Hvornår begynder børn,ifølge gennemsnittet at sove igennem ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2011

ledermus

Aprilmor11 skriver:

Jeg har en søn på 7 måneder. Han vågner 3-4gange om natten, en gang for, at spise, og ved ikke hvorfor han vågner de andre gange. Hvornår begynder de i gennemsnittet at sove igennem ?

Oliver har sovet igennem siden han var omkring 2 måneder og han sover i mit soveværelse og det går helt fint med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Aprilmor11

Tullen85 skriver:

Neej det er der nok ikke... Men det med søvn synes jeg også er svært. Siden vi slog over til vintertid i oktober er vi også stået op kl 4-4.30 her hjemme hver morgen, og er ved at rive håret af hovedet hver morgen. Her er det også ligegyldigt hvornår jeg lægger ham, tror de har sådan et indre ur der vækker dem.. :-S

Hvad gør du når han vågner og ikke er sulten, tager du ham op, falder han hurtig i søvn igen eller hvordan?

Ja det er rigtig svært.

Jeg starter med at give ham sutten, og så begynder jeg at nusse ham, og hjælper det ikke, så kommer han ned til mig og så falder han i søvn med det samme. Nogen dage faler han i søvn med det samme han får sutten, andre dage falder han først i søvn når jeg tager ham ned til mig.

Hvad plejer du at gøre ?

Anmeld

7. december 2011

Aprilmor11

ledermus skriver:

Oliver har sovet igennem siden han var omkring 2 måneder og han sover i mit soveværelse og det går helt fint med det

Hvor må det være dejligt.

Tak for svar.

Anmeld

7. december 2011

Aprilmor11

Rødhætte skriver:

Har læst i en klog bog at 7 ud af 10 børn sover igennem når de er 1 år! Så jeg krydser fingre for at William bliver en af de 7  Og ja alle i min mødregruppe sover også som små engle.. Vi må bare være tålmodige

Hvor er det bare SÅ dejligt at høre at Mikkel ikke er den eneste på hans alder. Tak for svar. Ja det er lige med at finde tålmodigheden frem nogen gange

Anmeld

7. december 2011

SHERO

Aprilmor11 skriver:

Ja det er rigtig svært.

Jeg starter med at give ham sutten, og så begynder jeg at nusse ham, og hjælper det ikke, så kommer han ned til mig og så falder han i søvn med det samme. Nogen dage faler han i søvn med det samme han får sutten, andre dage falder han først i søvn når jeg tager ham ned til mig.

Hvad plejer du at gøre ?

Okay.. det kunne jo være det var for at komme over til dig...

Jeg havde nemlig en overgang en lille fyr der havde luret at han kom over til mig og putte, så jeg tog 3 dage hvor jeg konserkvent lod ham ligge i sin egen seng, og så holdt han faktisk op med at vågne for at komme over og putte...

Anmeld

7. december 2011

Mumto3

Jeg tror det er meget meget forskelligt hvornår børn sover igennem. Jeg kan huske at vores tidligere nabo fik en dreng der nærmest sov i gennem fra han var nyfødt. De synes det var en leg at have et spædbarn. Da han så blev 8 mdr, begyndte han pludselig at vågne hver 2. time hele natten igennem og hver nat. De var helt ude af den!!! Nu troede de lige at de havde fået et barn der havde nemt ved at sove.

Dengang læste jeg i en bog, skrevet af en børnelæge (bogen hed noget i retning af :God nat (men det er IKKE den spanske bog: godnat og sov godt!!!) og i den bog stod der at rigtig mange børn for en dårlige søvnperiode omkring 8-13 mdr alderen. Den vare som regel 2-3 mdr men ligger inden for det interval.

Nu er vi flyttet, så jeg ved faktisk ikke hvordan deres dreng sover nu, men gætter da på at det har ændret sig.

Anmeld

7. december 2011

ledermus

Aprilmor11 skriver:

Hvor må det være dejligt.

Tak for svar.

Det er rigtig skønt og føler mig heldig hvad det angår

Men ja børn er meget forskellige hvad det angår og det skal nok komme...

Anmeld

7. december 2011

Holbæktrunten

Aprilmor11 skriver:

Min søn sov igennem fra han var 2 dage gammel, men gik i sig selvv dag han var 1-halvanden måned. og siden har han bare været dårlig til at sove. Om der har været meget, lidt, eller ingenting i løbet af dagen, sover han dårligt. Han sover bedre til middag Han er blevet god til at falde rimelig hurtigt i søvn. Men vågner også nogen gange. Det er lidt hårdt og trættende, når man ikke ved hvorfor.

Det hjalp lidt ja. Mange tak. Jeg ville lige så stille prøve at putte en ble over hovedet eller noget. For han gemmer altid sit hovede  før han kan sove. Nogen gange kan han ikke falde i søn i sin seng, hvor han skal ned til mig og ligge. Og det bliver min søvn ikke bedre af. Passer for meget på, at jeg ikke kommer til at ligge på ham.

Kender det godt det der med at være bange for at komme til at ligge på barnet - eller hoste/rasle med dynen osv af skræk for at vække det...

Helt konsekvent har Noah sovet for sig selv fra start (i krybben i vores soveværelse), da jeg var rædselsslagen for at komme til at mose ham, eller at han blev for varm. Nu tager jeg ham en sjælden gang over og putte med mig, hvis han er i hopla kl 5-6 stykker... Ja, man sover elendigt, men hellere få den ekstra times elendig søvn, end slet ingen....

Noah sover jo rimelig pænt om natten pt, men til gengæld har han ALDIG været god til at sove om dagen. Først for nylig er han begyndt at tage op til 50 min om formiddagen, og så 1-2 x 30 min i løbet af eftermiddagen... og det er DET! 

Anmeld

7. december 2011

Aprilmor11

ledermus skriver:

Det er rigtig skønt og føler mig heldig hvad det angår

Men ja børn er meget forskellige hvad det angår og det skal nok komme...

Ja det er de.

Ja jeg må bare være lidt tålmodig Mikkel sov også igennem den første måned. Men det stoppede hurtigt :

Anmeld

7. december 2011

Aprilmor11

Holbæktrunten skriver:

Kender det godt det der med at være bange for at komme til at ligge på barnet - eller hoste/rasle med dynen osv af skræk for at vække det...

Helt konsekvent har Noah sovet for sig selv fra start (i krybben i vores soveværelse), da jeg var rædselsslagen for at komme til at mose ham, eller at han blev for varm. Nu tager jeg ham en sjælden gang over og putte med mig, hvis han er i hopla kl 5-6 stykker... Ja, man sover elendigt, men hellere få den ekstra times elendig søvn, end slet ingen....

Noah sover jo rimelig pænt om natten pt, men til gengæld har han ALDIG været god til at sove om dagen. Først for nylig er han begyndt at tage op til 50 min om formiddagen, og så 1-2 x 30 min i løbet af eftermiddagen... og det er DET! 

Jeg har hele tiden været selv, så Mikkel så med mig i min seng i starten, og stille og roligt i liften så han kunne vænne sig til sengen.

Hehe. Sådan havde jeg det de første par måneder. Nu er han tilgengæld begyndt at sove rigtig godt når vi er ude og gå Rigtig dejligt. Men når det er herhjemme sover han kun en time - halvanden 2 gange om dagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.