jeg - et usselt menneske..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.641 visninger
18 svar
0 synes godt om
5. december 2011

Anonym trådstarter

Ja, det er præcis hvad jeg er..

Jeg har i dag gjort noget, som jeg har forsvoret aldrig ville ske i mit hjem - i min familie..

Og jeg er knust.. flov.. og ikke mindst skræmt fra vid og sans.. er mange for mig selv..

Jeg er vokset op med en far der slog, og aldrig ALDRIG skulle jeg ende som ham..

Men i dag.. da slog jeg min datter..

Jeg er så ked af det..!

Jeg slog hende ikke hårdt, men jeg slog.. og det i afmagt.. jeg blev så forskrækket over mig selv..

Hvad gør jeg nu...? Kan jeg tale med nogen om det..?

Værsgo - giv mig hug.. jeg fortjener ikke bedre..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Jeg har i dag gjort noget, som jeg har forsvoret aldrig ville ske i mit hjem - i min familie..

Og jeg er knust.. flov.. og ikke mindst skræmt fra vid og sans.. er mange for mig selv..

Jeg er vokset op med en far der slog, og aldrig ALDRIG skulle jeg ende som ham..

Jeg er så ked af det..!

Jeg slog hende ikke hårdt, men jeg slog.. og det i afmagt.. jeg blev så forskrækket over mig selv..

Jo du gør.. Du fortjener et .. Puuha... Lige den problematik er en der sidder så tungt i mig.. Jeg kender alt til det du skriver og er sååå bange for at komme til at banke mine kommende børn...

Du fortjener ikke hug og folk der kun har hug at give kan holde sig væk fra debatten!!!!!!! For jeg ved hvilken kamp du har inden i dig selv lige nu..... Hvad du skal gøre ved jeg ikke.. Hvor gammel er din datter? Ville hun forstå et undskyld? Og at det mor gjorde er noget man ikke må gøre.. Og personlig ville jeg så søge hjælp fordi jeg ville være bange for at slå igen.. Det er mønsteret du skal ud af søde..

Anmeld

5. december 2011

Laulund87

Frk-Lotusblomst skriver:

Jo du gør.. Du fortjener et .. Puuha... Lige den problematik er en der sidder så tungt i mig.. Jeg kender alt til det du skriver og er sååå bange for at komme til at banke mine kommende børn...

Du fortjener ikke hug og folk der kun har hug at give kan holde sig væk fra debatten!!!!!!! For jeg ved hvilken kamp du har inden i dig selv lige nu..... Hvad du skal gøre ved jeg ikke.. Hvor gammel er din datter? Ville hun forstå et undskyld? Og at det mor gjorde er noget man ikke må gøre.. Og personlig ville jeg så søge hjælp fordi jeg ville være bange for at slå igen.. Det er mønsteret du skal ud af søde..

Rigtig godt skrevet! Så den hopper jeg bare med på

Anmeld

5. december 2011

Frk-Lotusblomst

Laulund87 skriver:

Rigtig godt skrevet! Så den hopper jeg bare med på

Det skal du have lov til.

Anmeld

5. december 2011

MinNoah

Øv det lyder ikke sjovt Hvordan slog du? Hvor slog du hende henne og hvor gammel er hun?

Jeg har (heldigvis) aldrig slået min dreng, men han har også drevet mig derud hvor jeg har taget hårdt fat i hans arm, eller råbt lige højt nok af ham og ØV hvor har man det bare SÅ Dårligt bagefter! Så kan kun forestille mig hvordan du har det nu

Hvis din datter er gammel nok til at forstå en undskyldning, så skal du give hende det... Sig at det IKKE var i orden at mor slog, og at det aldrig vil ske igen. (Og jeg tror ikke på du kan finde på at slå igen).

skal du have.

Anmeld

5. december 2011

Maja_4000

Til dig ..
Håber ikke du får hug !

Jeg synes du skal søge hjælp .. Ved ikke lige hvor .. Måske din læge kan henvise dig til et sted ? Find en du kan snakke med det om

Anmeld

5. december 2011

lycly

Anonym skriver:

Jeg er så ked af det..!

Åh du fortjener det største Jeg tror at mange mødre har stået i en situation hvor de bare har følt en afmagt, og for dig (og sikkert også for andre) blev det bare for meget. 

Men det må ikke ske igen, og det kan jeg også høre på dig, at det ønsker du slet heller ikke. Så jeg synes du skal søge en form for hjælp, så du kan holde fokus på IKKE at gøre det igen. Op med humøret, du er sikkert en fantastisk mor!

Anmeld

5. december 2011

Laura.

Jeg er så ked af det..!

Selvfølgelig skal du ikke have hug. Du er måske frustreret og trænger til en lille pause, eller bare lidt tid hvor du kan være dig selv ? Kan du snakke med din datter om det du gjorde, og hvordan reagerede hun på det ?

Må lige tilføje, at når jeg selv står i en situation hvor jeg føler det hele falder ned over mig og jeg ikke kan rumme mere, går jeg ind i fx. soveværelset, tæller til 10 og går tilbage igen. Det hjælper her.  

Jeg sender dig et stort trøste kram

Anmeld

5. december 2011

Anonym trådstarter

Frk-Lotusblomst skriver:

Tusind tak..

Min store, dejlige pige er tre år..

Da vi begge lige var ovre det dér sekund, hvor skrællen bare lyste ud af øjnene, sagde jeg " undskyld, mor må ikke slå".. hvorefter hun kvitterer med et stort knus.. hvad har jeg gjort ved min lille pige...? Hun blev så bange..!

Du har helt ret i, at det er et mønster dér skal brydes, og det har jeg hele tiden været meget bevidst om.. og har ALDRIG haft 'lyst' til at slå hende.. aldrig..!

Og dét der skete i dag.. det skete nærmest uden jeg vidste det.. og det er dét jeg er så bange for..

Det ér virkelig en kamp..

Tak for dit indlæg.. jeg ved ikke lige hvordan jeg skal svare.. er så ked, og har så ondt i maven.. tak..

Anmeld

5. december 2011

MissMammy

hej,

Ja jeg må desværre sige at det kender jeg alt til. Jeg voksede op med en mor der bankede både min søster og jeg tit og oveni var verbalt modbydelig. Vi havde ikke respekt for hende, vi var, er bange for hende stadig! i en voksen alder! ¨

Jeg havde også svoret at jeg ville aldrig være som hende, men jeg er også kommet til at give hende et dask i bagdelen, når hun har sparket mig når jeg skifter, en reaktion som jeg havde håbet ikke også var i mig.

Jeg hader mig selv for mit temperament, jeg har og arbejder på det hver eneste dag. Min værste frygt er at min datter ville blive bange for mig.

Op med humøret og tænk denne tanke. HVIS du ikke havde det skidt, hvis du ikke fortrød og hvis du ikke vidste at det var så forkert og at din datters forskrækket og skuffet ansigtsudtryk vil du aldrig se igen... Så ville du være ligesom din far og bare blive ved, men du ønsker at ændre dig og være bedre for din datter. Det er en god mor. En mor fejler, men en god mor er den der lærer af sine fejl. Det har jeg læst og tænker den tanke når jeg er lidt for hård mod mig selv.

Håber du finder dit humør og sædvanlige gode sind igen snart.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.