Hvilken samværsordning fik i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

Toshiba

Frk Mig skriver:

Når for søren .. 

om de gør det andre steder ved jeg selvfølgelig ikke... men her er de gået væk fra det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

Frk Mig

Toshiba skriver:

om de gør det andre steder ved jeg selvfølgelig ikke... men her er de gået væk fra det

jeg ved faktisk ikke om de bruger det mere .. jeg kom bare lige i tanke om det da min søsters veninde brugte det ..

Anmeld

30. november 2011

Lisbeth85

Anonym skriver:

Faderen og jeg skal snart i statsforvaltningen for at få en fast samværsordning.

Jer der har været igennem statsforvaltningen kan i fortælle hvilken samværsordning i fik?

Vi har fælles forældremyndighed, og faderen ser barnet 3 dage om ugen lige nu af en-to timers tid af gangen. Men vi har et dårligt forhold(jeg bliver altid stresset og vred efter han har været her), og jeg ville meget gerne undgå at være i rum sammen med ham når det er. Kan man få samværet et andet sted i starten? Så jeg undgår at skulle gå og være ked/vred efter hans besøg. Ville hellere kunne koncentrere mig om mit barn end faderens dumme krav og trusler.

Barnet er forresten to måneder gammelt. Faderen ville som udgangspunkt ikke have barnet, og deltog derfor ikke. Men det vil han så gerne nu og derfor må vi jo så få en fast samværsordning.

Da min eks skulle se sin søn hos mig, så var det nogle timer et oar gange om måneden (3-4 gange), og når han var her, så sørgede jeg for at lave noget andet, end at snakke m ham og være i nærheden af ham. Selvfølgelig hjalp jeg m vores søn, og snakkede med ham om ham, men ellers handlede jeg ind, lavede lidt andre ting, som der så er tid til, når man ellers står alene m det hele.

Det vil klart være bedst for jeres barn, om samværet kunne være i de trygge rammer, som er hos dig. Så har dit barn lettere ved at lære sin far at kende, og skal ikke koncenrere sig om stedet også. Men hvis du virkelig ikke kan klare det, så må du finde på noget andet. Jeg har bare ikke lige nogen forslag til det.

Vores første ordning lavede vi mundtligt (ses 1-2 gange pr. 14 dag), og da faren ville til at have  ham mere, så sagde jeg, at jeg ville have en aftale i hus lavet af professionelle.

Linus er snart 14 mdr., og han besøger sin far hver anden weekenden m. en overnatning (starter d. 3/12) og sådan kører det så. Udover det så ser min eks sin søn hhos mig hveranden torsdag i nogle timer. Typisk fra afhentning i dagplejen og så til godnat. Det er en fin aftale, og den fungerer for os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.