Lidt blandet scanningsoplevelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.398 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. december 2011

Gaia

Var til md scanning idag. Det var en lidt blandet oplevelse. Vores søn har åbenbarr nogle væske cyster ( ufarligt) i hjernen( skal ingen betydning have overhovedet) og ved hjerte. De ser det nogle gange et af stederne, men ved ham var det begge steder. Så vi fik en læge ind og kigge på det. Han sagde dog heldigvis at det var ufarligt og at de ikke kunne sige hvorfor nogle fostre har det. Men puha nåede godt nok at blive helt skidt og selvom de sagde de var ufarligt, så spøger det stadig i baghovedet. Så det var ikke så fedt. Nå men hjerte og hjerne så udover dette fuldstændig normale ud og alt fungerede. Anden ting der gjorde oplevelsen lidt øv, er at min moderkage sidder meget meget dybt. Så nu skal jeg til scanning i uge 34 for at se om den har rykket sig op. Har den ikke det så kan jeg nok ik føde alm. Da den så vil dække udgangenog det betyder jo så kejsersnit. Øv øv vil virkelig gerne føde alm. Ligesom sidst. Det har jeg sådan glædet mig til. Nå men på den positive front, så i 80% af tilfældende rykker den op ad. Så det kan jeg jo håbe. Men tror det desværre ikke, da den ved forrige scanning lå højere og derfor jo må have vokset nedad. Nå men forbereder mig på kejsersnit, så bliver jeg ikke skuffet. Så det indstiller jeg mig på. Og får da sikkert også en fantastisk oplevelse alligevel men det kort af det lange er, at det var lidt en anden scannings oplevelse end vi havde regnet med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

PernilleogDennis

Gaia skriver:

Var til md scanning idag. Det var en lidt blandet oplevelse. Vores søn har åbenbarr nogle væske cyster ( ufarligt) i hjernen( skal ingen betydning have overhovedet) og ved hjerte. De ser det nogle gange et af stederne, men ved ham var det begge steder. Så vi fik en læge ind og kigge på det. Han sagde dog heldigvis at det var ufarligt og at de ikke kunne sige hvorfor nogle fostre har det. Men puha nåede godt nok at blive helt skidt og selvom de sagde de var ufarligt, så spøger det stadig i baghovedet. Så det var ikke så fedt. Nå men hjerte og hjerne så udover dette fuldstændig normale ud og alt fungerede. Anden ting der gjorde oplevelsen lidt øv, er at min moderkage sidder meget meget dybt. Så nu skal jeg til scanning i uge 34 for at se om den har rykket sig op. Har den ikke det så kan jeg nok ik føde alm. Da den så vil dække udgangenog det betyder jo så kejsersnit. Øv øv vil virkelig gerne føde alm. Ligesom sidst. Det har jeg sådan glædet mig til. Nå men på den positive front, så i 80% af tilfældende rykker den op ad. Så det kan jeg jo håbe. Men tror det desværre ikke, da den ved forrige scanning lå højere og derfor jo må have vokset nedad. Nå men forbereder mig på kejsersnit, så bliver jeg ikke skuffet. Så det indstiller jeg mig på. Og får da sikkert også en fantastisk oplevelse alligevel men det kort af det lange er, at det var lidt en anden scannings oplevelse end vi havde regnet med

Ville ikke gå uden at give dig et knus.

Jeg er sikker på det hele nok skal gå , Jeg blødte meget i min graviditet grundet min moderkage lagde utrolig dybt, så derfor blødte jeg også efter hvert samleje..

Men jeg har født normalt, uden problemer.. kan ikke forstå de ikke har snakket om kejsersnit ved mig også så.. Håber du føder normalt når det er det du så gerne vil.  

Målte de hvor langt fra åbningen den var?

Anmeld

5. december 2011

Muffinmus

Øv med den lidt blandende scanning med godt alt var ok, skal selv på mandag:-)

Men ang moderkagen, så de 2 jeg kender, der flyttede den sig inden uge 36, så de kunne sagtens føde sel vog de var SÅ glade

Så tænk positiv, men bare vid risikoen for ks er der:-)

Anmeld

5. december 2011

Gaia

PernilleogDennis skriver:

Ville ikke gå uden at give dig et knus.

Jeg er sikker på det hele nok skal gå , Jeg blødte meget i min graviditet grundet min moderkage lagde utrolig dybt, så derfor blødte jeg også efter hvert samleje..

Men jeg har født normalt, uden problemer.. kan ikke forstå de ikke har snakket om kejsersnit ved mig også så.. Håber du føder normalt når det er det du så gerne vil.  

Målte de hvor langt fra åbningen den var?

Takden var efter hendes skøn 1/2-1 cm fra åbningen pt. Men de målte det ikke endnu. 

