Det med at ligge baby på en dyne..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2011

K&S

Min søn - mit guld! <3 skriver:

Ja okay, underligt at der er flere "sagn" om at ligge på en dyne :p

Tror også de små ligger bedre på en god dyne istedet for en lidt hård madras.. Og er også lidt bange for fladt baghoved når han ligger direkte på madrassen 

Jeg indskyder lige en kommentar

Han kan sagtens få fladt baghoved, selvom han ligger på dynen - det handler ikke om, hvad han ligger på, men hvordan han ligger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2011

chael

Nej, tænkte jeg også! Men jordemoderen sagde at det var strengt forbudt 

Har kun hørt det skulle være strengt forbundet i forhold til vuggedød.

At når man svøber dem i dynen eller ligger den rundt om, så der ikke kommer nok ilt rundt om barnet. At dynen ikke må slutte alt for tæt, men skal ligge nede omkring brystet, så der er god luft til baby.

Har sgu aldrig hørt det andet.

Alle mine 3 unger har ligget på dynen, og de er sgu sunde og raske

*Camilla

Anmeld

1. december 2011

Troldemommi

min Johanne elsker også at sove når hun er svøbt i sin dyne, det var et råd jeg har fået af min sundhedsplejerske bare sørg for at din lille baby ikke bliver for varm :-)

Monica

Anmeld

1. december 2011

Zeus

Nu har jeg lagt Mike på en dyne siden han blev født, så han ligger helt vidunderligt og blødt. Har så fået at vide at det er no-go og det ødelægger knoglerne. MEN - Han sover så satans dårligt uden den dyne, og han falder lynhurtigt i søvn når han ligger på den.

Men, jeg vil gerne fortsætte med at han sover på dynen, HVIS det ikke påvirker knoglerne som jeg har hørt. 

Nogen andre der lader/lod deres bebs ligge på en dyne?

Cajsa sov stort set altid på dynen da hun var helt lille, og gør det stadig når hun kan komme til det, og hun har (hvad jeg ved af) overhovedet ingen problemer med sine knogler..

Anmeld

1. december 2011

Koen.

Lærke er 19 mdr og har altid lagt ovenpå dynen og gør det stadig, hun nægter at have den over sig ja og hun fejler intet!

Anmeld

1. december 2011

SussieThyssen

Nu har jeg lagt Mike på en dyne siden han blev født, så han ligger helt vidunderligt og blødt. Har så fået at vide at det er no-go og det ødelægger knoglerne. MEN - Han sover så satans dårligt uden den dyne, og han falder lynhurtigt i søvn når han ligger på den.

Men, jeg vil gerne fortsætte med at han sover på dynen, HVIS det ikke påvirker knoglerne som jeg har hørt. 

Nogen andre der lader/lod deres bebs ligge på en dyne?

Det ødelægger ingen knogler...det har ikke ødelagt mine ungers eller min kusines 7.
Så længe du sørger for at trolden ikke ligger så blødt at han svejer i rygraden eller ligger på buler og knolde.

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. december 2011

Mor til Mike

Super.. Tak piger 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.