fødselsdag i børnehaven (store børn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

546 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. februar 2009

Susan1978

Ea vil have mad med om i børnehaven og det er jeg jo sådan set meget glad for..

men vi snakker 36 børn og 6 voksne da udegruppen er hjemme den dag også.

Jeg havde i tankerne at lave en masse pizza snegle og pølsehorn , grøntsagsstave og ostehaps.. men er det lidt kedeligt og det de får altid?

til eftermiddag ville ea gerne have kagedame, men da jeg siger det til pædagogen i dag kan jeg godt se på hende at hun ikke synes det er helt vildt fedt.. så nævnte jeg en kage dame af bolledej.. men så får de jo så meget hvidt brød så det er lige til en mavepine..

hvad finder i på og har i nogle andre gode "sunde" råd?

Jeg tænkte også på at jeg kunne lave en kæmpe frugt dame på en kæmpeplade.. men det er sgu også så besværligt og ikke til at transportere.

ved i om man også skal have drikkevarer med og paptallerkner osv.. ??

Susan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2009

Rasmine

MAd har jeg overhovedet ikke forsalg til.
Men Mille havde en stor lækker kagedame, med extra slik på, med.
Og så for at gøre det extra festligt havde vi købt Ratatouille servietter og krus, dem havde hun selv valgt.

Anmeld

24. februar 2009

Anja

Hvad med pita brød ?

Eller sandwich - med rugbrød og grov brød ?

Da Jonas havde fødselsdag sidst ville han kun have eftermiddagsmad med, og da ville han have chokolade muffins med, det fungerede fint.

Anmeld

24. februar 2009

Louise mortil4

Vi valgte at bage en stor kagemand da Freja blev 3 her for en uge siden. Den faldt i rigig god jord der omme og alle børnene kunne li den selv om der er nogle stykker der omme som altid ikke kan li det der er. Hvorfor må i ikke tage kage mand med?? Sys da det er voldsomt hvis i både skal sørge for middagsmad og eftermiddagsmad.

Anmeld

24. februar 2009

Ny mor

Hvad med en pizza-dame! Du kan bage hoved, krop (trekant) arme mv, i stykker og lægge det hele sammen på en stor træplade (i må have noget i laden der kan bruges.....)
Birgitte (som egentlig også synes det lyder som vildt meget mad i skal sørge for!?)

Anmeld

24. februar 2009

ka li ja

ja er de ikke delt op i grupper? det er de da ude ved os.... hold op et er mange børn at lave mad til.
men de har vel tallerkender og bestik i børnaven har de ikke?
du kunne måske lave en skude fuld kødsovs og så varme pasta i børnehaven måske?
behøver man ha mad med både til middag og eftermiddag??

Anmeld

24. februar 2009

ivfmarie

eller en rugbrødskagedame (evt bare af en grove dej end helt hvid?)
Hvad med grovbagettes med lidt grønt og noget godt pålæg i, skåret i små stykker (ca 2-3 cm) spiddet med en tandstik med et stykke pynt på - dét er sgu da i hvertfald båe sundt og festligt.
Jeg syntes da Kalahas forslag om en røvfuld kødsovs med pasta var fed!?

Anmeld

24. februar 2009

Lene76

Kødsauce og pasta det kan alle lide..... næsten også er det nemt og lave til mange menneske/børn

Jeg vil bage nogel boller og pynte den med fantasi evt la Ea bestemme med hva. el frugtsalat det kan jo osse laves hjemmefra.

Sidst Mille holde f-dag i bh havde vi servietter og kopper med... bh har jo hva der elleres ska bruges.

go fornøjelse

Anmeld

24. februar 2009

Lene76

hmmm min computer driller

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.