Børnebidrag fra far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.033 visninger
22 svar
0 synes godt om
4. december 2011

1012lmp

God 2 søndag i advent allesammen...

Har lige et spørgsmål.

Er der nogen der ved hvor man kan søge børnepenge fra børnenes far? og hvordan? Virker det med tilbagevirkende kraft?

Det er fordi da vi gik fra hinanden ville vi ikke rode statsamtet og kommunen osv ind i det. Så vi satte selv beløbet til 2000,- i mdr. Men da der nu er sket nogle ændringer ønsker jeg at han betaler fuld bidrag og så vidt jeg kan læse mig til er det 1200,- pr barn pr mdr. Og de 400,- jeg går glip af hver mdr kunne jeg pt godt bruge da jeg er på SU og jeg har jo i og for sig ret til de penge!

Nogen der ved noget om ægtefælle bidrag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2011

Mor-til-asta-09

1012lmp skriver:

God 1 søndag i advent allesammen...

Har lige et spørgsmål.

Er der nogen der ved hvor man kan søge børnepenge fra børnenes far? og hvordan? Virker det med tilbagevirkende kraft?

Det er fordi da vi gik fra hinanden ville vi ikke rode statsamtet og kommunen osv ind i det. Så vi satte selv beløbet til 2000,- i mdr. Men da der nu er sket nogle ændringer ønsker jeg at han betaler fuld bidrag og så vidt jeg kan læse mig til er det 1200,- pr barn pr mdr. Og de 400,- jeg går glip af hver mdr kunne jeg pt godt bruge da jeg er på SU og jeg har jo i og for sig ret til de penge!

For det første er det 2. søndag i advent en lille side bemærkning..

Men mener ikke man kan få tilbagebetaling, da i selv har valgt ikke at blande statsforvandlingen ind i det til at starte med, og der har jo ikke været tvivl om at din eks er far til dine 2 dejlige drenge..

Så er næsten sikker på det kun er fra den dag du søger at du kan få fuld betaling...

Fortsæt dejlig søndag til dig

Anmeld

4. december 2011

1012lmp

Mor-til-asta-09 skriver:

For det første er det 2. søndag i advent en lille side bemærkning..

Men mener ikke man kan få tilbagebetaling, da i selv har valgt ikke at blande statsforvandlingen ind i det til at starte med, og der har jo ikke været tvivl om at din eks er far til dine 2 dejlige drenge..

Så er næsten sikker på det kun er fra den dag du søger at du kan få fuld betaling...

Fortsæt dejlig søndag til dig

Haha haha var lige lidt hurtig på tasterne der

Jamen det er også okay det var bare hvis muligheden nu var der kunne man jo ligeså godt tage den med

Men hvor søger man så henne ved du det?

Anmeld

4. december 2011

1012lmp

4. december 2011

Gittemor09

1012lmp skriver:

Har lige et spørgsmål.

det er igennem kommunen...

gå på borgerservice og bed om en ansøgning du kan udfylde, og så sende det tilbage til dem...

det plejer at gå stærkt med svar....

Anmeld

4. december 2011

SussieThyssen

1012lmp skriver:

Haha haha var lige lidt hurtig på tasterne der

Jamen det er også okay det var bare hvis muligheden nu var der kunne man jo ligeså godt tage den med

Men hvor søger man så henne ved du det?

Du kontakter statsforvaltningen og så hjælper de dig med det hele, og kan svare på alle dine spørgsmål.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. december 2011

bobbles

1012lmp skriver:

Har lige et spørgsmål.

min eks har ikke råd til at betale mig så jeg gik til kommunen, og havde rykket ham ca 6 måneder til sidst blev jeg træt af det og snakkede med kommunen, de laver et udlæg for ham, så kommunen betaler mig 1193 kr hver måned, og første gang jeg fik så fik jeg med tilbagevirkende kraft, det var omkring 7000 kr jeg fik der, for det halve år jeg ikke havde fået. håber det hjælper.

Anmeld

4. december 2011

1012lmp

Tusinde tak.... tror måske jeg har fundet en blanket på nettet jeg kan bruge så det vil jeg lige prøve....

Nogen der kender til ægtefællebidrag?

Anmeld

4. december 2011

Gittemor09

1012lmp skriver:

Tusinde tak.... tror måske jeg har fundet en blanket på nettet jeg kan bruge så det vil jeg lige prøve....

Nogen der kender til ægtefællebidrag?

er det ikke kun for folk der endnu ikke er skilt, men sepereret??

Anmeld

4. december 2011

1012lmp

Gittemor09 skriver:

er det ikke kun for folk der endnu ikke er skilt, men sepereret??

Vi er også kun sep.  Men så vidt jeg kan læse gælder det for alle indtil man gifter sig på ny

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.