Baby i 2 værelses lejlighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.075 visninger
13 svar
0 synes godt om
24. februar 2009

Rikke, Liam & Linus

Hej alle.

Vil lige høre om der er nogle der har gode råd til hvordan man får plads til baby på kun 68 kvm.

Vi har et forholdsvis stort soveværelse, hvor der nok også skal være plads til baby. Og så en lidt større stue, der er delt ind med spiseplads og dagligstue.

Alle ideer er velkomne.

- Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2009

fam.4xc

RikkeØ skriver:

Hej alle.

Vil lige høre om der er nogle der har gode råd til hvordan man får plads til baby på kun 68 kvm.

Vi har et forholdsvis stort soveværelse, hvor der nok også skal være plads til baby. Og så en lidt større stue, der er delt ind med spiseplads og dagligstue.

Alle ideer er velkomne.

- Rikke

vi har boet på den måde i 3 mdr og det gik da - men hvor var det dejligt at flytte i større
Men ja puslebordet/pladen var en plade der var købt til at lægge oven på tremmesengen... og det var nu egenlig mest det.... for der går jo lige lidt tid før det roder med babygym og legetøj overalt

Anmeld

24. februar 2009

trunte89

Vi boede i en 2'er på 72 kvm indtil vores datter var 9 mdr.. Det fungerede da, men jeg var lykkelig da vi fandt noget større..
Vi havde seng og puslebord i soveværelset.

Problemet var bare, at vores datter ikke sov godt om natten. Hun var meget vågen, så vi snakkede på et tidspunkt om at skulle rykke hende ind i stuen og sove, og så måtte vi bare bruge soveværelset om aftenen..
Nåede vi dog aldrig da vi så fik en større.

Anmeld

24. februar 2009

1977

Profilbillede for 1977

ja vi var 2 voksne, 1 barn og 1 hund på 72 m2 i 8 mdr Vores soveværelse blev lavet om til børne/påklædningsværelse og stuen var stue/soveværelse/kontor Lidt træls at have dobbeltsengen i stuen, men vi delte den op med et forhæng. Vores køkken var så stort at vi kunne have spisebordet der

Det var hyggeligt, men nøj hvor var det dejligt at få en 3 værelses

Anmeld

24. februar 2009

Christinahr

Jeg kunne ikke klare det, men der er jo masser af mennekser der fint lever på den måde. Jeg tænker at det var værd at overveje en kommode til tøjet hvorpå der kan pusles eller hvis man i forvejen har skabsplads til det så et væghængt puslebord. Derudover et par store legekasser til legetøj. Ja det er utroligt hvor meget man får i barselsbesøg og dåbsgaver synes jeg.

Anmeld

24. februar 2009

Becks

Min veninde og gudsøn på 11 måneder bor i en 2-værelses på 44 m2...
Hun har sin dobeltseng, tremmeseng, puslebord og rumdeler i soveværelset, dog står det hele lidt kompakt... I soveværelset er der en garderobe hvor hun har deres tøj..

Inde i stuen, er der 3 pers. sofa, sofabord, tv/video bord, spsiebord med 3 stole og en højstol og køleskabet (køkkenet er kun et te-køkken, så der er ikke plads til køleskabet der) og så har hun en rumdeler med 6 rum, hvoraf de 3 nederste, er der kasser med Lucca´s legetøj...
Hu søger ihærdigt en større lejlighed, men den lader vente på sig...

Men jeg mener, at hvis man ikke har andet, så kan man sagtens klare sig der og indordne sig efter lejlighedens størrelse, indtil man får noget større... Tror det handler om, at være kreavtiv...

Knus Beck

Anmeld

24. februar 2009

Sara.

Hej

Jeg bor i en lejlighed på 50 m2 sammen med min kæreste og vores datter Lærke på 16 mdr.
-OG DET GÅR GODT
Vi havde 80m2 da jeg var gravid men fik et tilbud om denne lejlighed liiiige midt i Århus til ingen penge nærmest (hvilket er et pluds når man er på su!) Så vi valgte at prioritere at vi med sikkerhed har penge til det vores datter behøver (bleer, tøj, mad osv.) -men også penge til sjov og ballade!!
Vi har et køkken uden plads til spisebord og to lige store værelser. Da hun kom til verden havde vi puslebord, tremmeseng, vores seng og stort garderobe skab i det ene værelse og sofa, tv, spisebord og reol i det andet værelse... Nu når hun er blevet større har vi fundet ud af at hun har mere rum og plads og at vi også har mere rum og plads ved at vi har smidt sofaen på lossepladsen og rykket vores seng ind i stuen (vi halvvejs lå alligevel altid i sofaen, og gæsterne sys det er meget hyggeligt... der er nogle store puder osv...)
Vi har nogle bokse med hjul under under vores seng og under tremmesengen...
Så det skal nok gå hvis i er indstillet på det
hilsner fra sara

Anmeld

24. februar 2009

H+S Skjolgborg.

Da vi(Benjamins far og jeg) fik vores søn boede vi i en 1½ =58 kvm.
Da han var 2½-3 mdr købt vi en sovesofa så fik han værelse..Men han var tit syg indtil 4 gang indlagt det første år så tit tider sov han ind hos os i liften eller kravlegården.
Men før det der delt vi bare værelse lidt op og hans seng(med liften) stod hved min siden..

Anmeld

24. februar 2009

H+S Skjolgborg.

Jeanne skriver:

ja vi var 2 voksne, 1 barn og 1 hund på 72 m2 i 8 mdr Vores soveværelse blev lavet om til børne/påklædningsværelse og stuen var stue/soveværelse/kontor Lidt træls at have dobbeltsengen i stuen, men vi delte den op med et forhæng. Vores køkken var så stort at vi kunne have spisebordet der

Det var hyggeligt, men nøj hvor var det dejligt at få en 3 værelses

Sådan gjorede vi også senere pga hjørnesovesofane var ikke den vil gode ting af ligge i...Så vi delte rumme op med reolerne og tv i midten og forhæng...
*SS*... smart....

Anmeld

25. februar 2009

W&M <3

Hej..

Vi bor 2 voksne og 2 børn i en to værelses på 66kvm.
Mads på 4år har fået eget værelse så alle hans ting er der plus Williams puslebord er også inde hos ham.
Så har vi dobbelt seng, spisebord, 4 stole, 2 pers sofa, 3 pers sofa, stuebord, stor reol og fjernsyn i stuen.

Det fungere da, men vi søger på livet løs efter noget større.

Hvis jeg var jer ville jeg placere tremmeseng og puslebord i soveværelset også få lavet noget plads et lille hørne eller noget til babyens legetøj i stuen når det er ved at være den tid.
Janie,.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.