MalleH skriver:
Hej.
Har I nogle gode råd mod søvnløshed? Almindelige husråd, naturmedicin. Et eller andet , er desperat!!!!
Jeg sover først ved denne tid stort set hver dag, problemet er at jeg altså skal op igen kl 05! Jeg er et biluheld hver dag. Er så træt og har intet overskud. Hjælp!!!
Hvad er det som gør at du ikke kan sove? Nogle gange kan der ikke findes en grund, men hvis det er noget psykisk eller fysisk der gør at du ikke kan sove, så vil det være en god ide at se på det først. Prøv at give dit liv en hovedrengøring og eftersyn
Husk at lade være med at sove i løbet af dagen også hvor træt du end er for det er kun med til at forstærke problemet. Prøv at på det tidspunkt hvor du gerne vil i seng sætter du sig ind i sengen og gør det virkelig hyggelige med dæmpet lys og varm dyne osv og sid så og læs en bog, eller allerbedst lav krydsord eller soduko eller sådan noget. Det får hjernen til at slappe af og gør dig søvnig. Det gør ikke at du fra den ene dag til den anden bliver træt til den rigtige tid, men det får din krop til at indstille sig på at dagen slutter på det tidspunkt og det kan hjælpe dig til at lære stille og roligt at blive træt før.
Jeg led selv i en lille periode af søvnløshed efter jeg fik Amanda, så jeg kender fornemmelsen! I øvrigt prøvede jeg Baldrian og ligeledes Fredsteds Godnat te som indeholder bla Baldrian. For mig var det ikke en løsning. Jeg kunne godt dope mig selv (og ja jeg følte at jeg blev dopet af det...helt svimmel og døsig hvis jeg fx skulle op og tisse og sådan lidt skæv nærmest... ubehageligt syntes jeg). Men jeg vågnede bare før i den anden ende. Altså kl. lort om morgenen i stedet for. Hvis man slet ikke kan sove vil jeg mene at Baldrian er relevant. Ellers ville jeg ikke bruge det. Men man kan købe nogle dråber i Matas som hedder noget med "Bachs Blomstermedicin" og så noget med "rescue". De virker sådan lidt beroligende og afslappende uden at dope og dem kan man prøve
De er egentlig mod angstanfald, men er gode til afslapning også...og de er helt naturlige.
Anmeld