Ny på madlog - hjælp til kaloriebehov!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

Ka+Ma=Be

FrkT skriver:

Nu er jeg ikke igang med kur og har aldrig været på madlog...

MEN jeg ved dog at dit daglige antal kalorier du gerne skal indtage afhænger af flere ting:

• Om du er mand eller kvinde - mænd skal indtage mere end kvinder.
  • Om du er gravid, ammende eller ingen af delene.
  • Din vægt - jo mere du vejer jo mere skal du indtage - også for at tabe dig (selvfølgelig skal du indtage mindre for at tabe dig end det anbefalede, men en meget overvægtig der skal tabe sig skal stadig indtage mere end en normalvægtig eller mindre overvægtig skal for at tabe sig).
  • Hvor meget du bevæger dig i din dagligdag - og i det skal du både tage stilling til dit arbejdsliv (eller hvad du nu laver til hverdag) og evt. motion i din fritid. Jo mere bevægelse des mere skal du indtage.
  • Din alder - jo yngre du er, som voksen altså, des mere skal du indtage.

Derfor kan man faktisk slet ikke sammenligne sit anbefalede kalorieindtag med andres, da der ikke skal ret meget til før det svinger en hel del.

Vi lavede på sidste skoleperiode beregninger på klassen på hvor meget vi forskellige skulle indtage, og det var enormt store forskelle der var på det... så glem helt at sammenligne dig med andre.... 

Ja, det er jeg godt klar over! Og det var heller ikke for at sammenligne mig med jer andre, men for at høre, om hvordan det hele lige skulle ligges sammen, nu hvor jeg ammer

Min tvivl gik på, hvorvidt jeg kan tabe mig, når jeg ammer. Og hvad der er fornuftigt ift. kalorier, så jeg ikke får for lidt, men samtidigt heller ikke tager på. Hvis du forstår

Men tak for svaret og hjælpen Det kunne være meget sjovt at regne det præcist ud - men det skal jeg nok også ha' hjælp til anyway hehe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

AnneBJ

Da jeg ammede og brugte madlog lagde jeg de 500 kcal oveni i det "forbrug" de regnede ud til mig. Jeg tabte mig ca. ½ kg om ugen som ønsket

Anmeld

1. december 2011

***S***

Vil lige give dig en  smukke!!

Held & Lykke!  Glæder mig til at følge dig!

Anmeld

1. december 2011

Ka+Ma=Be

AnneBJ skriver:

Da jeg ammede og brugte madlog lagde jeg de 500 kcal oveni i det "forbrug" de regnede ud til mig. Jeg tabte mig ca. ½ kg om ugen som ønsket

Fantastisk! Så håber jeg også det går den rigtige vej her

Anmeld

1. december 2011

Ka+Ma=Be

***S*** skriver:

Vil lige give dig en  smukke!!

Held & Lykke!  Glæder mig til at følge dig!

Tak skal du have søde! Håber det kan få mig den rigtige vej hehe. (selvdiciplin, selvdiciplin, selvdiciplin .)

Anmeld

2. december 2011

***S***

Katte87 skriver:

Tak skal du have søde! Håber det kan få mig den rigtige vej hehe. (selvdiciplin, selvdiciplin, selvdiciplin .)

Det handler om vilje smukke, og det er jeg sikker på du har!

Var lige inde og tjekke madlog og det virker til at være en god side med gode råd osv!

Anmeld

2. december 2011

Ka+Ma=Be

***S*** skriver:

Det handler om vilje smukke, og det er jeg sikker på du har!

Var lige inde og tjekke madlog og det virker til at være en god side med gode råd osv!

Ja det tror jeg også Ind til videre har jeg ikke ændret så meget, men det er rimelig motiverende, at man hele tiden kan holde øje med "regnskabet" Og så har man overskuelige tabeller med vægt og mål og sådan Tror det fungerer meget fint.,

Anmeld

17. april 2012

JensMH

Anmeld

17. april 2012

SaNiNa

Man siger som hovederegl at en kvinde skal have 2100 kalorier om dagen hvis man så vil tabe sig skal man jo så spise mindre end 2100 kalorier

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.