Dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.663 visninger
20 svar
0 synes godt om
23. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg står i et dilemma, hvor jeg ikke helt kan finde ud af, om jeg skal være egoistisk eller loyal, hvad der er rimeligt eller hysterisk.

Jeg vil helst ikke skrive den konkrete situation her, men i stedet komme med et eksempel:

Min veninde ( A ) har haft en veninde (B). De blev uvenner og snakker ikke sammen mere.

B har nu, sammen med en anden veninde, inviteret mig til en fest / reception, hvor jeg vil få mulighed for at møde nogle mennesker, der kan være interessante / vigtige for mig at møde.

A ved, at jeg har fået invitationen, er ikke meget for, at jeg tager med.

Så - hvad ville du gøre:
  1. tage med men holde det hemmeligt og håbe på, at A ikke finder ud af det
  2. blive hjemme, selv om det måske ødelægger nogle chancer for dig, loyalitet kommer før alt andet
  3. tage med men forklare A hvorfor du trodser hendes ønske.
Mvh
Løven

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2009

Rasmine

3!!!

Er I teenagere?

Anmeld

23. februar 2009

Becks

Jeg ville tage med og forklarer den anden hvorfor jeg gør det...

Knus

Anmeld

23. februar 2009

Honningblomst

Jeg ville tage med og aldrig tænke på at jeg skulle stå til ansvar over for andre fordi de nu engang har noget mellem sig...de er ikke mit problem og ikke noget som har med mit venskab til andre at gøre.
Så jeg lavede en nr. 4 til dig...som hedder: Tage med og blande mig helt ud af hvem andre er uvenner med og hvorfor.
God fest...
Eva..

Anmeld

23. februar 2009

KarinaIda

Tag med hvis det det du vil, du skal ikke stå til regnskab ved din veninde A.. Du kan jo ikek gøre for A og B er uvenner.... Og de skal da ikek bestemme hvad du skal og ikke skal......

Anmeld

23. februar 2009

Mormilla

jeg vil nok sige 3. Men kan ikke se hvorfor din veninde ikke vil ha at du tager med. I er jo stadig veninder når du kommer hjem igen. Du kan jo godt ha andre veninder end hende, også selv om at hun ikke kan med dem.

Anmeld

23. februar 2009

Moderator

Helt klart 3. For mig er et veninde skab, som et kærlighedsforhold, man bliver nødt til at kunne være 100% ærlige og tolerante overforhinanden, hvis det skal virke.

Anmeld

23. februar 2009

Moderator

Eva skriver:

Jeg ville tage med og aldrig tænke på at jeg skulle stå til ansvar over for andre fordi de nu engang har noget mellem sig...de er ikke mit problem og ikke noget som har med mit venskab til andre at gøre.
Så jeg lavede en nr. 4 til dig...som hedder: Tage med og blande mig helt ud af hvem andre er uvenner med og hvorfor.
God fest...
Eva..

Fuldstændig enig!!! Det kan da aldrig være dit problem at 2 personer ikke kan enes. Og din veninde vil da sikkert kunne forstå at du stadig er hendes veninde, men at man i venskaber ikke kan / må / skal begrænse hinanden. Og det de er uvenner over lyder umiddelbart ikke til at være noget der har fået dig til at tage afstand fra den anden veninde (som f.eks. at hun har vist sig som en tarvelig person på en eller anden måde), så smut til fest og hyg, og så tag en videoaften med din veninde bagefter hvis hun trænger til lidt bekræftelse.

Anmeld

23. februar 2009

Nemesis

Eva skriver:

God fest...
Eva..

Helt enig.
Kan ikke se hvad andre folks interne problemer har med dig at gøre.
:-) Sisse

Anmeld

23. februar 2009

Mca<3

Klart 3 Det eneste rigtige ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.