Andre med sen NF scanning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2011

FruStolpe

ekebiv skriver:

Hej tøser.

Jeg har endelig fået indkaldelse til NF og jeg har tid d 22 december hvor jeg så vil være 13+0.

Jeg ved jo godt at de har tjek på det osv men jeg syns bare det er sent???  Er der andre der først er blevet scannet så sent??

De andre to gange har jeg været mellem 12+0 og 11+3 kan jeg se på billederne og det er jo mindst 1 uge før..

Men måske det bare er mig der er voldsom utålmodtg

Jeg var også sent afsted. Og da jeg fik rykket termin 4 dage frem, betød det at der ikke kunne laves en beregning på risikoen for DS.

Jeg måtte gå derfra uden svar. Så det er ikke kun sjovt at få den lavet sent, det betyder jo at man har en masse bekymringer. Så jeg forstår godt at du synes det er sent. Hvis jeg skal ha en bebs mere, vil jeg bestemt insistere på en tidligere NF-scanning....

Carina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2011

l.kjoeller

ekebiv skriver:

UH det lyder ikke rart  Jeg er, af en eller anden årsag, mere utålmodig denne gang end de sidste 2 gange og overvejer selv at betale for ekstra scanning. "Desværre" (eller heldigvis) er min mand den optimistiske type så han ville syns jeg er dybt åndsvag  og de s**** 2½ uge går jo hurtigt

KAn godt forstå du er utålmodig men skulle du være i samme situation som mig er prøven nemmere at tage i uge 13 end uge 11 så ville tage den tid

Anmeld

4. december 2011

Fenja09

ekebiv skriver:

for at double testen kan bruges skal scanningen foretages inden 13+6 men det er der jo også masser af tid til

Ved ikke lige hvad en double test er, men de skal nok nå at lave NF scanning, hvis der er noget der skal bruges inden en bestemt tid. Jeg fik to NF lige i rumpen af hinanden ( to dages mellemrum) fordi at de den første gang ikke kunne måle nakkefolden og der fortalte de at der ikke måtte gå for længe inden ny tid da de så ikke kan måle nakkefolden korrekt. Så tidspunktet for scanningen lægger ret fast i hvert fald mellem nogle bestemte uger

Anmeld

4. december 2011

ekebiv

Fenja09 skriver:

Ved ikke lige hvad en double test er, men de skal nok nå at lave NF scanning, hvis der er noget der skal bruges inden en bestemt tid. Jeg fik to NF lige i rumpen af hinanden ( to dages mellemrum) fordi at de den første gang ikke kunne måle nakkefolden og der fortalte de at der ikke måtte gå for længe inden ny tid da de så ikke kan måle nakkefolden korrekt. Så tidspunktet for scanningen lægger ret fast i hvert fald mellem nogle bestemte uger

Double testen er den test de foretager for at vurderer risikoen for Downs. Blodprøven skal tages når man er mindst 8 fulde uger henne og nf scanningen skal tages inden man er 13+6

Anmeld

4. december 2011

MissTas

ekebiv skriver:

Hej tøser.

Jeg har endelig fået indkaldelse til NF og jeg har tid d 22 december hvor jeg så vil være 13+0.

Jeg ved jo godt at de har tjek på det osv men jeg syns bare det er sent???  Er der andre der først er blevet scannet så sent??

De andre to gange har jeg været mellem 12+0 og 11+3 kan jeg se på billederne og det er jo mindst 1 uge før..

Men måske det bare er mig der er voldsom utålmodtg

jeg havde en tid til nakkefold dengang jeg var 12+6, da jeg så kom til scanningen viste det sig at jeg  var 8 dage længere henne end forventet, så min nakkefoldsscanning blev gennemført da jeg var 14+0 og der kunne de stadig sagtens bruge mine prøver, mål, tal osv. så tror ikke du har noget at være urolig for

Anmeld

4. december 2011

Moms

Hej,

jeg kom til scanning 13+1. Min gestationslængde blev sat til 14+1 ud fra scanningen.

Så jeg var lidt i tvivl om resultatet nu og så var brugbart.

Jeg fandt dette linkt og mit fosters CRL var indenfor skemaet, så det gik.

http://www.gyncph.dk/procedur/gyn/nakkefold.pdf

Held og lykke.

Moms

Anmeld

4. december 2011

l.kjoeller

FruStolpe skriver:

Jeg var også sent afsted. Og da jeg fik rykket termin 4 dage frem, betød det at der ikke kunne laves en beregning på risikoen for DS.

Jeg måtte gå derfra uden svar. Så det er ikke kun sjovt at få den lavet sent, det betyder jo at man har en masse bekymringer. Så jeg forstår godt at du synes det er sent. Hvis jeg skal ha en bebs mere, vil jeg bestemt insistere på en tidligere NF-scanning....

Carina

Bare sørg for ikke at ønske den før uge 12+0. var inde uge 11+4 og fik en dårlig risiko vurdering, sanfdsynligvis fordi det var så tidligt sagde lægen. sker meget med hvor meget nakkefolden rettes ud den sidste uge. Jeg måtte gennem fostervandsprøve for at få afkræftet kromosofejl

Anmeld

4. december 2011

Moms

Moms skriver:

Hej,

jeg kom til scanning 13+1. Min gestationslængde blev sat til 14+1 ud fra scanningen.

Så jeg var lidt i tvivl om resultatet nu og så var brugbart.

Jeg fandt dette linkt og mit fosters CRL var indenfor skemaet, så det gik.

http://www.gyncph.dk/procedur/gyn/nakkefold.pdf

Held og lykke.

Moms

Hov - her er link til skema

http://www.skejby.dk/files/Hospital/Skejby/Gyn%C3%A6kologisk_Obstetrisk%20Afdeling%20Y/Uddannelse/Klinikophold/Filer/081203_uddannelse_nakkefold.pdf

Moms

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.