en måde hellere ikke, altså jeg har sat mig i hovedet at hvis andre kvinder kan føde, Kan jeg sku osse, men er alligvel bare usikker på det hele og fordi jeg ikke har prøvet det før, ved da det kommer til at gøre ondt, men hvor ondt?!

Jeg er sikker på, at det bliver en helt fantastisk og uforglemmelig oplevelse! Bare husk det, når usikkerheden melder sig. 

Det er det største man overhovedet kan opleve, og alt smerte og ubehag er glemt når guldet er i armene!

Anmeld

7. december 2011

OoLøjsoO

Katte87 skriver:

Jeg er sikker på, at det bliver en helt fantastisk og uforglemmelig oplevelse! Bare husk det, når usikkerheden melder sig. 

Det er det største man overhovedet kan opleve, og alt smerte og ubehag er glemt når guldet er i armene!

Ja du har helt ret i !..

Må tænke posetivt på det hele med fødelsen ..

Tror jeg kommer tik at græde når han er i mine arme..

Og tak fordi du lige skrev.

Anmeld

7. december 2011

lycly

Altså, man kan på ingen måde sætte sig ind i smerten, for man har aldrig oplevet en smerte man kan sammenligne med. Når det så er sagt, så vil jeg sige, at når du først er i det, så ja, det gør herre nas, men man ved bare instinktivt at der ingen vej tilbage er. Så man gør bare hvad man skal, og smerten er med til at styrke viljen. 

Jeg ville lyve hvis jeg sagde at jeg havde glemt alt om smerten, da jeg først fik min datter i armene. For det havde jeg bestemt ikke! Men at få hende i armene, var bare den største rus som man bliver afhængig af, og bare har lyst til at opleve igen og igen. Synes du skal fokusere på at glæde dig til det, i stedet for at frygte selve fødslen. For du kan alligevel ikke rigtig forberede dig på det. Så det er spild af tid (men kan nu godt forstå du er lidt nervøs, det var jeg også selv)

Anmeld

7. december 2011

Ansemusen

OoLøjsoO skriver:

Jeg havde det på samme måde som dig  Jeg følte mig på én gang klar til at føde og samtidig rædselsslagen for den ukendte smerte!!

Det gjorde rigtig rigtig ondt, men da jeg fik lagt en eepidural blokade gik smerterne væk i lang tid, og det var FANTASTISK at få lidt ro for veerne!

Jeg havde forinden bedt min kæreste om, at minde mig om urkvinden inden i mig selv, når jeg havde ondt. Det gjorde han, og det hjalp helt vildt! Det lyder lidt åndssvagt, men det var faktisk et råd jeg fik af min gode veninde, som havde fået rådet af sin jordemoder eller sundhedsplejerske.

Inden fødslen forsøgte jeg også at forestille mig urkvinden alene i skoven fødende et barn! Og det fik mig til at fokusere på, at vi er skabt til at føde, og at hvis hun kunne, kunne jeg også!

Min kæreste behøvede ikke at sige andet end 'URKVINDE' og så fik jeg kræfter og stædighed gange 10

Anmeld

7. december 2011

TaAsJu

Jeg havde læst en artikel i et af alle de blade man får med i baby pakkerne. Og hun sagde en ting jeg huskede meget på.. Når den her ve er over er der en mindre til jeg har min baby... Jeg vil sige jeg er mere nervøs her anden gang.. Hvorfor ved jeg ikke lige...

Anmeld

7. december 2011

Muhmi

OoLøjsoO skriver:

Kan ligeså godt forberede dig... Det kommer til at gøre så ondt som du aldrig har følt ondt gøre før... Jeg havde fået afvide at det ville "trække fra lænden og om til maven" Min bare nummer "trække" Det kan vist bedst beskrives som at det ligger en rigtig tung betonklods på din lænd og du kan ikke fjerne den nårh ja og så har du mens-smerter gange 3-5 ca. samtidig med...

Min moderkage sad fast i mig og derfor gjorde det åbenbart mere ondt på mig end hvis den havde været normal... Men det her var det jeg oplevede... Det gør mega nuller naller og du har for alt i verdenen lyst til at det skal stoppe, men det gør det heldigvis også, der går bare lidt tid... Jeg vil varmt anbefale at få epidural-blokade, men hvis du synes du er sej nok til at gøre det uden, så skal jeg ikke stoppe dig....

Jeg prøver ikke at gøre dig bange her... Fordi, mens alt det her står på, er du ikke rigtig til stede og ligeså snart babyen er ude, ja så holder graviditets-symptomer og smerter helt op... Bang, både baby og du har det "skønt" (Det er jo ret hårdt at føde )

Selvom jeg var bange og det gjorde så ondt, så vil jeg gøre det igen og igen... For hold op hvor er det den største følelse i verdenen og man får den bedste gave af dem alle....

Held og lykke

Anmeld

8. december 2011

Monski

Jeg kan ikke huske smerten nu, men jeg kan huske at jeg under fødslen tænkte at det var ligesom at have noget helt vildt tungt på lænden, mens smerter gange .. rigtig meget! og bliver stukket med en kniv i maven . - det lyder nok helt vildt, men jeg fik heller ikke noget bedøvelse. Det skal så også lige siges at jeg under mine veer snakkede om at det faktisk ikke var så slemt igen som jeg havde regnet med.

Held og Lykke 

Anmeld

8. december 2011

SussieThyssen

OoLøjsoO skriver:

Det er nu helt normalt..men tro mig...når først fødslen går i gang, så har du slet ikke tid til at spekulere mere..så du skal bare lade naturen styre det for dig..så skal det nok gå alt sammen

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. december 2011

babymus77

Ja det gør sku ondt men vi gør det jo igen og igen;-);-) Følelsen sammenlignet når bebs ligger hos dig, så er det lagt væk!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.