Hvilken form for prævention?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2011

Ka+Ma=Be

Mor til 2, snart 3 skriver:

Men kan få noget der hedder en p ring som du sætter op i dig. Der skal den sidde i 21 dag tages ud i 7 også i igen. Og man mærker den ikke, ikke i hverdagen. Manden kan måske mærke den når i har sex, men kun til det beder den indeholder ikke så mange homoner som piller. Og super nem og bruge.. Men snak med lægen om hvad h*n anbefaler

Det er nu meget individuelt! Jeg havde p-ringen inden jeg blev gravid, og den drev mig til vanvid! Den gjorde simpelthen så ondt. Ikke fordi den sad der, men hele underlivet blev super ømt og generet. Så den stoppede jeg med igen. Det samme oplevede en af mine veninder.

Men ja, det kan være et rigtig fint alternativ, hvis ikke man er generet af den Man er heller ikke lige så påvirket af hormonerne, da de er lokalt ved livmoderen og ikke ud i hele blodbanen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2011

Ka+Ma=Be

Frøken J. skriver:

Nu skal jeg snart til 8 ugers undersøgelse og skal nok tage stilling til hvilken form for prævention jeg vil på fremadrettet, og der vil jeg høre hvad i foreslår. Jeg ammer, så det skal i lige have i mente.

Jeg synes det er SÅ svært at tage stilling til! Jeg har nemlig hørt om mega mange blive gravide på fx spiraler, de fleste historier har jeg hørt herinde. Og jeg er temmelig fertil og har nemt ved at blive gravid.

Grunden til jeg også synes det er svært er, at vi har et barn nu. Var jeg blevet gravid ved en fejl før vi havde hende, ville det ikke være jordens undergang at få hende, for det er trods alt ét barn. Men som det ser ud lige nu, VIL jeg være færdig med min bachelor før nr. 2 kommer. Hvis jeg skulle på barsel igen lige med det samme, ville det f... det hele op. Og ydermere har jeg lige brug for en pause inden barn nr. 2, da det har været en hård start med Rose.

Før i tiden, før jeg fik barn, kunne jeg nok godt finde på at få en abort, hvis jeg blev gravid på prævention, og det bare IKKE passede ind. Men nu har jeg jo set, hvilket vidunderligt et menneske der kan blive af sådan en lille 4+0 spire, og derfor tror jeg, at jeg nu ville have ufattelig svært ved at få en abort.

Så hvad foreslår i? Jeg har gode erfaringer med novynette p-piller men jeg ammer som sagt. Jeg ved godt vi bare kan bruge kondom sammen med anden prævention, så er jeg da ret sikker, men det synes jeg også bare er lidt fesent.. 

Jeg har også hørt om flere der er blevet gravid på koberspiral, men endnu ikke om nogen som er blevet det på hormonspiral.

Jeg har fået en hormonspiral sat op i fredags og har ind til videre ikke mærket noget til den (og kæresten heller ikke .) Jeg har hørt meget om spiralen fra min mor som har haft det i mange mange år. Hun har ikke mens i de 5 år den sidder der og ingen smerter - det fristede i den grad mig Så jeg håber, at jeg er lige så heldig.

Jeg er helt enig i, at kondomer er "no-go"!  Det magter jeg slet ikke

Anmeld

1. december 2011

TaAsJu

Katte87 skriver:

Det er nu meget individuelt! Jeg havde p-ringen inden jeg blev gravid, og den drev mig til vanvid! Den gjorde simpelthen så ondt. Ikke fordi den sad der, men hele underlivet blev super ømt og generet. Så den stoppede jeg med igen. Det samme oplevede en af mine veninder.

Men ja, det kan være et rigtig fint alternativ, hvis ikke man er generet af den Man er heller ikke lige så påvirket af hormonerne, da de er lokalt ved livmoderen og ikke ud i hele blodbanen.

altid dejligt og høre andre der hgar den for der findes ikke mange.. jeg fik den anbefalet af en veninde, og kender kun til os der har den... man Ja man er slet ikke lige så på virket af homonerne. Og vil man have flere børn er det også en god ting.. Her gik det stærkt

Anmeld

1. december 2011

TaAsJu

_-Kathrine-_ skriver:

Genial opfindelse... Der skal man ikke huske på noget - udover at tage den ud og sætte den op igen og der kan man tilmelde sig sms service, der minder dig om det

Den sms service skal jeg helt sikkert til meldes når vi flytter hjem til dk.. man ja jeg er super glad for den

Anmeld

2. december 2011

Frøken J.

Tusind tak for alle jeres svar - det er rart at høre hvad i forskellige har erfaringer med, og må i tænkeboksen.. Vil self. også tale med min læge om det, men det er nu også meget rart at få personlige erfaringer med!

Anmeld

2. december 2011

bobbles

Frøken J. skriver:

Nu skal jeg snart til 8 ugers undersøgelse og skal nok tage stilling til hvilken form for prævention jeg vil på fremadrettet, og der vil jeg høre hvad i foreslår. Jeg ammer, så det skal i lige have i mente.

Jeg synes det er SÅ svært at tage stilling til! Jeg har nemlig hørt om mega mange blive gravide på fx spiraler, de fleste historier har jeg hørt herinde. Og jeg er temmelig fertil og har nemt ved at blive gravid.

Grunden til jeg også synes det er svært er, at vi har et barn nu. Var jeg blevet gravid ved en fejl før vi havde hende, ville det ikke være jordens undergang at få hende, for det er trods alt ét barn. Men som det ser ud lige nu, VIL jeg være færdig med min bachelor før nr. 2 kommer. Hvis jeg skulle på barsel igen lige med det samme, ville det f... det hele op. Og ydermere har jeg lige brug for en pause inden barn nr. 2, da det har været en hård start med Rose.

Før i tiden, før jeg fik barn, kunne jeg nok godt finde på at få en abort, hvis jeg blev gravid på prævention, og det bare IKKE passede ind. Men nu har jeg jo set, hvilket vidunderligt et menneske der kan blive af sådan en lille 4+0 spire, og derfor tror jeg, at jeg nu ville have ufattelig svært ved at få en abort.

Så hvad foreslår i? Jeg har gode erfaringer med novynette p-piller men jeg ammer som sagt. Jeg ved godt vi bare kan bruge kondom sammen med anden prævention, så er jeg da ret sikker, men det synes jeg også bare er lidt fesent.. 

nu ved jeg ikke om man må få den når man ammer, men min læge foreslo mig en hormon spiral, den koster 1200 kr. varer i 5 år, ens menstration er ikke lige så kraftige og 75-80 procent holder helt op med at bløde, det er ihvertfal noget jeg skal ind og have lavet i januar  nu skal vi heller ikke have flere børn men må ikke stereliseres pga min unge alder..

Anmeld

2. december 2011

Sofia

Jeg har valgt en hormonspiral - mener ikke du finder en mere sikker præventions form!

Anmeld

2. december 2011

Mettemus

_-Kathrine-_ skriver:

Genial opfindelse... Der skal man ikke huske på noget - udover at tage den ud og sætte den op igen og der kan man tilmelde sig sms service, der minder dig om det

Den er jeg også på - simpelthen så smart. De er lidt dyrere end p-piller (ca 100 kr pr stk, man får tre ad gangen), men synes nemheden opvejer det. Man fraråder p-piller og lign. til mødre der stadig ammer, da det kan gå ud over mælkeproduktionen. Min egen læge sagde dog, at hvis man i øvrigt havde rigeligt med mælk, ville det ikke blive et problem. Men det er jo et valg man skal tage, om man "tør" prøve

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.