hjælp mig hurtigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

930 visninger
15 svar
0 synes godt om
6. december 2011

Anonym trådstarter

hej tøser

jeg vil høre om det er en dårlig beslutning jeg tager mig..

skal nogen ting og har derfor ik lyst til at få det "røde"

gør det noget jeg tager mine p piller uden pause... det er første gang jeg gør det og skal ik være gravid igen lige foreløbet...

kan i hjælpe??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

lille83

hmm... ved ikke om det er sundt, men jeg har selv haft gjort det da jeg var yngre. altså i forbindselse med udenlands ferier osv... der skete ikke noget med mig......

så det må lidt være op til en selv og ens samvigtighed.

Anmeld

6. december 2011

stm2812

Anonym skriver:

hej tøser

gør det noget jeg tager mine p piller uden pause... det er første gang jeg gør det og skal ik være gravid igen lige foreløbet...

kan i hjælpe??

Jeg har selv gjort det nogle gange. Den gang jeg fik p-piller første gang for 6-7 år siden, mener jeg at lægen sagde noget med at man måtte gøre det op til 2 gange om året. Dog er det jo ikke noget de anbefaler, da kroppen selvfølgelig helst selv skal styre det..

Men ja, so sagt har jeg selv gjort det, og så længe man ikke gør det hver gang kan jeg ikke se problemet med det. Nogle gange passer det bare ikke lige ind

Anmeld

6. december 2011

AnneBJ

Jeg har haft virkelig mange og slemme mens. smerter som yngre og gjorde det derfor ca. hveranden cyklus. Der skete aldrig noget ved det, og mens forblev som den plejede når den kom.

Anmeld

6. december 2011

SS82

Ja det må du gerne  Har selv haft gjort det.

Anmeld

6. december 2011

Anonym trådstarter

stm2812 skriver:

Jeg har selv gjort det nogle gange. Den gang jeg fik p-piller første gang for 6-7 år siden, mener jeg at lægen sagde noget med at man måtte gøre det op til 2 gange om året. Dog er det jo ikke noget de anbefaler, da kroppen selvfølgelig helst selv skal styre det..

Men ja, so sagt har jeg selv gjort det, og så længe man ikke gør det hver gang kan jeg ikke se problemet med det. Nogle gange passer det bare ikke lige ind

ok.. kan jeg ikke huske om min læge sagde..

men brugt dem i 16 år og aldrig gjort det..

men kan i så fortælle mig om man kan tage en gravidtest mens man så tager piller.. om den vil vise det rigtig el skal man gøre det i pausen??

sorry de underlige spørgsmål...

Anmeld

6. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

hej tøser

kan i hjælpe??

Som andre siger..så kan du godt gøre det en enkelt gang eller to om året, men ellers skal du prøve at undgå det.
Kroppen har nemlig ikke godt af, ikke at få de pauser der skal til, så hormonballancen kan blive genoprettet.
I forvejen er hormonporvirkningerne fra pillerne ikke det sundeste i verden og øger som bekendt risikoen for flere kræfttyper, samt risokoen for blodpropper.

Men hvis du fx gør det fordi du skal på ferie eller til en stor fest med det helt store skrud af galla, så går det jo nok.
Der er jo heller ikke meget sjov ved at have mens i galla eller på ferien

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. december 2011

Anonym trådstarter

men kan i så fortælle mig om man kan tage en gravidtest mens man så tager piller.. om den vil vise det rigtig el skal man gøre det i pausen??

Anmeld

6. december 2011

stm2812

Anonym skriver:

ok.. kan jeg ikke huske om min læge sagde..

men brugt dem i 16 år og aldrig gjort det..

Årrh så burde du sagtens kunne gøre det. Jeg har i hvert fald aldrig selv oplevet nogle problemer når jeg er sprunget min mens over...

bum bum bum .... Altså blev selv gravid da jeg var på p-piller og tog også testen der, som jo så var positiv. Men ved ikke om de kan gå ind og drille lidt.. er slet ikke så meget inde i det.

Anmeld

6. december 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Som andre siger..så kan du godt gøre det en enkelt gang eller to om året, men ellers skal du prøve at undgå det.
Kroppen har nemlig ikke godt af, ikke at få de pauser der skal til, så hormonballancen kan blive genoprettet.
I forvejen er hormonporvirkningerne fra pillerne ikke det sundeste i verden og øger som bekendt risikoen for flere kræfttyper, samt risokoen for blodpropper.

Men hvis du fx gør det fordi du skal på ferie eller til en stor fest med det helt store skrud af galla, så går det jo nok.
Der er jo heller ikke meget sjov ved at have mens i galla eller på ferien

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.