Hvordan pokker delte I jeres fælles ting ? (skilsmisse)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.396 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. februar 2009

Anonym trådstarter

Syntes det er rigtig svært at vi skal til at dele vores ting op i to hjem, ved godt det er døde ting og at man altid kan købe nogle nye. men mange af de her ting betyder faktisk noget for mig og sjovt nok også pludselig en masse for ham...

Det irritere mig at det ellers køre så fint med alting omkring børn m.m ...

Lavede I en seddel eller hvordan gjorde I?

Hilsen MIG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg har en veninde som gik fra sin kæreste for et par år siden, og da de skulle dele deres ting satte de sig ned og spillede backgammon om dem Men ellers så kunne man jo dele dem op 50-50 og så "bytte sig frem" til de ting man helst vil have?

Anmeld

22. februar 2009

charlottekri

Rosa skriver:

Jeg har en veninde som gik fra sin kæreste for et par år siden, og da de skulle dele deres ting satte de sig ned og spillede backgammon om dem Men ellers så kunne man jo dele dem op 50-50 og så "bytte sig frem" til de ting man helst vil have?

ha ha det var da en god ide. men måske tage lidt hensyn til den der har den bedste økonomi, får de færreste ting (de billigste at anskaffe...) det kommer selvfølgelig an på hvor godt i kan enes

Anmeld

22. februar 2009

Anonym trådstarter

vi har det fint sammen og tingene køre ellers uden problemer og det troede jeg også det ville med tingene (møbler m.m). det er da ikke nemt, jeg er glad for vores hjem som det er, og vil bare gerne have det med mig som betyder mere end andet. men det går nok jeg gir mig gerne bare vi kan enes omkring det her. de ting har bare aldrig sagt ham noget før og for ikke så længe siden før det her ønskede han at skifte det ud og nu vil han bare have det !

ville bare høre om i havde nogle gode ideer til hvordan man bedst deler ens hjem i to

Anmeld

22. februar 2009

Bamseboet :D

har ingen erfaringer, men kan man ikke
" ligesom i skolen, hvor man deler hold" ??

altså:

Du: jeg tager sofaen
Ham: så tager jeg reolen
Du: jeg vil have køleskabet..
Ham: jeg må have de grønne lamper i soveværelset...

osv osv..

Anmeld

22. februar 2009

DK

Bamseboet :D skriver:

har ingen erfaringer, men kan man ikke
" ligesom i skolen, hvor man deler hold" ??

altså:

Du: jeg tager sofaen
Ham: så tager jeg reolen
Du: jeg vil have køleskabet..
Ham: jeg må have de grønne lamper i soveværelset...

osv osv..

Ja, altså kan i ikke bare skiftes til at vælge?
Måske slå om hvem der vælger først/har "førstevælger" rang? Da jeg blev skilt gjorde vi sådan. Men tilgengæld så de gaver man har fået af fam/venner var ens egne. Han havde fx. fået VILDT lækre kufferter til hans fødselsdag og de var naturligvis hans. Vores bryllupsgaver gav mere eller mindre sig selv. Jeg ville fx. hellere have Mega Mussel stellet end vores store Weber grill Og hvis vi var uenige, jamen så så vi også på hvor tingene var fra. Ex. det maleri er fra min familie så det snupper jeg osv. Sådan kan i evt. starte og så skiftes til at dele resten?

Mht billeder og lign. havde vi alle på computeren, så der lavede vi bare en kopi og fik dermed alle hver. Jeg havde lavet fotoalbums, og selv siddet og rodet med at lave dem, og skrive til hvert billede, derfor fik jeg dem.

Anmeld

22. februar 2009

Anonym trådstarter

DK skriver:

Ja, altså kan i ikke bare skiftes til at vælge?
Måske slå om hvem der vælger først/har "førstevælger" rang? Da jeg blev skilt gjorde vi sådan. Men tilgengæld så de gaver man har fået af fam/venner var ens egne. Han havde fx. fået VILDT lækre kufferter til hans fødselsdag og de var naturligvis hans. Vores bryllupsgaver gav mere eller mindre sig selv. Jeg ville fx. hellere have Mega Mussel stellet end vores store Weber grill Og hvis vi var uenige, jamen så så vi også på hvor tingene var fra. Ex. det maleri er fra min familie så det snupper jeg osv. Sådan kan i evt. starte og så skiftes til at dele resten?

Mht billeder og lign. havde vi alle på computeren, så der lavede vi bare en kopi og fik dermed alle hver. Jeg havde lavet fotoalbums, og selv siddet og rodet med at lave dem, og skrive til hvert billede, derfor fik jeg dem.

Tak. ja det var også en mulighed. vi må ha snakket om det.
tak for svar.

Anmeld

22. februar 2009

Miamaja

hvis jeg nogensinde skulle skilles saa ville jeg have de ting jeg har kobt for mine egne selvtjente penge og gaver jeg personligt har faet. jeg har bl.a selv kobt vores hund saa ham ville jeg have. i sidste ende er dode ting, dode ting. og synes det er en styrke i sig selv at kunne give slip paa sadanne ting og det vil ogsaa vaere noget man kan vaere stolt af, saa man ikke ender med at toppes over ting. desuden kan jeg ogsaa se det gode ved at starte med nye mobler og ikke have en masse ting der minder om det liv man havde sammen.held og lykke

Anmeld

22. februar 2009

Anonym trådstarter

Miamaja skriver:

hvis jeg nogensinde skulle skilles saa ville jeg have de ting jeg har kobt for mine egne selvtjente penge og gaver jeg personligt har faet. jeg har bl.a selv kobt vores hund saa ham ville jeg have. i sidste ende er dode ting, dode ting. og synes det er en styrke i sig selv at kunne give slip paa sadanne ting og det vil ogsaa vaere noget man kan vaere stolt af, saa man ikke ender med at toppes over ting. desuden kan jeg ogsaa se det gode ved at starte med nye mobler og ikke have en masse ting der minder om det liv man havde sammen.held og lykke

ja det har du ret i. det er nok også meget sundt at skifte nogle ting ud. men forstår bare ikke hvorfor han pludselig vil have de ting som aldrig før har sagt ham noget.
føles lidt som om han kun gør det for at irritere mig desværre. det siger han så selv det ikke er og at han bare gerne vil have dem.

Anmeld

22. februar 2009

MorCamilla

Anonym skriver:

Syntes det er rigtig svært at vi skal til at dele vores ting op i to hjem, ved godt det er døde ting og at man altid kan købe nogle nye. men mange af de her ting betyder faktisk noget for mig og sjovt nok også pludselig en masse for ham...

Det irritere mig at det ellers køre så fint med alting omkring børn m.m ...

Lavede I en seddel eller hvordan gjorde I?

Hilsen MIG

Min kkæreste og jeg er også lige gået fra hinanden, vi var dog ikke gift, men har KUN fælles ting.. (lige ud over tøj self)

Vi har lavet en liste med de større ting, tv, sofaer, spisebord osv osv osv... og er blevet enig om hvem der skal have hvad.. og de få ting vi begge to VILLE have har vi trukket lod om...

Held og lykke med det, håber at I finder ud af det hele... For ja, jeg ved hvor svært det er at sidde i den situration... Også selv om det er døde ting og man som du selv skriver bare kan købe noget nyt, men det er bare ikke det samme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.