Tude færdig over skolen/undervisningen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.452 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. december 2011

Anonym trådstarter

Jeg går på Vuc og fik endelig afsluttet dansk og mangler engelsk eksamen.

Men nu har de sat en yderlig matematik opgave oven i som afsluttende opgave men lig meget hvor meget jeg får det forklaret forstår jeg det ikke. Og jeg skal ikk have matematik efter jul så vil bare være færdig og forbred mig til eksamen.

Jeg kan ikk finde hjælp nogen steder hverken ved venner eller familie og ville ønske jeg ku betale mig fra at få opgaven løst selvom det ikk ville hjælpe mig men hvad skal jeg gøre??

Jeg er så ulykkelig og jeg har til på mandag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

MoarTNoah

Post den herinde og få hjælp Jeg vil da gerne hjælpe efter bedste evne! Hvad Læser du på vuc? så man ved hvilket sværhedsgrad opgaven ligger på

Anmeld

6. december 2011

MoarTNoah

Post den herinde og få hjælp Jeg vil da gerne hjælpe efter bedste evne! Hvad Læser du på vuc? så man ved hvilket sværhedsgrad opgaven ligger på

Anmeld

6. december 2011

pemiro

Anonym skriver:

Men nu har de sat en yderlig matematik opgave oven i som afsluttende opgave men lig meget hvor meget jeg får det forklaret forstår jeg det ikke. Og jeg skal ikk have matematik efter jul så vil bare være færdig og forbred mig til eksamen.

Jeg kan ikk finde hjælp nogen steder hverken ved venner eller familie og ville ønske jeg ku betale mig fra at få opgaven løst selvom det ikk ville hjælpe mig men hvad skal jeg gøre??

Jeg hjælper også gerne.. Bare send en pb så finder vi ud af det.. Min hjerne ELSKER matematik

Anmeld

6. december 2011

Pikku Myy

Mit hoved melder sig også til tjeneste

Anmeld

6. december 2011

Anonym trådstarter

Jeg læser matematik på noget der hedder E niveau.

Som ca svarer til 10.klasse.

Er rigtig glad for der nogen der vil hjælpe.

Er alene med min datter som jeg kæmper hver aften med at få til at sove så jeg er bare fuldstændig færdig

Anmeld

6. december 2011

1012lmp

Jeg vil også gerne hjælpe hvis jeg kan

Anmeld

6. december 2011

bøgelund

Anonym skriver:

jeg hjælper os gerne..  

Anmeld

6. december 2011

Anonym trådstarter

Opgaven lyder sådan her :

Så sætter du indtægter og udgifter op under hinanden (alle tal behøver ikke være  virkelige tal og du behøver ikke have alle indtægter og udgifter med.) - her kan  du bruge excel.

Du kan så regne ud, hvor mange procent fx husleje udgør  af de samlede udgifter

Dernæst kan du beregne areal af din lejlighed  eller af ting du har i lejligheden (fx Firkant, trekant, cirkel osv)

Så  rumfang - det kan være af en cylinder (en skraldespand eller noget andet) en  kugle (det kan være en globus som du har stående eller noget andet. 

Du kan fx omregne udgiften til mad i  Euro og så lave en valutagraf (en ret linje).

Du kan dernæst bruge  vækstformlen: kn = ko (1+r)^n , denne formel er beskrevet i dit materiale, den  kan du fx bruge til at se, hvor meget din husleje vil være om 10 år, når den  stiger med 2% hvert år.      

Det er hvad jeg har modtaget af opgaven indtil nu. Det kan være der kommer mere.

Men nu vil jeg lig lægge det med herind så jer der tilbyder hjælpen er sikker på at ku hjælpe .

Det ville være SÅ fantastisk!

Anmeld

6. december 2011

MoarTNoah

Anonym skriver:

Opgaven lyder sådan her :

Så sætter du indtægter og udgifter op under hinanden (alle tal behøver ikke være  virkelige tal og du behøver ikke have alle indtægter og udgifter med.) - her kan  du bruge excel.

Du kan så regne ud, hvor mange procent fx husleje udgør  af de samlede udgifter

Dernæst kan du beregne areal af din lejlighed  eller af ting du har i lejligheden (fx Firkant, trekant, cirkel osv)

Så  rumfang - det kan være af en cylinder (en skraldespand eller noget andet) en  kugle (det kan være en globus som du har stående eller noget andet. 

Du kan fx omregne udgiften til mad i  Euro og så lave en valutagraf (en ret linje).

Du kan dernæst bruge  vækstformlen: kn = ko (1+r)^n , denne formel er beskrevet i dit materiale, den  kan du fx bruge til at se, hvor meget din husleje vil være om 10 år, når den  stiger med 2% hvert år.      

Det er hvad jeg har modtaget af opgaven indtil nu. Det kan være der kommer mere.

Men nu vil jeg lig lægge det med herind så jer der tilbyder hjælpen er sikker på at ku hjælpe .

Det ville være SÅ fantastisk!

HVilket af disse ting kan du IKKE selv?

Af hvad jeg lige kan læse mig frem til, så skal du have din indtægt og  din huslejeudgift sat op mod hinanden, f.eks 10.000 i indtægt, og 5000 i husleje. Hvor mange procent udgør de 5000kr af din SU på 10.000 ?

Kan du regne areal ud?

Kan du regne rumfang ud?

Hvori ligger dit problem helt præcis?

Og der burde da være formler bag i din matematikbog der kan hjælpe, det var hvert fald det der hjalp mig når jeg havde problemer! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.