Hvornår begynder børn,ifølge gennemsnittet at sove igennem ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2011

Nessie

Daniel er 2 år og 2 mdr., og han vågner stadig de fleste nætter.

Som regel er det fordi han er tørstig, men kan også være mareridt eller lign.

en lang periode led han meget af natteskræk, og det var hårdt, fordi man intet kunne gøre, men bare vente på at han vågnede, og holdt op med at græde og skrige, men nu får han det heldigvis kun en gang i mellem.

Er han kun vågen 1 gang om natten, har det været en god nat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

chael

Aprilmor11 skriver:

Det er ikke brok. Men når man høre om at andres børn sover igennem som er på alder med ham, begynder jeg at tro at jeg måske gøre noget forkert ? Han sover stadig i mit soveværelse, men i hans egen seng. Min lejlighed er indrettet meget dårligt, så kan ikke smide ham ind på hans eget værelse. Kan ikke høre ham om natten så. Nogen ideer til hvad man kan gøre ? Hvad gjorde i ?

Ja nu tør man jo næsten ikke at svare.

Men her der har vi haft rutine med at der falder ro på, når de andre unger skal i seng. Vi kam synge lidt, sidde og putte, han får mad osv.

Lys bliver dæmpet og vi putter.

Han ligger ved mig ofte og falder i søvn. Og så kan jeg ligge ha
I hans seng. Til ham vågner ved 6-7 tiden om morgenen.

Vi snakker eller pludre ikke om natten. Der er ikke lys eller andet. Jo, fra køkkenet, men døren til vores soveværelse hvor han sover sammen med os, er døren lukket til. Men jeg skal kunne se "hvis" jeg nu skulle op om natten.

Men det kan også være jeg bare har været ultra heldig. Med det er da lykkeds med dem alle 3.

Og har ikke nægtet dem mad, tør ble eller tryghed.

Tværtimod har jeg i starten vækket dem for at de fik det de skulle. Men pludselig en morgen var jeg ikke vågnet og ja, så fortsatte det.

*Camilla

Anmeld

10. december 2011

Aprilmor11

chael skriver:

Ja nu tør man jo næsten ikke at svare.

Men her der har vi haft rutine med at der falder ro på, når de andre unger skal i seng. Vi kam synge lidt, sidde og putte, han får mad osv.

Lys bliver dæmpet og vi putter.

Han ligger ved mig ofte og falder i søvn. Og så kan jeg ligge ha
I hans seng. Til ham vågner ved 6-7 tiden om morgenen.

Vi snakker eller pludre ikke om natten. Der er ikke lys eller andet. Jo, fra køkkenet, men døren til vores soveværelse hvor han sover sammen med os, er døren lukket til. Men jeg skal kunne se "hvis" jeg nu skulle op om natten.

Men det kan også være jeg bare har været ultra heldig. Med det er da lykkeds med dem alle 3.

Og har ikke nægtet dem mad, tør ble eller tryghed.

Tværtimod har jeg i starten vækket dem for at de fik det de skulle. Men pludselig en morgen var jeg ikke vågnet og ja, så fortsatte det.

*Camilla

Hold da op.I er heldige. Vi står også op evd 7-7.30 tiden, lige meget hvvor meget han har  været vågen om natten

Jamen når han ikke ville sove, så putter vi også. Jeg kan ikke bære ham op i hans egen seng når han sover. Så vågner han Og han fylder helt vildt. Så det er ikke meget natte søvn når han sove i min seng. Men jeg synger for ham , nusser ham giver ham en flaske, når han skal i seng. Om natten ville han kun spise en gang. Vi har ingen lys tændt overhovet. Ingen ble skift, medmindre at behovet er der. SÅ hver nat ender han i min seng og jeg bruger en time eller mere på at få han til at sove

Anmeld

10. december 2011

Aprilmor11

Tullen85 skriver:

Okay.. det kunne jo være det var for at komme over til dig...

Jeg havde nemlig en overgang en lille fyr der havde luret at han kom over til mig og putte, så jeg tog 3 dage hvor jeg konserkvent lod ham ligge i sin egen seng, og så holdt han faktisk op med at vågne for at komme over og putte...

Har prøvet at lade ham ligge i sin egen seng, men ligemeget hvor længe jeg prøver at få ham til at sove, falder han ikke i søvn.

Anmeld

10. december 2011

Miss T

Min den ældste har sovet igennem fra 3 måneder og den mindste fra 1½ måneds alderen..

Anmeld

10. december 2011

Maja_4000

Caroline har gjort det et par uger .. Og hun bliver 1 år på torsdag Hun kan dog stadig have nætter hvor hun vågner en enkelt gang og skal puttes igen

Anmeld

10. december 2011

Mette.

Aprilmor11 skriver:

Jeg har en søn på 7 måneder. Han vågner 3-4gange om natten, en gang for, at spise, og ved ikke hvorfor han vågner de andre gange. Hvornår begynder de i gennemsnittet at sove igennem ?

Jeg tror det er meget individuelt. Min datter er snart 20 måneder, hun sover ikke igennem, kun få nætter. Men, forhåbentligt kommer det snart.

Anmeld

17. december 2011

Aprilmor11

Mette. skriver:

Jeg tror det er meget individuelt. Min datter er snart 20 måneder, hun sover ikke igennem, kun få nætter. Men, forhåbentligt kommer det snart.

Hold da op. Jeg skal vvidst ikke brokke mig så

Håber snart at hun sover igennem så

Anmeld

17. december 2011

Tona

Jeg har en søn på 7 måneder. Han vågner 3-4gange om natten, en gang for, at spise, og ved ikke hvorfor han vågner de andre gange. Hvornår begynder de i gennemsnittet at sove igennem ?

I følge en bog jeg har fra sundhedsstyrelsen forventer man at de fleste børn sover igennem når de er 1 år  Hvor der så findes alle undtagelserne fx dem der sover igennem meget før eller noget senere  

Selv var jeg heldig med en datter, som sov igennem fra hun var 8 uger

Anmeld

17. december 2011

Aprilmor11

Amandas-mor skriver:

I følge en bog jeg har fra sundhedsstyrelsen forventer man at de fleste børn sover igennem når de er 1 år  Hvor der så findes alle undtagelserne fx dem der sover igennem meget før eller noget senere  

Selv var jeg heldig med en datter, som sov igennem fra hun var 8 uger

Min søn sov "igennem" fra da han var 2 dage, men det gik i sig selv igen

Dejligt at din datter stadig sover igennem. Håber min søn er en af dem som sover igennem fra han er 1års tid så. Men gerne før Og tak for svaret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.