Det med at ligge baby på en dyne..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.529 visninger
16 svar
0 synes godt om
1. december 2011

Mor til Mike

Nu har jeg lagt Mike på en dyne siden han blev født, så han ligger helt vidunderligt og blødt. Har så fået at vide at det er no-go og det ødelægger knoglerne. MEN - Han sover så satans dårligt uden den dyne, og han falder lynhurtigt i søvn når han ligger på den.

Men, jeg vil gerne fortsætte med at han sover på dynen, HVIS det ikke påvirker knoglerne som jeg har hørt. 

Nogen andre der lader/lod deres bebs ligge på en dyne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2011

AndreasMor84

ødelægger knoglerne? så længe han ligger på et fast underlag under dynen sker der vel ik noget ved det? dynen er jo tynd..

Anmeld

1. december 2011

Talbutikken

Min søn - mit guld! <3 skriver:

Nu har jeg lagt Mike på en dyne siden han blev født, så han ligger helt vidunderligt og blødt. Har så fået at vide at det er no-go og det ødelægger knoglerne. MEN - Han sover så satans dårligt uden den dyne, og han falder lynhurtigt i søvn når han ligger på den.

Men, jeg vil gerne fortsætte med at han sover på dynen, HVIS det ikke påvirker knoglerne som jeg har hørt. 

Nogen andre der lader/lod deres bebs ligge på en dyne?

Min datter er 8 mdr. nu og har meget tit ligget og sovet på en dyne eller pakket ind i sin dyne.. Hun har ingen problemer med musklerne, hun faktisk langt foran motorisk.. Så mon ikke at det bare er ammestue skrøne

Anmeld

1. december 2011

Skouboe

Min ældste sov også bare bedst på en dyne, så hun har sovet på siden på en dyne det første ½ år, så blev det for varmt.

Anmeld

1. december 2011

Mor til Mike

AndreasMor2011 skriver:

ødelægger knoglerne? så længe han ligger på et fast underlag under dynen sker der vel ik noget ved det? dynen er jo tynd..

Nej, tænkte jeg også! Men jordemoderen sagde at det var strengt forbudt 

Anmeld

1. december 2011

Mor til Mike

Talbutikken skriver:

Min datter er 8 mdr. nu og har meget tit ligget og sovet på en dyne eller pakket ind i sin dyne.. Hun har ingen problemer med musklerne, hun faktisk langt foran motorisk.. Så mon ikke at det bare er ammestue skrøne

Jo, det er det sikkert! Synes heller ikke at min knægt har problemer med musklerne, tværtimod! Det er bare når jordemoderen siger det, så bliver man sådan lidt.. kan det passe.. Men fortsætter med det, når andre også har gjort det, er det vel ikke helt farligt. 

Anmeld

1. december 2011

Mor til Mike

Skouboe skriver:

Min ældste sov også bare bedst på en dyne, så hun har sovet på siden på en dyne det første ½ år, så blev det for varmt.

.. Godt at høre at andre også har gjort det, uden problemer Synes også det er mest rart både for ham og mig at han ligger lidt blødere end på den madras! 

Anmeld

1. december 2011

Maja_4000

Jeg har forstået at de skal ligge på et fast underlag for at forhindre vuggedød .. Hvis baby vender sig og ligger med ansigtet ned i en dyne , kan h*n måske blive kvalt .. 

Caroline sov på dyne indtil hun var cirka 2 måneder .. Der blev hun svøbt i den nemlig .. Siden da har hun sovet under den .. Med mindre hun kravler ovenpå den i løbet af natten

Anmeld

1. december 2011

Mor til Mike

Maja_4000 skriver:

Jeg har forstået at de skal ligge på et fast underlag for at forhindre vuggedød .. Hvis baby vender sig og ligger med ansigtet ned i en dyne , kan h*n måske blive kvalt .. 

Caroline sov på dyne indtil hun var cirka 2 måneder .. Der blev hun svøbt i den nemlig .. Siden da har hun sovet under den .. Med mindre hun kravler ovenpå den i løbet af natten

Ja okay, underligt at der er flere "sagn" om at ligge på en dyne :p

Tror også de små ligger bedre på en god dyne istedet for en lidt hård madras.. Og er også lidt bange for fladt baghoved når han ligger direkte på madrassen 

Anmeld

1. december 2011

MariaJulie

elias ligger også pakket ind i sin dyne om natten, og han elsker det!

her har vi heller ingen problemer. sundhedsplejersken synes han er så stærk. han kunne holde hoved selv da han var 2 måneder  men jeg har godt nok aldrig hørt at det skulle skade dem. ellers havde jeg nok heller ikke gjort det men man høre jo SÅ meget!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.