Hvilken form for prævention?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.253 visninger
17 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. december 2011

Frøken J.

Nu skal jeg snart til 8 ugers undersøgelse og skal nok tage stilling til hvilken form for prævention jeg vil på fremadrettet, og der vil jeg høre hvad i foreslår. Jeg ammer, så det skal i lige have i mente.

Jeg synes det er SÅ svært at tage stilling til! Jeg har nemlig hørt om mega mange blive gravide på fx spiraler, de fleste historier har jeg hørt herinde. Og jeg er temmelig fertil og har nemt ved at blive gravid.

Grunden til jeg også synes det er svært er, at vi har et barn nu. Var jeg blevet gravid ved en fejl før vi havde hende, ville det ikke være jordens undergang at få hende, for det er trods alt ét barn. Men som det ser ud lige nu, VIL jeg være færdig med min bachelor før nr. 2 kommer. Hvis jeg skulle på barsel igen lige med det samme, ville det f... det hele op. Og ydermere har jeg lige brug for en pause inden barn nr. 2, da det har været en hård start med Rose.

Før i tiden, før jeg fik barn, kunne jeg nok godt finde på at få en abort, hvis jeg blev gravid på prævention, og det bare IKKE passede ind. Men nu har jeg jo set, hvilket vidunderligt et menneske der kan blive af sådan en lille 4+0 spire, og derfor tror jeg, at jeg nu ville have ufattelig svært ved at få en abort.

Så hvad foreslår i? Jeg har gode erfaringer med novynette p-piller men jeg ammer som sagt. Jeg ved godt vi bare kan bruge kondom sammen med anden prævention, så er jeg da ret sikker, men det synes jeg også bare er lidt fesent.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2011

AndreasMor84

ppiller er no go under amning.. selv er jeg blevet enig med mig selv om, at jeg prøver de østrogenfrie p-piller cerazette. Dem må man gerne bruge under amning. De sku være bedre end mini piller da man stadig gerne må "glemme" en pille op til 12 timer..
Jeg er slet ik til spiral osv.

Anmeld

1. december 2011

TaAsJu

Men kan få noget der hedder en p ring som du sætter op i dig. Der skal den sidde i 21 dag tages ud i 7 også i igen. Og man mærker den ikke, ikke i hverdagen. Manden kan måske mærke den når i har sex, men kun til det beder den indeholder ikke så mange homoner som piller. Og super nem og bruge.. Men snak med lægen om hvad h*n anbefaler

Anmeld

1. december 2011

Hailiesmom11

Jeg fik en spiral efter min 8 ugers undersøgelse, men jeg var nødt til efter 2 mdr at få den fjernet igen fordi jeg havde ondt konstant pga den og den sad endda rigtigt, min kæreste kunne også nogle gange mærke den under sex hvilket ligesom ødelagde alt..

Så jeg er igen på p-piller (novynette ) er også ekstrem fertil og blev gravid i sidste måned, dette endte i en SA .

Men ved ikke lige hvad du skal gøre tænker evt minipiller

Anmeld

1. december 2011

2babygirls

Frøken J. skriver:

Nu skal jeg snart til 8 ugers undersøgelse og skal nok tage stilling til hvilken form for prævention jeg vil på fremadrettet, og der vil jeg høre hvad i foreslår. Jeg ammer, så det skal i lige have i mente.

Jeg synes det er SÅ svært at tage stilling til! Jeg har nemlig hørt om mega mange blive gravide på fx spiraler, de fleste historier har jeg hørt herinde. Og jeg er temmelig fertil og har nemt ved at blive gravid.

Grunden til jeg også synes det er svært er, at vi har et barn nu. Var jeg blevet gravid ved en fejl før vi havde hende, ville det ikke være jordens undergang at få hende, for det er trods alt ét barn. Men som det ser ud lige nu, VIL jeg være færdig med min bachelor før nr. 2 kommer. Hvis jeg skulle på barsel igen lige med det samme, ville det f... det hele op. Og ydermere har jeg lige brug for en pause inden barn nr. 2, da det har været en hård start med Rose.

Før i tiden, før jeg fik barn, kunne jeg nok godt finde på at få en abort, hvis jeg blev gravid på prævention, og det bare IKKE passede ind. Men nu har jeg jo set, hvilket vidunderligt et menneske der kan blive af sådan en lille 4+0 spire, og derfor tror jeg, at jeg nu ville have ufattelig svært ved at få en abort.

Så hvad foreslår i? Jeg har gode erfaringer med novynette p-piller men jeg ammer som sagt. Jeg ved godt vi bare kan bruge kondom sammen med anden prævention, så er jeg da ret sikker, men det synes jeg også bare er lidt fesent.. 

Nu spørger jeg lige lidt frækt, men hvordan kan du sige at du er rimelig fertil når du kun har et barn?

Vi brugte kondom indtil jeg stoppede med at amme, og så tog jeg yasmin p pillen igen.

Anmeld

1. december 2011

SussieThyssen

Frøken J. skriver:

Du kan jo få pessar

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. december 2011

Filippa & Liva

Hey søde!

Jeg er kommet på piller og det fungerer rigtig godt nu.

Det var ellers meningen at jeg ville prøve en spiral til at starte med men jeg var noget usikker på det da jeg aldrig før har prøvet spiral så det endte med at jeg er vendt tilbage til de vanlige p piller som jeg også var på før vi planlagde at blive gravide.

Jeg tror dog ikke man må tage p piller når man ammer?

Måske en mini pille eller p plaster kan være den rette prævention for dig? Ellers er jeg sikker på din læge har gode forslag.

Anmeld

1. december 2011

_-Kathrine-_

Mor til 2, snart 3 skriver:

Men kan få noget der hedder en p ring som du sætter op i dig. Der skal den sidde i 21 dag tages ud i 7 også i igen. Og man mærker den ikke, ikke i hverdagen. Manden kan måske mærke den når i har sex, men kun til det beder den indeholder ikke så mange homoner som piller. Og super nem og bruge.. Men snak med lægen om hvad h*n anbefaler

Genial opfindelse... Der skal man ikke huske på noget - udover at tage den ud og sætte den op igen og der kan man tilmelde sig sms service, der minder dig om det

Anmeld

1. december 2011

sne190810

Jeg har spiral (kobber) og er super glad for den.

Fik den lagt til min 8-ugers undersøgelse, og kunne ikke mærke det store. Mine 2-3 første menstruationer efter den var blevet lagt op, var lidt hormonelle iform af jeg blødte mere end jeg normalt har gjort ved menstruation (men jeg har nu altid blødt ekstremt lidt), og havde også lidt smerter optil. Men ikke noget videre som sådan ..

Efter der har det bare været lige efter bogen, jeg mærker det slet slet ikke i hverdagen, gør kæresten heller ikke. Jeg kan klart anbefale den  5års sikkerhed for 300 kroner, det er også dejlig økonomisk

Men ellers så forhør dig hos lægen når det er, så kan du få alle mulighederne der er på banen.

Held og lykke

Anmeld

1. december 2011

AnneBJ

Da jeg stadig ammede fik jeg minipiller med ekstremt lavt hormonindhold (yaz) - de fungerede fint som prævention, men jeg har åbenbart brug for højere hormonindhold for at undgå hovedpiner. Så da jeg stoppede med at amme skiftede jeg til alm. p-piller

Men altså, lægens job er jo også at rådgive dig, så hør da vedkommendes mening! Jeg gjorde det ret klart for min læge at jeg skulle have noget prævention der virkede, for jeg skulle ikke have to børn tæt på hinanden, men heller ikke abort.

Så vi talte ulemper/fordele, priser osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.