Indskudslån ved kommunen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

Anonym trådstarter

FrkT skriver:

Også her, plus at du skal have et skriftligt afslag på lånet fra banken med. Hvilket altså vil sige at du SKAL have ansøgt din bank om at få lånet hos dem først....

Hmm okay.. Øv hvor træls at det ikke kan gå udenom banken, men nå så må jeg jo hellere få fat i min rådgiver

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

EKBJ

rikkeregnbue skriver:

Du skal gå ned på borgerservice og så sige at du gerne vil søge om et indskudslån   Så skal du udfylde nogle papire og så får du et svar i løbet af nogle dage om du kan få det eller ej

I hvert fald sådan det foregik ved mig og min kæreste.

Hjælper ens socialrådgiver ikke en med at finde bolig når man er ung mor? 

Anmeld

29. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

EKBJ skriver:

Det aner jeg ikke  Vi har selv "fundet" vores lejligheder ved at søge i en boligforening og vente på at få en tildelt

Anmeld

29. november 2011

Anonym trådstarter

EKBJ skriver:

Nu skriver jeg ingen steder at jeg er ung, skriver at jeg er på vej til at blive enlig..

Men uanset så nej, kommunen hjælper ikke en med at finde bolig bare fordi man er ung.. Man skal selv finde boligen og så derefter vil de gerne hjælpe

Anmeld

29. november 2011

EKBJ

rikkeregnbue skriver:

Det aner jeg ikke  Vi har selv "fundet" vores lejligheder ved at søge i en boligforening og vente på at få en tildelt

Vi er også igang med at finde en selv, men det er jo begrænset hvor meget kommunen vil betale. Jeg skal nemlig skifte kommune. 

Anmeld

29. november 2011

EKBJ

Anonym skriver:

Nu skriver jeg ingen steder at jeg er ung, skriver at jeg er på vej til at blive enlig..

Men uanset så nej, kommunen hjælper ikke en med at finde bolig bare fordi man er ung.. Man skal selv finde boligen og så derefter vil de gerne hjælpe

Jeg hentydet mere til mig selv. 
Har fået at vide af min egen læge at min socialrådgiver ville finde bolig til mig.. kunne jeg bare ikke helt forstå??  

Anmeld

29. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

EKBJ skriver:

Vi er også igang med at finde en selv, men det er jo begrænset hvor meget kommunen vil betale. Jeg skal nemlig skifte kommune. 

Det ved jeg desværre ikke så meget om da jeg/vi er blevet i samme kommune

Anmeld

29. november 2011

EKBJ

rikkeregnbue skriver:

Det ved jeg desværre ikke så meget om da jeg/vi er blevet i samme kommune

Tror jeg laver et opslag om det så :-) 

Anmeld

29. november 2011

Leneur

Baby2009 skriver:

Hej 

Det lyder ikke til at blive et problem for dig, at få det godkendt. Jeg ansøgte om et indskud, da jeg var gravid. Der boede jeg sammen med mit barns far, og der var jeg på kontanthjælp, og han på SU. Og det blev da godkendt. Man skal argumentere for hvorfor man søger et indskudslån, så det er værd at tænke over  

Vores gik igennem, og det er 5 års rente og afdragsfrit.

Vi fandt først lejligheden, og fik kontrakten inkl. ansøgnings skema til kommunen. Så du skal først have kontrakten, og kommunen giver ikke lån, hvis det er en privat udlejer.

Håber du kan bruge det 

Det gjorde de nu til mig, for 3 år siden....

Anmeld

30. november 2011

Pige2009

Du skal gå ned på borgerservice og så sige at du gerne vil søge om et indskudslån   Så skal du udfylde nogle papire og så får du et svar i løbet af nogle dage om du kan få det eller ej

I hvert fald sådan det foregik ved mig og min kæreste.

Ja, det er i grunden ganske ukompliceret Held og lykke med det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.