Frøken J. skriver:
Nu skal jeg snart til 8 ugers undersøgelse og skal nok tage stilling til hvilken form for prævention jeg vil på fremadrettet, og der vil jeg høre hvad i foreslår. Jeg ammer, så det skal i lige have i mente.
Jeg synes det er SÅ svært at tage stilling til! Jeg har nemlig hørt om mega mange blive gravide på fx spiraler, de fleste historier har jeg hørt herinde. Og jeg er temmelig fertil og har nemt ved at blive gravid.
Grunden til jeg også synes det er svært er, at vi har et barn nu. Var jeg blevet gravid ved en fejl før vi havde hende, ville det ikke være jordens undergang at få hende, for det er trods alt ét barn. Men som det ser ud lige nu, VIL jeg være færdig med min bachelor før nr. 2 kommer. Hvis jeg skulle på barsel igen lige med det samme, ville det f... det hele op. Og ydermere har jeg lige brug for en pause inden barn nr. 2, da det har været en hård start med Rose.
Før i tiden, før jeg fik barn, kunne jeg nok godt finde på at få en abort, hvis jeg blev gravid på prævention, og det bare IKKE passede ind. Men nu har jeg jo set, hvilket vidunderligt et menneske der kan blive af sådan en lille 4+0 spire, og derfor tror jeg, at jeg nu ville have ufattelig svært ved at få en abort.
Så hvad foreslår i? Jeg har gode erfaringer med novynette p-piller men jeg ammer som sagt. Jeg ved godt vi bare kan bruge kondom sammen med anden prævention, så er jeg da ret sikker, men det synes jeg også bare er lidt fesent..
Jeg har også hørt om flere der er blevet gravid på koberspiral, men endnu ikke om nogen som er blevet det på hormonspiral.
Jeg har fået en hormonspiral sat op i fredags og har ind til videre ikke mærket noget til den
(og kæresten heller ikke
.) Jeg har hørt meget om spiralen fra min mor som har haft det i mange mange år. Hun har ikke mens i de 5 år den sidder der og ingen smerter - det fristede i den grad mig
Så jeg håber, at jeg er lige så heldig.