Forliggende/ dybt beliggende moderkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2011

Toshiba

Gaia skriver:

Ved du hvor langt væk fra livmodermunden den skal sidde før det er nok til at man må føde selv? 

næææ det ved jeg faktisk ikk.. de scannede bare og sagde det godt kunne gå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Gaia

Toshiba skriver:

næææ det ved jeg faktisk ikk.. de scannede bare og sagde det godt kunne gå

Okay  Godt den flyttede sig ved dig. Håber min gør det samme. Jeg har endnu ikke blødt . Håber heller ikke jeg kommer til det, men bliver jo lidt nervøs når den åbenbart ligger så tæt på livmodermunden og at man så selvf. Læser at der kan opstå kraftig blødning spontant . Håber skisme ik det sker

Anmeld

7. december 2011

PernilleogDennis

Gaia skriver:

Er der nogle derude som ved md scanningen har fået konstateret dybt liggende moderkage med risiko for forliggende moderkage? Hvirdan var jeres graviditet? Flytte moderkagen sig senere? Hvordan var jeres fødsel, kejser eller vaginalt? Og hvor langt væk fra livmodermunden skal moderkagen ligge før det er sikkert at føde selv? 

Yes, jeg havde en meget dybt liggende moderkage.. Jeg blødte rigtig meget under hele graviditeten.. men det var normalt da den jo lagde så dybt så de mente det kom fra den af hver gang.. Nogengange blødte jeg ligeså kraftig som når jeg havde mens førhen.. Man bliver vildt forskrækket, og jeg husker tydeligt min frygt for at tørre mig efter hver toilet besøg..

Sidst i min graviditet var jeg på FG mindst en gang i ugen, Jeg endte så med at føde 34+4 ..

Hmm,, men ingen sagde til mig noget om kejsersnit..

Håber du kan føde normalt.

Anmeld

7. december 2011

Gaia

PernilleogDennis skriver:

Yes, jeg havde en meget dybt liggende moderkage.. Jeg blødte rigtig meget under hele graviditeten.. men det var normalt da den jo lagde så dybt så de mente det kom fra den af hver gang.. Nogengange blødte jeg ligeså kraftig som når jeg havde mens førhen.. Man bliver vildt forskrækket, og jeg husker tydeligt min frygt for at tørre mig efter hver toilet besøg..

Sidst i min graviditet var jeg på FG mindst en gang i ugen, Jeg endte så med at føde 34+4 ..

Hmm,, men ingen sagde til mig noget om kejsersnit..

Håber du kan føde normalt.

Blev du sat igang? Hvor tæt lå din på udgangen?  

Anmeld

7. december 2011

PernilleogDennis

Gaia skriver:

Blev du sat igang? Hvor tæt lå din på udgangen?  

Nej.. Jeg fødte bare for tidligt..

Mener den blev målt til en cm fra udgangen.. Hvad er din blevet målt til?

Anmeld

7. december 2011

Gaia

PernilleogDennis skriver:

Nej.. Jeg fødte bare for tidligt..

Mener den blev målt til en cm fra udgangen.. Hvad er din blevet målt til?

De har ikke målt den endnu. Men den lå noget i stil med 1/2-1 cm sagde scanningsdamen. Men satser på de måler det ved vaginal scanningen i uge 34 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.