Brune kartofler..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2011

Maja_4000

Stumpen skriver:

Hvor finder du små kartofler i december?

De plejer at have dem alle steder .. I poser med "brune kartofler" .. Eller sådan noget Der står i hvert fald noget med brune kartofler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2011

Stumpen

Maja_4000 skriver:

De plejer at have dem alle steder .. I poser med "brune kartofler" .. Eller sådan noget Der står i hvert fald noget med brune kartofler

Det skal tjekkes.. Tak 

Anmeld

3. december 2011

Bassemor<3

Stumpen skriver:

Sådan en har jeg desværre ikke... Ja bustet jeg er ikke så god til at lave traditionel mad.. Men hvis jeg laver to glas ipå en gang skal de så bare have dobbelt så lang tid som et glas sådan ce altså?? 

Når jeg laver dem er det bare sådan lidt af det og lidt af det  Jeg plejer at komme 1-1½ cm sukker på panden, når det er smeltet UDEN at boble eller koge kommer jeg en klat smør i, når smør er smeltet kommer jeg kartoflerne på, som jeg har tørret i forvejen. de første5 min. ca rører jeg ikke i dem, fordi de kolde kartofler godt kan få karamelmassen til at stivne en smugle og så er det umuligt at røre i. Når de har stået lidt og massen er blevet helt varm igen, vender jeg bare kartoflerne jævnligt indtil massen bliver tykkere og tykkere, og til sidst sidder det fast på kartoflerne ) Husk ikke at komme for meget smør i, så tager det en KRIG før massen sidder fast 

Anmeld

3. december 2011

Maja_4000

Stumpen skriver:

Det skal tjekkes.. Tak 

Ellers så jeg lige i en reklame for Føtex , at de har 1 kg nemme kartofler til en 5'er .. Det lignede sådan nogle små nogle

Det er den reklame der kører i fjernsynet (;

Anmeld

3. december 2011

delimus

Stumpen skriver:

Dem hyar jeg lavet for første gang og de smagte godt ifølge kæresten, spiser dem ikke selv 

Men altså vi bliver 5 voksne og 2 børn juleaften og vi vil gerne lave 2 glas, men det kan der jo ikke ligefrem være på panden  What to do?? Kan første portion stå over eller laver man kun 1 glas eller??

-Anja

Hmm havde uden problemer to glas på panden sidste weekend  

Men ellers hvis jeg skal lave til mange (Lever af at lave mad), så laver jeg dem i en gryde i stedet for og når sukkeret og smøret er smeltet sammen, så tilsætter jeg noget mørk sirup og lader det stå og "koge" i lagen 

Anmeld

3. december 2011

M&M's Mor

Her bruger vi bare en gryde istedet for en pande...nu skal vi være 12 ialt hvor de 10 af dem er storspisere i brunede kartofler så her kan vi ikke nøjes med 2-3 glas (hvis det er det vi vælger at bruge frem for friske kartofler)...

Anmeld

15. december 2011

Stumpen

babyboy2012 skriver:

Når jeg laver dem er det bare sådan lidt af det og lidt af det  Jeg plejer at komme 1-1½ cm sukker på panden, når det er smeltet UDEN at boble eller koge kommer jeg en klat smør i, når smør er smeltet kommer jeg kartoflerne på, som jeg har tørret i forvejen. de første5 min. ca rører jeg ikke i dem, fordi de kolde kartofler godt kan få karamelmassen til at stivne en smugle og så er det umuligt at røre i. Når de har stået lidt og massen er blevet helt varm igen, vender jeg bare kartoflerne jævnligt indtil massen bliver tykkere og tykkere, og til sidst sidder det fast på kartoflerne ) Husk ikke at komme for meget smør i, så tager det en KRIG før massen sidder fast 

Hvordan undgår du at det kommer til at boble når man ikke må røre i sukkert inden det er smeltet??

Nå du siger en klat smør, hvad er det så ca? 25, 50, 75 g?? For det lyder som en del sukker på bruger...

Anmeld

15. december 2011

Miss T

Stumpen skriver:

Dem hyar jeg lavet for første gang og de smagte godt ifølge kæresten, spiser dem ikke selv 

Men altså vi bliver 5 voksne og 2 børn juleaften og vi vil gerne lave 2 glas, men det kan der jo ikke ligefrem være på panden  What to do?? Kan første portion stå over eller laver man kun 1 glas eller??

-Anja

du burde godt kunne have to glas

Anmeld

15. december 2011

Mor-til-asta-09

Stumpen skriver:

-Anja

eller så laver du dem over 2 omgange, og smider dem i ovnen.. det sker der heller ikke noget ved

Anmeld

15. december 2011

Bassemor<3

Stumpen skriver:

Hvordan undgår du at det kommer til at boble når man ikke må røre i sukkert inden det er smeltet??

Nå du siger en klat smør, hvad er det så ca? 25, 50, 75 g?? For det lyder som en del sukker på bruger...

jeg rør også i sukkeret mens det smelter, Det skal smeltes ved høj varme og en klat smør vil jeg sige er omkring 30-40 men det er alt efter hvor meget sukker der er 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.