Rødkål :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

-Sigrid-

Munder skriver:

Jeg fik en åbenbaring for et par år siden, da jeg begav mig ud i at lave min rødkål selv. Jeg kan absolut ikke lide det på glas, men det hjemmelavede - MUMS (så er der også rødkål til en lille frisk salat med appelsin og æbler)

Så spørgsmålet er: Laver du din rødkål selv?

Har stemt nej - men svigermor og farmor gør, og så får vi noget Samme med rødbeder og agurkesalat (min farmors agurkesalat var det absolut bedste i starten af graviditeten) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

Munder

jydeinden skriver:

da jeg ved jeg ikke kan lave rødkålen bedre end herregårds rødkålen så har jeg stemt nej

Uhh, der er jeg ikke enig. Mener stadig at en hjemmelavet rødkål smager meget bedre

Anmeld

30. november 2011

Munder

-Sigrid- skriver:

Har stemt nej - men svigermor og farmor gør, og så får vi noget Samme med rødbeder og agurkesalat (min farmors agurkesalat var det absolut bedste i starten af graviditeten) 

Hjemmelavet agurkesalat smager også bare super godt, og det er rigtig nemt alt lave

Anmeld

30. november 2011

B&J

nej det gør jeg ikke

Anmeld

30. november 2011

CS

Munder skriver:

Jeg fik en åbenbaring for et par år siden, da jeg begav mig ud i at lave min rødkål selv. Jeg kan absolut ikke lide det på glas, men det hjemmelavede - MUMS (så er der også rødkål til en lille frisk salat med appelsin og æbler)

Så spørgsmålet er: Laver du din rødkål selv?

har stemt nej - meeeeen kan du ikke ryste opskriften ud af ærmet så vi andre kunne få glæde af den... skal lave rødkål til til juleaften

Anmeld

30. november 2011

-Sigrid-

Munder skriver:

Hjemmelavet agurkesalat smager også bare super godt, og det er rigtig nemt alt lave

Det første er jeg enig i, men ved ikke med det næste - tror min farmor har et specielt talent

Anmeld

30. november 2011

Munder

ChristinaS skriver:

har stemt nej - meeeeen kan du ikke ryste opskriften ud af ærmet så vi andre kunne få glæde af den... skal lave rødkål til til juleaften

Jo da 

Jeg laver en klassisk gammeldags en af slagsen:

Et halvt rødkål (i den store ende)
½ liter lagereddike (eller lidt mindre)
½-1 spsk. salt - (husk at smage til - for meget salt er ikke godt!!!)
300 g sukker
3 dl ribssaft

Kog kålen lidt med eddiken først og tilsæt så de andre ingredienser. Smag til undervejs, men husk at slukke, når kålen stadig har bid (tror jeg koger det omkring 35-45 minutter)

Anmeld

30. november 2011

Munder

-Sigrid- skriver:

Det første er jeg enig i, men ved ikke med det næste - tror min farmor har et specielt talent

Så må du få luret opskriften fra hende

Anmeld

30. november 2011

CS

Munder skriver:

Jo da 

Jeg laver en klassisk gammeldags en af slagsen:

Et halvt rødkål (i den store ende)
½ liter lagereddike (eller lidt mindre)
½-1 spsk. salt - (husk at smage til - for meget salt er ikke godt!!!)
300 g sukker
3 dl ribssaft

Kog kålen lidt med eddiken først og tilsæt så de andre ingredienser. Smag til undervejs, men husk at slukke, når kålen stadig har bid (tror jeg koger det omkring 35-45 minutter)

FEDT TAK - og go jul, det må man gerne skrive når det er den 1 december i morgen  ikk

Anmeld

30. november 2011

Munder

ChristinaS skriver:

FEDT TAK - og go jul, det må man gerne skrive når det er den 1 december i morgen  ikk

Jo da Her har nisser da gjort sit indtog

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.