Anonym skriver:
han kræver som sådan ikke samvær men vil gerne være en del af hans liv uden at ødelægge vores familie - han forlanger heller direkte at få samvær i udlandet - det hele er op til mig. Det er faktisk det der gør det svært for mig for i bund og grund ønsker jeg ham ikke i vores liv/ min søns liv. Men jeg kan jo godt forstå han gerne vil have kontakt til hans søn. Men kunne han ikke ha kommet i tanke om det lidt før?
Jeg synes bare du skal overveje, om kontakten vil være så problematisk for dig/din søn, at du med god samvittighed kan afskære ham kontakten fra sin far.
Ja, han har været et fjols, og ja, han har ikke været sit ansvar voksent, men har din søn ikke krav på at kende sin biologiske far? Kan du med god samvittighed og selvsikkerhed i stemmen om to, otte eller tyve år forklare din søn, hvorfor du ikke ville hjælpe til at formidle kontakten?
Jeg stiller mig slet ikke til dommer, og ved ikke hvordan jeres situation er, eller hvad der ville være det bedste for jeres familie. Men det er trods alt din søns far (og der må da være noget positivt i ham siden I i sin tid valgte at få et barn sammen), og bør han ikke have en chance for at rette op på sine fejl? Vi er kun mennesker, og måske han er modnet og er klar til sit ansvar efter de seks forgangne år?
Håber du vil tage mine ord med i dine overvejelser, bare så du kan tage en velovervejet beslutning til din søns bedste.
Anmeld