Forliggende/ dybt beliggende moderkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.722 visninger
15 svar
0 synes godt om
7. december 2011

Gaia

Er der nogle derude som ved md scanningen har fået konstateret dybt liggende moderkage med risiko for forliggende moderkage? Hvirdan var jeres graviditet? Flytte moderkagen sig senere? Hvordan var jeres fødsel, kejser eller vaginalt? Og hvor langt væk fra livmodermunden skal moderkagen ligge før det er sikkert at føde selv? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Gaia

Slet ingen herinde med lidt erfaring? det havde jeg håber på. Sagen er den at jeg i mandags fik konstateret dybt liggende moderkage, hvorfor jeg skal til kontrol scanning i uge 34 for at se hcor den ligger og om jeg kan føde selv. Kunne cirkelig godt bruge nogles erfaringer/ historier osv? Blev I sygemeldt og i givet fald hvornår? Blødte I og hvornår begyndte det? Jeg ar endnu ikke blødt, men nu kigger jeg jo konstant hver gang jeg er på wc

Anmeld

7. december 2011

Kofoed.

Min var "bare" foranliggende, men har hørt flere, hvor den flytter sig væk fra åbeningen, så det ikke blev et problem med veginal fødsel.

Min (eller nærmere Anastasia's, tvilling b's var normal bagudvendt) lå først på midten af maven og til sidst dækkede den højre side af maven.

Anmeld

7. december 2011

Gaia

Kofoed. skriver:

Min var "bare" foranliggende, men har hørt flere, hvor den flytter sig væk fra åbeningen, så det ikke blev et problem med veginal fødsel.

Min (eller nærmere Anastasia's, tvilling b's var normal bagudvendt) lå først på midten af maven og til sidst dækkede den højre side af maven.

Satser også på at min flytter sig .... Håber jeg. Men i forhold til tidligere scanninger kønsscanning og nf er den rykket nedad. 

Anmeld

7. december 2011

Gaia

Andre herinde med dybtliggende moderkage eller som også skal eller er blevet scannet i uge 34 ? 

Anmeld

7. december 2011

Kofoed.

Gaia skriver:

Satser også på at min flytter sig .... Håber jeg. Men i forhold til tidligere scanninger kønsscanning og nf er den rykket nedad. 

Man har jo desværre hørt om det før.

Anmeld

7. december 2011

Gaia

Kofoed. skriver:

Man har jo desværre hørt om det før.

Det jo det. Forbedreder mig på ks just in case det bliver det. 

Anmeld

7. december 2011

Toshiba

Gaia skriver:

Er der nogle derude som ved md scanningen har fået konstateret dybt liggende moderkage med risiko for forliggende moderkage? Hvirdan var jeres graviditet? Flytte moderkagen sig senere? Hvordan var jeres fødsel, kejser eller vaginalt? Og hvor langt væk fra livmodermunden skal moderkagen ligge før det er sikkert at føde selv? 

jeg havde det... men en senere scanning viste den præcis havde flyttet sig nok til normal fødsel

Anmeld

7. december 2011

Gaia

Toshiba skriver:

jeg havde det... men en senere scanning viste den præcis havde flyttet sig nok til normal fødsel

Ved du hvor langt væk fra livmodermunden den skal sidde før det er nok til at man må føde selv? 

Anmeld

7. december 2011

Toshiba

Gaia skriver:

blødte en del gange under graviditeten - oftes dagen efter sex - men det er helt normalt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.