Navngivningsfest..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.501 visninger
20 svar
0 synes godt om
7. december 2011

EKBJ

Min kæreste og jeg har snakket meget om, om det skal være barnedåb eller navngivningsfest.. vi er næsten blevet enige om at det bliver en navngivningsfest.. men hvordan foregår en navngivningsfest? Nogle der har holdt sådan en som kan fortælle lidt om det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Isabella_mor

EKBJ skriver:

Min kæreste og jeg har snakket meget om, om det skal være barnedåb eller navngivningsfest.. vi er næsten blevet enige om at det bliver en navngivningsfest.. men hvordan foregår en navngivningsfest? Nogle der har holdt sådan en som kan fortælle lidt om det. 

det er vel ligesom barnedåbsfesten... bare uden kirken først..

vi holdt sommerfest i gårdhaven med øller sodavand og stor træstamme til at slå søm i med. helstægt pattegris og så en flot kage fra en af de søde kagedamer herinde. 

det var stille og roligt og ikke noget vildt og voldsomt.. vi hyggede og folk hyggede.. 

Anmeld

7. december 2011

EKBJ

isabellamor skriver:

det er vel ligesom barnedåbsfesten... bare uden kirken først..

vi holdt sommerfest i gårdhaven med øller sodavand og stor træstamme til at slå søm i med. helstægt pattegris og så en flot kage fra en af de søde kagedamer herinde. 

det var stille og roligt og ikke noget vildt og voldsomt.. vi hyggede og folk hyggede.. 

Tror vi holder det som sådan noget familie kom sammen halløj så min familie og min kærestes familie kan møde hinanden på den måde 

Anmeld

7. december 2011

kitra

Vi har haft navnefest for begge vores piger. Da Emma fik en fest var vi i et forsamlingshus da vi ikke havde plads derhjemme, men med Lucca holdt vi det hjemme da vi havde et større hus på det tidspunkt. vi har holdt det på den måde at folk blev inviteret til middag så vi fik frokost bord og kaffe og kage til eftermiddag. ved Emma havde vi lavet et stort koldt tag selvbord og ved Lucca havde vi pålægskage. Der er vel ingen opskrift på hvordan man vil holde det det er der jo heller ikke på en dåb så det er jo op til en selv hvad man har lyst til og råd til

Anmeld

7. december 2011

EKBJ

kitra skriver:

Vi har haft navnefest for begge vores piger. Da Emma fik en fest var vi i et forsamlingshus da vi ikke havde plads derhjemme, men med Lucca holdt vi det hjemme da vi havde et større hus på det tidspunkt. vi har holdt det på den måde at folk blev inviteret til middag så vi fik frokost bord og kaffe og kage til eftermiddag. ved Emma havde vi lavet et stort koldt tag selvbord og ved Lucca havde vi pålægskage. Der er vel ingen opskrift på hvordan man vil holde det det er der jo heller ikke på en dåb så det er jo op til en selv hvad man har lyst til og råd til

Det er vel lidt ligesom familie kom sammen som jeg skrev før hvor man bare "fejre" bebse

Anmeld

7. december 2011

SussieThyssen

EKBJ skriver:

Som Isabellasmor siger, så er det jo bare som en dåbsfest, bare uden dåb

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. december 2011

Isabella_mor

EKBJ skriver:

Tror vi holder det som sådan noget familie kom sammen halløj så min familie og min kærestes familie kan møde hinanden på den måde 

ja det var også sådan vi gjordfe, og så var der MASSER af børn, det var skønt

Anmeld

7. december 2011

EKBJ

isabellamor skriver:

ja det var også sådan vi gjordfe, og så var der MASSER af børn, det var skønt

Vi har også rigtig mange smså børn i vores familier! :-). 

Anmeld

7. december 2011

kitra

EKBJ skriver:

Det er vel lidt ligesom familie kom sammen som jeg skrev før hvor man bare "fejre" bebse

Jeps det er det  

Anmeld

7. december 2011

samantha1986

Vores barn når det kommer til sommer skal navngives, men vi holder ikke noget. Kæresten ville dog gerne holde en navngivningsfest, men det går jeg ikke ind for..

Det er kun min mening, og jeg siger det ikke for at gøre nogen sure, og kæresten deler absolut ikke min mening. Men jeg mener at hvis vi blev inviteret til en navngivnings fest, så var det fordi folk gerne ville have gaverne. og at de derfor var nødt til at holde noget. Og derfor har jeg det også sådan at jeg ikke vil holde navngivningsfest, for folk skal ikke tro at vi gør det for at få gaver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.