Da min lille prins (Lucas) kom til verden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.470 visninger
19 svar
0 synes godt om
24. februar 2009

Diana...

Hej alle i dejlige piger.

Så kom min dejlig prins endelig til verden, som i alle jo nok ved.
men som lovet skriver jeg lige om det lange forløb synes jeg hi hi

Tirsdag aften begynde jeg og få kraftige pluk veer, og så tænkte jeg yes nu sker det snart, onsdag aften bliver de kraftigere og kommer fast med 10 min i mellem altså veer. Torsdag morgen skal jeg så op på fødegangen hvor jeg skal mødes med min jdm for at få løsnet hinden (der er jeg en god cm åben og der er 1 1/2 cm tilbage af livmorhalsen), da vi køre hjem kunne jeg allerede mærke at de begynde og træde til vi blev så enige med min MOAR og svigermor om at de skulle køre her over af da vi troet det ville ske om natten da veerne var begynd og komme med 6-10 min interval, om natten til fredag stillet det stille af og jeg fik næsten lov til at sove hele natten uden smerter, fredag morgen tog det til igen og gjorde mere ond end om torsdagen. Min jdm ringet fredag morgen og spurgte til mig om der var sket noget yderliger og nej det var der ikke andet end at det var blevet lidt kraftigere, vi blev enige om at vi skulle komme der op igen lørdag morgen og få dem løsnet lidt mere hvis der ikke skete noget i løbet af fredagen og natten... Fredag aften kl ca 22 stoppet veerne og der var ikke engang en lille pluk ve øv øv tænkte jeg Lørdag morgen begynde de så småt at komme igen og vi tog så på fødegangen igen for at få løsnet hinden lidt mere (her er jeg så åben 1 1/2 cm og der er ikke mere livmorhals tilbage) Jeg får den løsnet og på vejen hjem i bilen kunne jeg så mærke at det for alvor trådte til (ikke særlig sjovt at køre i bil med veer) vi kommer hjem jeg ligger mig ind i soveværelset sammen med Claus og arbejder med mine veer som var så kraftige at jeg dårlig nok kunne bevæge mig mellem veerne, da kl blev 13 var der så mange kraftige veer at vi ikke kunne holde styr på hvor lang tid der var i mellem da de næsten kom oven i hinanden, jeg stillede jeg mig ud i brugseren sammen med Claus så han kunne stå og spule mig på ryggen og forneden af maven og det hjalp lidt vi blev enige om og ringe til min jdm og be hinde om og komme og hun var her ca kl 15 hun undersøgte mig og jeg havet kun åbnet mig en 1/2 det vil sige jeg nu var 2 cm åbent jeg var så skuffet og kunne ikke forstå det Claus kørte ud med Jackie (vores hund) til dem der skulle passe ham og kom hurtigt tilbage. kl 16 undersøger hun mig igen og jeg er stadig ikke åbnet mig mere og hun kunne ikke forstå at jeg havet så ondt når jeg nu ikke var mere åbent og hun begynde og spørge mig om jeg kunne klare det uden smerte og stædig som jeg nu var sagde jeg ja ja jeg skal nok klare det det trak jeg så i land meget hurtigt igen kl 16.30 råber jeg så at det kan jeg ikke det her og vil ind på hospitalet NU og have noget smerte lindring og hun undersøger mig og jeg er stadig kun 2 cm åbent hun ringet så derfor til en ambulance og be den komme imens vi venter på ambulancen hopper jeg i fødekaret og tror så jeg tisser i karet det viste sig så at være vandet der var gået. 3 kvarter efter jeg bliver igen lige undersøgt stadig kun 2 cm og baby lyder fint hun siger så til ambulancen at de bare skal tage det stille og roligt pga sne vejret da jeg ikke var ved at føde (ja tro om) vi køre kl 17.30 og jeg når faktisk kun lige ind i ambulancen og begynde og køre så får jeg presse veer og havet det hele vejen til hospitalet jeg råber så på et tidspunkt hvornår er vi der og de siger 3 min så er vi der og jeg siger det ikke godt nok for han komme NU (jeg kunne mærke at jeg havet fået presset noget ud. vi kommer ind kl 18 og op på fødestuen og bliver igen undersøgt da jeg spreder benene kunne svigermor se spidsen af hoved så ja noget havet jeg kunne mærke. Jeg er så fuld åbent nu og baby har det rigtig rigtig dårligt de kan ikke finde hjerte lyden og bliver nød til at få ham ud med sugekop kl 18.24 ligger jeg med min lille baby i hånden og 1 min efter bliver min baby kørt på intensiv for at få hjælp til at trække vejret. så jeg er meget glad for jeg kom på hospitalet og smertelindring var der ikke tid til.

Det er så min fødsel af min lille lucas som var tæt på at blive et ambulance barn hi hi

Knus Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2009

malou

Hvor fin en historie Diana!!! Den har vi glædet os til

knus knus

Anmeld

24. februar 2009

SaNiNa

hold da op... det gik stærkt lige pludselig...
En rigtig dejlig historie... som viser at man aldrig kan vide hvordan en fødsels bliver...

Anmeld

24. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Det var godtnok skønt at høre, historien, selvom den udviklede sig lidt anderledes end vi regnede med!!!...

Super skønt at det endte godt. Jeg håber at I har det rigtig dejligt, at du har det godt med endelig at være blevet moar!!!

Kommer der flere billeder?

KRAM!!! og endnu engang tillykke!

Anmeld

24. februar 2009

Miss BananaHammock

Nu har jeg aldrig selv født, så synes godt nok det lyder som noget af en omgang. Men du var sej!! Glæder mig til at se flere billeder af den bette.

Kram

Anmeld

24. februar 2009

Mca<3

Puha altså .. Godt i har det fint og er ved godt mod Lidt action skal der vel til ... Knus

Anmeld

24. februar 2009

majhan11

hold da op søde....sikke en historie men godt at alt endte godt med din lille prins godt at høre at i alle har det godt......

Anmeld

24. februar 2009

Mumto3

Tillykke tillykke tillykke!!!!

Åh, jeg fik helt gåsehud da jeg læste din fødselsberetning. Hvorfor skulle han på intensiv afdelingen? det lyder godt nok voldsomt! Jeg håber han har det godt nu!

At åbne sig fra 2-10 cm så hurtigt, det er altså ret vildt (helt vildt faktisk!!!) og må gøre sindsygt meget ondt. (mere end en 'normal' fødsel der vare flere timer.

Super sejt gået af dig! (og af Claus)

Tillykke med Lukas og hav en rigtig rigtig dejlige Baby-moon (kommer af den engelske ord honey-moon, bare med en nyfødt baby i stedet ;-))

Anmeld

24. februar 2009

LotteN

puha da, sikke en omgang. men godt og høre det hele endte godt og lille Lucas har det godt og selvfølgelig også dig Diana.
Håber I nyder den nye tilværelse og at lillemanden er en god dreng

Anmeld

24. februar 2009

Diana...

Zafir skriver:

Det var godtnok skønt at høre, historien, selvom den udviklede sig lidt anderledes end vi regnede med!!!...

Super skønt at det endte godt. Jeg håber at I har det rigtig dejligt, at du har det godt med endelig at være blevet moar!!!

Kommer der flere billeder?

KRAM!!! og endnu engang tillykke!

Tak skal du ha Jo der kommer flere billeder men det går så laaaangsomt med at få dem ind ved ikke om det måske er fordi der liger er ved at lave nogen opdateringer måske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.