Madlede.. Hvornår slutter det?? :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

AnnaB.

HeidiW86 skriver:

Hej tøser..

Jeg har nu i 6 uger kastet op 24/7 og været indlagt et døgn med drop, det er nu ved at blive bedre, nu kaster jeg kun op om morgenen og har det "nogenlunde" resten af dagen. 

Nu er mit spørgsmål efter appetitten er kommet lidt igen, skal jeg kun have f.eks. En toast en gang også efterfølgende tænker jeg bare AD ikke mere af  det og sådan har jeg det med alt!! 

Nogen som har lidt af madlede og hvornår sluttede det???? 

Knus den frustreret 11+5 

Jeg er 11+3 og er så småt på vej tilbage til normalen. Har i omkring 5 uger slet ikke haft lyst til noget, og har kun spist lidt fordi jeg skulle. Men absolut uden nydelse. Havde det på samme måde som dig: når jeg så endelig fik lyst til et eller andet bestemt, spiste jeg det en enkelt gang, og blev derefter helt kvalm bare ved tanken om at skulle spise det igen. Virkelig upraktisk. 

Men som sagt så har mit lagt sig ret drastisk de sidste på dage - det er faktisk gået virkelig hurtigt, så forhåbentlig ligger det igdo indenfor rækkevidde for dig

Udover at være lidt bekymret for om snippen i maven fik nok, var jeg nærmest panikslagen ved tanken om en december og ikke mindst en jul med kvalme!

Krydser for at din madlede snart er væk. Synes selv det var forfærdeligt at være kvalm og alligevel skulle tvinge lidt i sig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2011

HeidiW86

Vivian87 skriver:

For mit vedkommende er det desværre aldrig forsvundet men krydser fingre for at det snart blir bedre for dit vedkommende! 

Puha håber godt nok mit forsvinder et  Til dig!! 

Anmeld

1. december 2011

HeidiW86

samantha1986 skriver:

Nu har jeg heldivis ikke kastet op, men har lidt meget af kvalme. Kvalme er også forsvundet nu, men min mad lede er der stadig. Jeg kan sagtens gå en hel dag uden at spise. Og så først spise når kæresten kommer hjem. Men jeg prøver at få lidt yoghurt og frugt ned. Og så spise det jeg har lyst til for at få noget ned. Nogen gange er det ikke særlig sundt, men det er bedre end slet ingenting. Jeg er nu 13+2 uger henne, og jeg taber mig fortsat fordi jeg ikke har lyst til mad. Og jeg føler mig hurtig mæt.

Jeg tror det er vigtigt du spiser  det du har lyst til.

Jeg tror du har ret, men føj det svært når man kun har lyst til noget en gang også vil man ikke det mere. Men de der små  danonino dem kan jeg spise en enkelt af en gang imellem..   Og et  Til dig håber snart det forsvinder... 

Anmeld

1. december 2011

HeidiW86

M (: skriver:

Kan desværre ikke give dig nogen gode råd, men kan give dig et , og love, at det går over igen

Derudover kan jeg (forhåbentlig) give dig et lille smil med på vejen. Følgende scenarie udspillede sig i min klasse i fredags:

Vi sidder og snakker om medicin og bivirkninger, hvor læreren så fortæller, at en af bivirkningerne ved et givent lægemiddel er madlede, hvorefter N rækker hånden op og siger: "Madlede - det er da når man leder efter mad, ikke??" 

Hvorefter klassen bryder ud i grin.. Så giver det pludselig meget mere mening, hvorfor man er så træt, når man har madlede - det må da være hårdt at skulle lede efter mad hele tiden

Nårh!!! Så det jo derforjeg altid er så træt, fordi jeg hele tiden tænker over hvad jeg skal spise.. Hehe   Tak for det positive indlæg! 

Anmeld

1. december 2011

-Sigrid-

HeidiW86 skriver:

Hej tøser..

Jeg har nu i 6 uger kastet op 24/7 og været indlagt et døgn med drop, det er nu ved at blive bedre, nu kaster jeg kun op om morgenen og har det "nogenlunde" resten af dagen. 

Nu er mit spørgsmål efter appetitten er kommet lidt igen, skal jeg kun have f.eks. En toast en gang også efterfølgende tænker jeg bare AD ikke mere af  det og sådan har jeg det med alt!! 

Knus den frustreret 11+5 

Mit er stadig ikke slut 

Anmeld

1. december 2011

HeidiW86

AnnaB. skriver:

Jeg er 11+3 og er så småt på vej tilbage til normalen. Har i omkring 5 uger slet ikke haft lyst til noget, og har kun spist lidt fordi jeg skulle. Men absolut uden nydelse. Havde det på samme måde som dig: når jeg så endelig fik lyst til et eller andet bestemt, spiste jeg det en enkelt gang, og blev derefter helt kvalm bare ved tanken om at skulle spise det igen. Virkelig upraktisk. 

Men som sagt så har mit lagt sig ret drastisk de sidste på dage - det er faktisk gået virkelig hurtigt, så forhåbentlig ligger det igdo indenfor rækkevidde for dig

Udover at være lidt bekymret for om snippen i maven fik nok, var jeg nærmest panikslagen ved tanken om en december og ikke mindst en jul med kvalme!

Krydser for at din madlede snart er væk. Synes selv det var forfærdeligt at være kvalm og alligevel skulle tvinge lidt i sig.

Så jeg ikke alene..  Du har så meget ret, jeg er så nervøs for december måned, tænker bare det måske bliver den værste juleaften i mit liv. 

Men prøver hver dag når jeg står op at tænke at der er en dag mindre for hver dag jeg har haft det dårligt..

Så dejligt at hører dit gik over ret hurtigt, så der håber for min december.. 

Anmeld

1. december 2011

HeidiW86

eliasogmor skriver:

uhh det kan jeg ikke huske.....

Helt fair nok, var også bare for at hører.. 

Anmeld

1. december 2011

merle2010

sidst jeg var gravid kastede jeg op hele graviditeten og tabte 15 kg jeg var indlagt 3 gange og fik væske i drop

i denne her graviditet er det det samme... jeg brækker mig konstant, og har allerede tabt 5 kg er 10 + 5 nu.... skal indlægges imorgen og have drop for første gang i denne her graviditet...

den sjældne lidelse jeg lider af hedder hyperemesis gravidarum, og det er nok også det du har... den rammer meget få gravide, men dem den rammer bliver også invaliderende dårlige...

jeg er sygemeldt og har været det siden uge 6, jeg kan intet andet end sove og kaste op... det er forfærdeligt.. føler med dig...

Anmeld

1. december 2011

Sitrani

HeidiW86 skriver:

Hej tøser..

Knus den frustreret 11+5 

Åh... svært at huske nu, men mener at min kvalme og madlede sluttede omkring uge 15-16 stykker... men den kom engang imellem resten af gravditeten, og lidt igen til slut... men ikke noget der var slemt... Men den stopper forhåbentligt snart hos dig, for det er bare ikke til at holde ud

Anmeld

2. december 2011

HeidiW86

STN skriver:

Åh... svært at huske nu, men mener at min kvalme og madlede sluttede omkring uge 15-16 stykker... men den kom engang imellem resten af gravditeten, og lidt igen til slut... men ikke noget der var slemt... Men den stopper forhåbentligt snart hos dig, for det er bare ikke til at holde ud

Håber mit slutter lidt før eller bliver bedre, så jeg kan nå juleaften med! :-) 

Nej det er absolute ikke sjovt, det er en mærkelig og ubehagelig følelse.. :-( 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.