Søvnløshed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

Masig

Jeg har samme problem og har ahft det i mange år... Jeg sover rigtig dårligt om natten, vågner flere gange, kan ikke altid falde i søvn om aftenen og skal tidligt op hvilket resulterer i at jeg er dødtræt altid... Kun receptpligtige sovepiller virker her, men ikke hvis jeg tager dem for tit... Men jeg tror det har meget at gøre med at man har for mange tanker der kører rundt i hovedet på én.... Har du prøvet meditation? Altså noget roligt musik inden du skal sove, eller endnu bedre en guided meditations cd? Det virker ofte her....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

liwsmor

MalleH skriver:

Hej. 

Har I nogle gode råd mod søvnløshed? Almindelige husråd, naturmedicin. Et eller andet , er desperat!!!!

Jeg sover først ved denne tid stort set hver dag, problemet er at jeg altså skal op igen kl 05!  Jeg er et biluheld hver dag. Er så træt og har intet overskud. Hjælp!!!

jeg nogen råd af min læge som jeg ville give dig nu så kan du prøve dem elelr lad være

stå op samme tidspunkt hver dag også selvom du først gået sent i seng.

sov ikke om dagen, hvis du ikke kan sove om natten.

stå op af sengen om natten, hvis du ikke kan sove

foretage sig noget stilfærdigt, hvis du står op om natter

soverværelse bør være roligt,mørkt og ikke for varmt

sørg for at lufte ud, unden du går i seng

se ikke fjernsyn og ryg ikke ligge før du skal sove, begge dele virker opkvikkende

undgå kagge, te kakao eller cola de sdiste 4 timer, inden du skal i seng, de indholder koffien som virker opkvikkende

gå ikke sulten i seng, sult og over mæthed virker søvnforstyrrende

brig ikke alkohold som sovededicin

løs ikke dagens problemer om nattet, læb spekulationerne på hylden

lad være med at på, hor lanh tids søvn du kan få - det er ikke søvlængden men kvaliteten a søvnen der tæller

søvnbehover falder med aldren, måskke har du ikke så meget behov for så megen søvn

hvis der sovemedice så brug go nat

Anmeld

30. november 2011

JeNoVa

Slap af før sengetid. Tag et varmt bad, drik mælk eller kamillete og lyt til noget rolig musik.

• Undgå stimulanser som fx te, kaffe og cola lige før sengetid. Og lad være med at spise tung eller stærkt krydret mad.
  • Soveværelset skal være roligt og behageligt, din seng komfortabel. Åbn vinduet, så du får frisk luft.
  • Gå i seng og stå op på samme tid hver dag - fridag eller ej.
  • Reserver sengen til søvn (og sex). Lad være med at se tv, spise og diskutere i sengen.
  • Få i hvert fald lidt motion hver dag, gå tur eller svøm lidt.
  • Lad være med at drikke for meget. Så slipper du for at gå på toilettet om natten.
  • Hvis du stadig ligger og roder rundt efter en halv time i sengen, så stå op igen og lav noget kedeligt: stryg fx en stak skjorter.
  • Ryst bekymringer af dig, før du går i seng. Skriv dem fx ned og efterlad papiret i et andet værelse.
  • Lav afspændingsøvelser i sengen og få løsnet op i alle muskler.

Anmeld

30. november 2011

Troldemommi

Har du et musikanlæg der kan slukke sig selv når cden er færdig hvis du har så kan du prøve at lytte til noget beroligende musik f.eks noget instrumental musik det virkede for mig da jeg led en del af søvnløshed for et par år siden :-)

Monica

Anmeld

30. november 2011

aarhusmor

Jeg har dårligt sovehjerte om nogen, men jeg har i det sidste halve år ikke haft problemer med at sove.

Jeg stopper tankegangen. Tænker på ingenting. Hver gang en tanke dukker op, så lukker jeg den og tænker "sort"

Det hjælper!

og hvis ikke så kan jeg anbefale Melantonin, som du kan få på recept af lægen eller købe i England, på internettet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.