Anmeld

5. december 2011

PernilleogDennis

Gaia skriver:

Takden var efter hendes skøn 1/2-1 cm fra åbningen pt. Men de målte det ikke endnu. 

Nej det var godt nok ikke særlig langt oppe. mener det var omkring 1 cm min var fra åbningen af..

Anmeld

5. december 2011

H+S Skjolgborg.

Gaia skriver:

det samme har jeg opleve med min søn men ingen ting da han kom ud.Jeg fik også afvide jeg ikke kunne føde alm til md hvis ikke han flytte sig for min modrekage lå forand  og i uge 34 prøve de af flytte ham uden held men så ca 3-4 dage  efter kom det helt af sig selv jeg kunne mærke det og nej det gjorede ondt han dreje rundt og rundt fik så scanningen 16 dage før jeg føde ham og løsne hinde og han have vente den 22 dec kom vi igen til scanningen uden held i af føde blev scanne alt så fint ud og skulle ringe derind kl 8.00 den 23 dec /dagen efter og ville få en tidlig tid i af bleve sat igang men kl 03 var veerne tætte med 4-5 min i mellem kl 4 på sygehuse kun 2 min i mellem vand ville dog ikke gå og hun trække den og trække den pga hun have fri kl 8 og kl 8 kom den nye jdm ind jeg have haft pres veer siden kl 6-6,30 hun tog endelig vand og det var grønt og var hun ikke sur på tidliger jdm blev hun det nu hun bande og råbte dets vand skulle have været taget tidliger han dykke og ud kom han så super stor og fin kl 8,27 veje 4160 g og 54 cm de mente uden af vide scanningerne han ikke veje over 3200 pga to tidliger som børn på 3150 og 2920.Hmm flot 10 tal med pil op ad.

ja min datter lidt det samme vej der vende moderkagen også forand men det gjorede den så ikke i uge 34 for var hved af føde hende der hold mig så meget i seng i 3 uger og første på 40+2 også kom hun  ud en lille fis som min stor søn var hun også på 3150 g.

Det skal nok gå alt sammen det positiv er jo du har prøve det før Held og lykke

Henriette

Anmeld

5. december 2011

lycly

Gaia skriver:

Øv at det var sådan en blandet fornøjelse. Men det vigtigste er jo, at der ikke er noget alvorligt galt  

Og så vil jeg lige sige, jeg havde også glædet mig til at føde normalt, og det var også planen, men jeg endte med at få akut kejsersnit. På trods af at det hele gik meget stærkt osv, så synes jeg stadig det var en fantastisk oplevelse, selvom jeg ikke fødte selv. Du må endelig ikke blive "skræmt" af kejsersnit, det er stadig en fantastisk følelse (og så slipper man for at lave helt så mange knibeøvelser )

Anmeld

5. december 2011

Gaia

LunaLykke skriver:

Øv at det var sådan en blandet fornøjelse. Men det vigtigste er jo, at der ikke er noget alvorligt galt  

Og så vil jeg lige sige, jeg havde også glædet mig til at føde normalt, og det var også planen, men jeg endte med at få akut kejsersnit. På trods af at det hele gik meget stærkt osv, så synes jeg stadig det var en fantastisk oplevelse, selvom jeg ikke fødte selv. Du må endelig ikke blive "skræmt" af kejsersnit, det er stadig en fantastisk følelse (og så slipper man for at lave helt så mange knibeøvelser )

He he ja der selvf. Rigtig nok  Det med knibeøvelserne . Ja også sikker på ar fødslen nok skal blive fantastisk uanset kejser eller vaginalt. Forbereder mig på ks - just in case .  Ja det vigtigste er at alt er okay, men har alligevel været lidt ked idag. Nok bare fordi jeg blev lidt forskrækket af det hele. Og specielt fordi hun sagde de ik var vant til at se der begge steder. Sp bliver man skisme lidt urolig. Men pyha slap med skrækken. Nu glæder jeg mig bare endnu mere til han er kommet ud og vi kan sikre os han er helt helt helt okay  

Anmeld

5. december 2011

Gaia

MariaE skriver:

Øv med den lidt blandende scanning med godt alt var ok, skal selv på mandag:-)

Men ang moderkagen, så de 2 jeg kender, der flyttede den sig inden uge 36, så de kunne sagtens føde sel vog de var SÅ glade

Så tænk positiv, men bare vid risikoen for ks er der:-)

Ja det gør jeg også, forbereder mig på ks  Så jeg mentalt er med på den hvis det bliver aktuelt. Godt at høre at du kender hele tom som hvor moderkagen flyttede sig op ad. Det giver håb for det . Uh spændende med md scanning på mandag. Håber din blive en bedre oplevelse 

Anmeld

5. december 2011

Emmamusen2010

Da jeg var til md scanning lå min moderkage og dækkede helt for udgangen, var så til vægtscanning for 3 uger siden og da havde den rykket sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.