Hjælp ! (Esther)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

595 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. februar 2009

Anja

Nu har vi nogle dage forsøgt at give Esther grød. Hun har fået risgrød uden frugt og hirsegrød. Hun kaster op og kaster op hver gang hun får det ..... der går lige ½ -1 time, så kaster hun voldsomt op.

Er der nogen af jer, der har erfaring med mælkeallergi ? Min tanke er, at det vel er det eneste der kan være galt, for hun er ellers frisk.

Kan bare næsten ikke overskue det. Ringer til sp i morgen og ser, hvad hun siger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2009

Mary

Jeg ville uden tvivl ringe til lægen i morgen og spørge til det! Mælkeallergi er vel en mulighed! Har du prøvet at lave grøden på din egen modermælk?? For at se om det gør en forskel?

Det lyder godt nok voldsomt!
Knus Maria

Anmeld

24. februar 2009

Plysbjørnen

Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men det hun kaster op, hvordan ser det ud???
For når benjamin kaster op (gylper) så er det klart det der kommer op, og det undre mig meget...
Snakkede med sp om det i fredags men hun mener ikke der er nogen grund til at gøre noget når han tager fint på...

Anmeld

24. februar 2009

Anja

Trold skriver:

Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men det hun kaster op, hvordan ser det ud???
For når benjamin kaster op (gylper) så er det klart det der kommer op, og det undre mig meget...
Snakkede med sp om det i fredags men hun mener ikke der er nogen grund til at gøre noget når han tager fint på...

Det er tydeligt grød + mælk hun kaster op. Det er en god blanding af klar væske med klumper og hvide slimklatter i.

Det er mælkeallergi I regner med at Benjamin har, ikk ?

Anmeld

24. februar 2009

Anja

Mary skriver:

Jeg ville uden tvivl ringe til lægen i morgen og spørge til det! Mælkeallergi er vel en mulighed! Har du prøvet at lave grøden på din egen modermælk?? For at se om det gør en forskel?

Det lyder godt nok voldsomt!
Knus Maria

Nej, jeg har endnu ikke prøvet at lave grød af modermælk, men det har jeg besluttet at gøre i morgen og så se, hvordan hun reagerer.

Anmeld

24. februar 2009

Plysbjørnen

Jo det har vi en stærk mistanke om at det er...
Men vi har været tvunget til at gå tilbage til alm modermælksersatning, da vi ikke kan få tilskud fra staten...

Umiddelbart synes jeg det lyder som en allergisk reaktion Esther får, men det kan vel også være fordi at maven endnu ikke er klar til at klare almindelig mad...

Anmeld

24. februar 2009

linemus

Det er altså ikke fordi, jeg ved noget, men kan det være, at hun er "for lille" til det, så hendes mave simpelthen ikke kan holde til det endnu? Ved ikke om det kan påvirke på den måde, men det var bare en tanke jeg fik. Håber I finder ud af det...

Anmeld

24. februar 2009

Anja

linemus skriver:

Det er altså ikke fordi, jeg ved noget, men kan det være, at hun er "for lille" til det, så hendes mave simpelthen ikke kan holde til det endnu? Ved ikke om det kan påvirke på den måde, men det var bare en tanke jeg fik. Håber I finder ud af det...

Ja, den tanke har jeg selvfølgelig også tænkt. Hun er næsten 4½ mdr nu og vejer over 7 kg som i flg sp er en milepæl i fht skemad.

Jeg ville såmen gerne vente med at give hende andet end amning, men jeg kan bare ikke blive ved at holde til at amme hver anden time hele natten. Det er såmen ikke fordi tøsen har vent om på nat og dag, for hun sover så snart hun har spist 10-15 minutter, men hun vågner bare 3-4 gange ml kl 22 og 06 og det er altså ved at være lidt hårdt at holde til. Jeg kan mærke, at jeg er begyndt at frygte aftenen/natten og det er rigtigt øv.

Vi har også prøvet at give hende mme i flaske, men det nægter hun totalt.

Er nok bare lidt slidt og rådvild efterhånden ....

Anmeld

25. februar 2009

Anja

Nu har jeg talt med sp - ikke min egen, da hun har ferie, men en af hendes kollegaer.

Desværre havde hun aldrig hørt om et spædbarn med den reaktion, som Esther har på grød. Hun foreslog at jeg kunne prøve med grøntsagsmos uden mælkeprodukter i og se om hun kan holde det i maven. Det vil jeg så gøre.

Havde håbet, at hun havde sagt at hun ofte så sådan en reaktion

Anmeld

25. februar 2009

Plysbjørnen

Nu har jeg talt med sp - ikke min egen, da hun har ferie, men en af hendes kollegaer.

Desværre havde hun aldrig hørt om et spædbarn med den reaktion, som Esther har på grød. Hun foreslog at jeg kunne prøve med grøntsagsmos uden mælkeprodukter i og se om hun kan holde det i maven. Det vil jeg så gøre.

Havde håbet, at hun havde sagt at hun ofte så sådan en reaktion

Det var da træls... At de ikke har set sådan en reaktion før... Håber at det går bedre med grøntsagsmos i stedet for så...

Kom til at tænke på at det at hun nægter flaske godt kan være et tegn på at der er noget hun ikke for godt kan tåle, ved mor fortalte at jeg konsekvent nægtede at drikke sødmælk, men accepterede letmælk blandet op med vand... får jeg f.eks. risengrød lavet på sødmælk så kaster jeg op, fordi jeg ikke kan tåle det for godt...
Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.